
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Marketing Türkiye ve Philips Küçük Ev Aletleri’nin çatı şirketi Versuni Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması”, Türk tüketicilerinin küçük ev aletleri tercihlerini, yenileme alışkanlıklarını ve inovasyon beklentilerini detaylı verilerle analiz ediyor. Geçtiğimiz ay ilk bölümünü yayınladığımız araştırmanın ikinci bölümü, sektördeki güncel trendlere odaklanarak pazarın geleceği hakkında derinlemesine bir bakış sunuyor…
Günümüzün hızlı temposunda küçük ev aletleri, hayatı kolaylaştıran vazgeçilmez yardımcılar haline geldi. Zaman kazandıran, kendisi küçük ama etkisi büyük bu ürünler, özellikle yoğun çalışan bireyler için büyük önem taşıyor. Sabah kahvesini hazırlayan espresso makinelerinden, yaratıcı tariflere eşlik eden blender ve mikserlere, temizlikte konfor sunan robot süpürgelere kadar pek çok ürün, günlük yaşamı daha pratik hale getirirken yaşam kalitesini de yükseltiyor. İnovasyonlarıyla öne çıkan ve bu kategorilerde özellikle beyaz yakalı tüketicilerin yoğun ilgi gösterdiği küçük ev aletleri bir yandan da prestij unsuru olarak konumlanıyor. Peki, tüketiciler satın aldıkları küçük ev aletlerinden ne bekliyor? Performans mı yoksa dayanıklılık mı tercih sebebi olarak öne çıkıyor? Yanıtlar Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye ortaklığıyla gerçekleştirdiği Küçük Ev Aletleri araştırmasının ikinci bölümünde!
Performansı güçlü olmalı!

Araştırmada “Satın alma kararınızda kalite ne derece etkili” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 94,9’u kalitenin “etkili/çok etkili” olduğunu belirtiyor. Yüzde 3,3’ü kalite konusunda kararsızken yalnızca yüzde 1,8’i kalitenin etkili bir faktör olmadığını düşünüyor. Kalite kadar öne çıkan bir diğer unsur ise performans oluyor. Katılımcılara yöneltilen “satın alma kararınızda performans ne derece etkili” sorusuna katılımcıların yüzde 94,5’i etkili/çok etkili olduğunu söylerken, katılımcıların yalnızca 3,7’si “kararsızım” yanıtı veriyor. Etkili olmadığını düşünenlerin toplam oranı ise yüzde 1,8 olarak araştırmaya yansıyor.
Bir kere alınca uzun yıllar dayanmalı!

Kullanıcıların küçük ev aleti satın alma kararlarında olmazsa olmaz olarak öne çıkan bir diğer unsur ise dayanıklılık. Araştırmaya göre satın aldığı küçük ev aletinin dayanıklı olmasının satın alma kararı üzerinde etkili/çok etkili olduğunu söyleyenlerin oranı 93,7. Kararsız olduğunu söyleyenlerin oranı yüzde 3,7 olurken, bu unsuru etkili bulmayanların oranı 2,66 olarak kayıtlara geçiyor.
Önce fiyata bakılır!

Uğruna belki de günlerce, site site gezilerek araştırmaların yapıldığı en önemli unsur olarak karşımıza çıkıyor fiyat. Öyle ki “Satın alma kararınızda fiyat ne derece etkili” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 92’si etkili/çok etkili bir unsur olduğunu söylüyor. Kararsız olduğunu belirtenlerin oranı ise yüzde 5,2 olarak araştırmaya yansıyor. Etkili değil/hiç etkili değil diyenler ise yüzde 2,7’de kalıyor.
Marka olsun tasarımı güzel olsun!
Tüketiciler küçük ev aleti alırken; fiyat, dayanıklılık, performans kadar; markasına ve tasarımına da dikkat ediyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 84,9’u satın alma kararında markanın etkili/çok etkili bir unsur olduğunu belirtiyor. Kararsız olduğunu ifade edenler yüzde 8,4, etkili değil/hiç etkili değil diyenler ise yüzde 7 olarak araştırmaya yansıyor. Tasarım için de benzer oranlar söz konusu. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 81,9’u aldıkları ev aletinin tasarımının satın alma kararlarında etkili/çok etkili olduğunu söylüyor.
Tüketicilerin sürdürülebilirlik hassasiyeti yüksek
Tüketiciler küçük ev aletlerinde seçimini yaparken, çevre dostu ve sürdürülebilirlik hassasiyeti yüksek olan marka ve ürünlere yöneliyor, satın almalarında da bu parametrelere öncelik veriyor. Katılımcılara sorulan “satın alma kararınızda ürünün sürdürülebilirliği ve çevre dostu olması ne kadar önemli” sorusuna verilen yanıtlar da bunu destekler nitelikte. Çok önemlidir ve önemlidir diyenler toplamda yüzde 75,1; kararsızım diyenler yüzde 19,3 olarak araştırmaya yansırken, önemli değildir ve hiç önemli değil diyenlerin toplam oranı da yalnızca yüzde 5,6’da kalıyor.
Beklentilere yanıt vermekten büyük mutluluk duyuyoruz!

Versuni Türkiye Genel Müdürü
Türk tüketicilerinin küçük ev aletlerinden beklentilerinin her geçen gün arttığını görmenin kendisini heyecanlandırdığını söyleyen Esin Karadede şu değerlendirmeleri yaptı: “Küçük ev aletleri sektöründe tüketicilerimizin beklentilerini anlamak bizim için her zaman öncelikli oldu. Marketing Türkiye ile gerçekleştirdiğimiz bu araştırma da tüketicilerin performans odaklı tercihlerini ve inovasyona olan ilgisini bir kez daha ortaya koyuyor. Versuni olarak, Philips Küçük Ev Aletleri ile kaliteli marka algımız ve sunduğumuz güçlü performanslı, yenilikçi çözümleriyle bu beklentilere yanıt vermekten büyük mutluluk duyuyoruz. Sektördeki güncel trendleri yakından takip ederek pazarın geleceğini şekillendirme konusundaki iddiamızı sürdürüyoruz. Amacımız, her evde günlük hayatı kolaylaştıran, güvenilir ve güçlü ürünlerle yer almak.”
Araştırmanın metodolojisi:
Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye Philips iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından yürütülen çalışma, 24 Aralık 2024-10 Ocak 2025 tarihleri arasında mobil panelle yürütüldü. Yüzde 95 güven aralığında yüzde 3 hata payıyla 1067 kişi ile görüşme yapılan araştırmada temsili yaş, cinsiyet ve NUTS1 bölge dağılımı örnekleme yöntemi kullanıldı.
Araştırmanın ilk bölümünü okumak için TIKLAYIN!