Küçük ev aletlerinin büyük korkusu Türkiye’de!
Marka yüzleri David Beckham ve Brad Pitt gibi metroseksüel erkekler ama onlar ısmarlama ünlüler değiller. Her ikisi de SharkNinja’nın tutkulu kullanıcıları. Dünya hali bu, belli mi olur, Ekim başında Türkiye’deki ilk mağaza açılırken ikisinden biri açılış kurdelesini kesiyor olabilir!
Bazı markaların tutkunları oluyor, her yeniliğini takip eden ve asla ondan vazgeçmeyen. SharkNinja da sanırım onlardan. Sanırım diyorum çünkü Türkiye pazarına duyurulduktan 15 gün sonra “tükendi” yanıtını alan bir başka dondurma makinesi var mı bilmiyorum. Bir yeni haber de Ekim başında yeteneklerini saymakla bitiremeyeceğimiz şarjlı elektrik süpürgesiyle dondurma makinesinde olduğu gibi fırtınalar estirmeyi planlıyor olmaları.
Yükselen teknoloji olma söyleminden pay almak yerine, “Biz mühendislik şirketiyiz” diyor SharkNinja yönetimi. İnsan ihtiyaçlarını karşılama misyonuyla tutturdukları bir yenilikçilik misyonuna sahipler. Öyle ki Boston, Londra ve Çin’deki merkezleri 7 gün 24 saat durmaksızın çalışıyor. Saat farkı avantaja dönüştürülerek bir merkezde başlayan iş mesai bitiminde diğer merkezlerde devam ediyor, yani mühendisler dur durak bilmiyor!…
“Hikayesi olmayan tek bir ürün bile yok” diyor SharkNinja Türkiye Genel Müdürü Galip Bağcı ve söyleşi esnasında hijyen, toz derken öyle ikna edici anlatıyor ki elektrik süpürgesinin alıcısı olmayı şiddetle arzuluyorum. Peki, bu denli vaadi olan cihazın bedeli ne olur? Tabi premium ürün olarak ortalamanın üstünde! Rakipler diye sorduğumda, “Rakip telaffuz etmiyoruz. Biz en iyiyiz de demiyoruz ana bunu sadece biz yaparız diyoruz!” diyor. Bir de küçük dedikodu, Dyson’ın ana vatanı İngiltere’de bile SharkNinja pazar lideri. Tabii Amerika’da da!
“Madem bu kadar beğenilen markaydı bunca yıldır neredeydi?” sorusunu sormadan edemiyorum. Karaca Grup’un perakendede ki başarılı yükselişi, Karaca markalı ürün gamındaki genişliği küresel markalara talip olma sürecini getirdiğini düşündürüyor. Bir de Fatih Karaca vizyonu diye bir şey var elbette. Galip Bağcı’ya SharkNinja’yı, Sami Hotak’a Flying Tiger’ı emanet ederken güvendiği yol arkadaşlarını tercih ediyor.
Türkiye SharkNinja’nin ürünlerini kendi mağazalarında satışa sunduğu ilk perakende deneyimi olacak. Pilot ülke olarak seçilen Türkiye global markanın ilk sıralardaki pazarı olarak konumlanacak. Hepsiburada’nın yanı sıra Teknosa, MediaMarkt gibi teknoloji marketlerinde 45 ilde 150’den fazla noktada satılacak olan SharkNinja ürünleri Karaca’nın gücünü de kullanacak. Ev ve Yaşam kategorisinde rekabet kızışıyor, bakalım bu rekabet pazarlama ve pazarlama iletişimine nasıl yansıyacak?
SharkNinja’ya ilişkin:
• İki markayı aynı çatı altında bir araya getiren 11 milyar dolar pazar değerine sahip bir sektör lideri.
• Günümüz dünyasının yoğun yaşam tarzını kolaylaştıran ev aletlerini patentli teknolojilerle geliştiren SharkNinja, Karaca Grup ortaklığıyla Türkiye pazarına girdi.
• SharkNinja çatısı altında yer alan, İngiltere ve Amerika’nın en çok satılan elektrikli süpürge markası Shark, aynı zamanda saç bakım ürünleri ve hava temizleyicilerle günlük hayatı kolaylaştıran, yenilikçi ve premium ev ürünler sunuyor.
• Dünya çapında 32 ülkede, 31 farklı ürün kategorisinde faaliyet gösteriyor.
• SharkNinja’nın 4.500’ü aşkın patentli teknolojisiyle tasarlanan ulaşılabilir ürünleri var.