
KOBİ’lerin en büyük sorunu yetkin personel eksikliği ve artan maliyetler
Multinet Up’ın, Kuantum Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirdiği “2024 Pazar ve Segmentasyon Araştırması”, işletmelerin yemek kartı, kurumsal yardım ve seyahat harcamaları gibi alanlarda değişen eğilimlerini gözler önüne seriyor. Araştırmayı değerlendiren Multinet Up CMO’su Bora Işık “KOBİ’lerin en büyük sorunu yetkin personel eksikliği ve artan maliyetler” diyor…
İş dünyasında maliyet yönetimi ve çalışan memnuniyeti konularına verilen önem her geçen yıl daha da artıyor. Multinet Up’ın Kuantum Araştırma iş birliğiyle 12 ilde büyük, orta ve küçük olmak üzere 1.515 işletmeyle Haziran 2024 döneminde gerçekleştirdiği Pazar ve Segmentasyon Araştırması, yemek kartı kullanımından kurumsal yardımlara, seyahat harcamalarından işletmelerin sürdürülebilirliğe dair bakış açılarına kadar birçok alanda yeni trendleri ortaya koyuyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin finansal sürdürülebilirliği sağlamaya çalıştığı bu dönemde, çalışanların esnek çözümler talep etmesiyle birlikte yemek kartları, kurumsal hediyeler ve dijital ödeme sistemleri öne çıkıyor.
Araştırma sonuçlarına ilişkin açıklamalarda bulunan Multinet Up CMO’su Bora Işık şunları söylüyor: “İş dünyasının hızla değişen dinamiklerini ve işletmelerin dönüşen ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. 2024 Pazar ve Segmentasyon Araştırmamız, şirketlerin çalışan deneyimi, finansal sürdürülebilirlik ve operasyonel verimlilik konusunda nasıl bir yol izlediğine dair önemli veriler sunuyor. Yemek kartı kullanımında belirgin bir yükseliş gözlemliyoruz. Firmaların anlaşmalı olduğu catering ve yemek yerlerinde azalma yaşanırken, yemek kartları giderek daha fazla tercih ediliyor. Çalışanların yemek kartlarını seçmelerindeki en önemli sebepler arasında, seçim özgürlüğü ve yaygın kullanım ağı öne çıkıyor. Gelecekte yemek hizmeti konusunda değişiklik yapmayı düşünen işverenlerin yüzde 50’si yemek kartı modeline geçmeyi planlıyor. Kurumsal yardımlar tarafında da önemli bir dönüşüm var. Önceden sadece Ramazan ayında yoğun olarak kullanılan kurumsal hediye kartları, artık Kurban Bayramı ve diğer özel günlerde de yaygınlaşmış durumda. İşletmelerin yüzde 41,6’sı, çalışanlarına sundukları yardımlarda daha dijital ve esnek seçenekleri değerlendirmeye açık olduklarını belirtiyor.”
“İş dünyası daha esnek, dijital ve verimli çözümlere yöneliyor”
Akaryakıt yönetimi, iş dünyasının en kritik operasyonel gider kalemlerinden biri olmaya devam ediyor. MultiPetrol kullananların memnuniyet oranının yüzde 76,6 seviyesinde olduğunu ve bu oranın, işletmelerin yakıt harcamalarını daha verimli yönetmek adına dijital çözümleri benimsediğini gösterdiğini ifade eden Bora Işık, “Seyahat tarafında ise otel rezervasyonu ihtiyacı olan kurumsal işletmelerin oranı yüzde 76’ya ulaşmış durumda. Bu da iş seyahatlerinin hâlâ büyük bir gereksinim olduğunu ve şirketlerin bu alanda akıllı çözümlere yöneldiğini kanıtlıyor.
Öte yandan, küçük ve orta ölçekli firmaların karşılaştığı en büyük iki zorluk yetkin personel eksikliği ve artan maliyetler olarak öne çıkıyor. Bu durum, şirketlerin hem çalışan deneyimini geliştirmek hem de maliyetlerini optimize etmek için daha yenilikçi çözümler aradığını gösteriyor.

Sürdürülebilirlik ve sorumlu tüketim de giderek daha fazla işletmenin gündemine giriyor. Araştırmamıza göre, işletmelerin yüzde 11,7’si bu konuda aksiyon aldıklarını belirtirken bu oran bir önceki yıl yüzde 8’di. En yaygın uygulama olarak ise atık kâğıtların geri dönüşüme kazandırılması öne çıkıyor” diyor…
Multinet Up olarak, dijital ve esnek çözümlerle iş dünyasının değişen beklentilerine yanıt vermeye devam ettiklerini kaydeden Işık, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Yemek kartlarından kurumsal hediye ve sosyal yardım kartlarına, akaryakıttan konaklamaya, filo çözümlerinden kurumsal önleyici sağlığa kadar sunduğumuz çözümlerle işletmelere maliyet avantajı sağlıyor, çalışan deneyimini iyileştirmelerine yardımcı oluyoruz. Geleceği şekillendiren bu dönüşüm sürecinde, her zaman olduğu gibi işverenlerin ve çalışanların yanında yer almaya devam edeceğiz.”