Kola sektöründe yeni oyuncu!
Dünyada belli markaların popülerliğini yürüttüğü ve rekabetlerini sessiz sedasız sürdürdüğü kola sektöründe, bu ay Türkiye’de oyuna yeni bir oyuncu daha katıldı. Torku kola markalarına rakip olarak duyurduğu yeni gazlı içeceği NO ON’u, iddialı bir reklam kampanyasıyla tanıtmaya başladı. NO ON’un geçmişte de oyuna dahil olmak isterken sektöre tutunamayanlardan mı yoksa rekabete yeni bir boyut katanlardan mı merak konusuyken Medya Takip Merkezi (MTM) profesyonel sosyal medya dinleme servisi Digilup ile yaptığı araştırmada kola markalarının sosyal medya yansımalarını inceledi.
Kola seven ve yerli marka NO ON’un bilinen kola markalarına rakip olup olmayacağını merak eden sosyal medya kullanıcıları, yeni marka ve sektör ile ilgili yorumlarını paylaşımlarına yansıttı. Digilup platformunda, yapılan incelemeye göre, 14-21 Ağustos tarihleri arasında 5 kola markası ile ilgili, sosyal medyada 20 bine yakın paylaşım yapıldı. Paylaşımların çoğu; NO ON markasıyla ilgili yorumların yanı sıra, Coca Cola ve Pepsi rekabetini içerdi.
MTM’nin Digilup platformunda yaptığı araştırmaya göre, bu tarihlerde en fazla konuşulan marka NO ON oldu. Torku’nun, yeni gazlı içeceği NO ON için hazırladığı reklam filmini, 14 Ağustos’ta yayınlamasıyla marka, sosyal medyada hemen yayılmaya başladı. Yorumlarda; yeni ürünün yerli bir marka olması ve global kola markaları arasında önemli bir rekabet ortamı oluşturabilmesi, öne çıktı.
NO ON’u deneyenler, lezzeti ile ilgili olumlu yorum yaparken, bulundukları lokasyonda ürünü bulamadıklarına dair yorum yapan sosyal medya kullanıcıları da oldu.
Sağlık ile ilgili soru işaretleri devam ediyor
Başta kola olmak üzere, gazlı içeceklerin sağlıklı olup olmadığıyla ilgili tartışmalar, bu sürede de devam etti. Kola ambalajlarına, sağlıkla ilgili uyarılar yazılması önerildi.
Coca Cola ve Pepsi’nin ortalama asit değeri PH:3.4. Yani demirdeki pasları bile çözebilir! Bu çocuklar için “diş çürüğü ve ülser” demek!
Neden sigaranın üzerine “sağlığa zararlıdır” yazılırken, Coca Cola ve Pepsi üzerine “diyabet, obezite, kanser” yapar diye yazılmıyor?
— Bilgi Durağı (@hergunyenibil) August 17, 2020
Cola Turka’ya ne oldu?
Yeni bir yerli gazlı içecek markası oluşunca, geçmişte de büyük iddia ile piyasaya çıkan yerli marka Cola Turka hatırlandı ve markanın akıbetine dönük yorumlar yapıldı. Sosyal medyadaki etkileşimi, rakiplerine göre oldukça düşük olan Cola Turka’nın 2016’da Japon firmasına satıldığı belirtildi.
Her bölgede konuşuluyor
Kola markaları ile ilgili yapılan sosyal medya paylaşımları incelendiğinde, başta Ankara ve İstanbul olmak üzere, her bölgedeki sosyal medya kullanıcılarının, konuya dair yorum yaptığı tespit edildi.
NO ON sektöre yaptığı hızlı girişle dikkatleri üzerine çekti, rekabette ise ne denli başarılı olacağını elbette zaman gösterecek.