16 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Güzelliğe yapay zeka standardı geliyor...
Haberler

Güzelliğe yapay zeka standardı geliyor…

Seda Başpınar
7 Haziran 2023
1 dk okuma

Ödeme teknolojileri şirketi Bolt adına YouGov tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre kozmetik markalarının yapay zekaya yatırım yapmak için oldukça haklı gerekçeleri var…  

Araştırmaya göre tüketicilerin önemli kısmı kozmetik markalarından kendilerine teknoloji aracılığıyla kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmasını bekliyor. Katılımcıların yüzde 62’si teknolojiyi mükemmel formüllere ulaşmak için kullanabilen kozmetik markasından alışveriş yapma olasılığının yüksek olduğunu belirtirken Z kuşağı özelinde bu oran, yüzde 80’e kadar çıkıyor. Yüzde 43’lük bir kesim ise kozmetik ürününü mağazada test etmek yerine çevrimiçi ortamda yapay zeka aracılığıyla denemeyi tercih ediyor.

Baby Boomer’lar gelenekselden şaşmıyor…

Z kuşağının yüzde 72’si çevrim içi ortamda deneyebildiği kozmetik ürünleri için yüzde 10 daha fazla ödemeye razı olacağını söylerken, genel tüketicilerin yüzde 57’si kişiselleştirilmiş çevrimiçi deneyimler sunan kozmetik markasına normalden yüzde 11 daha fazla ödeme yapmayı kabul edeceğini ifade ediyor. Katılımcıların yüzde 45’i, kişiselleştirilmiş çevrim içi seçenekleri sunmayan kozmetik markalarından alışveriş yapmadığını belirtiyor. Öte yandan Baby Boomer’ların yüzde 70’i kozmetik ürünleri direkt mağazada daha geleneksel biçimde deneyip satın almayı tercih ediyor…

Bolt Müşteri Deneyimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Shilpi Narang, “Markaların öne çıkması tamamen kişiselleştirmeyle ilgili. Markalar, müşterilerini tanımanın yeni yollarını arıyorlar ve müşterilerini tanımlayana kadar kişiselleştirmenin imkansız olduğunu düşünebiliyorlar” diyor.

Araştırmanın metodolojisi

Boltt’un YouGov ile ortaklaşa yaptığı araştırma, 15-17 Mayıs 2023 tarihlerinde ABD’de son altı ay içinde çevrimiçi olarak bir güzellik ve/veya cilt bakımı ürünü satın almış 1.038 yetişkinle yapılan çevrimiçi bir anketin sonuçlarına dayanıyor.

featured
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
3 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
4 Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
5 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Güncel Haberler
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie'ye layık görüldü
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie’ye layık görüldü
"Çay her şeyi çözer"
“Çay her şeyi çözer”
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kendisi küçük etkisi büyük!
Haberler
Kendisi küçük etkisi büyük!
Sena Tufan
4 hafta önce
Özgür Özel'den merkez medyaya boykot çağrısı
Haberler
Özgür Özel’den merkez medyaya boykot çağrısı
Marketing Türkiye
24 Mart 2025
Çin, 10G internet çağını başlattı
Haberler
Çin, 10G internet çağını başlattı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Haberler
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

rota@rotayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.