Güzelliğe yapay zeka standardı geliyor…
Ödeme teknolojileri şirketi Bolt adına YouGov tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre kozmetik markalarının yapay zekaya yatırım yapmak için oldukça haklı gerekçeleri var…
Araştırmaya göre tüketicilerin önemli kısmı kozmetik markalarından kendilerine teknoloji aracılığıyla kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmasını bekliyor. Katılımcıların yüzde 62’si teknolojiyi mükemmel formüllere ulaşmak için kullanabilen kozmetik markasından alışveriş yapma olasılığının yüksek olduğunu belirtirken Z kuşağı özelinde bu oran, yüzde 80’e kadar çıkıyor. Yüzde 43’lük bir kesim ise kozmetik ürününü mağazada test etmek yerine çevrimiçi ortamda yapay zeka aracılığıyla denemeyi tercih ediyor.
Baby Boomer’lar gelenekselden şaşmıyor…
Z kuşağının yüzde 72’si çevrim içi ortamda deneyebildiği kozmetik ürünleri için yüzde 10 daha fazla ödemeye razı olacağını söylerken, genel tüketicilerin yüzde 57’si kişiselleştirilmiş çevrimiçi deneyimler sunan kozmetik markasına normalden yüzde 11 daha fazla ödeme yapmayı kabul edeceğini ifade ediyor. Katılımcıların yüzde 45’i, kişiselleştirilmiş çevrim içi seçenekleri sunmayan kozmetik markalarından alışveriş yapmadığını belirtiyor. Öte yandan Baby Boomer’ların yüzde 70’i kozmetik ürünleri direkt mağazada daha geleneksel biçimde deneyip satın almayı tercih ediyor…
Bolt Müşteri Deneyimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Shilpi Narang, “Markaların öne çıkması tamamen kişiselleştirmeyle ilgili. Markalar, müşterilerini tanımanın yeni yollarını arıyorlar ve müşterilerini tanımlayana kadar kişiselleştirmenin imkansız olduğunu düşünebiliyorlar” diyor.
Araştırmanın metodolojisi
Boltt’un YouGov ile ortaklaşa yaptığı araştırma, 15-17 Mayıs 2023 tarihlerinde ABD’de son altı ay içinde çevrimiçi olarak bir güzellik ve/veya cilt bakımı ürünü satın almış 1.038 yetişkinle yapılan çevrimiçi bir anketin sonuçlarına dayanıyor.