Küçük işletmeler ve girişimciler için “E-mail pazarlama”nın ipuçları!
“E-mail pazarlama” işletmelerin müşterileriyle iletişime geçmesinde oldukça büyük bir yardımcı araç. Öyle ki 2019 verilerine göre pazarlamacıların yüzde 78’i bir yıl içerisinde e-posta pazarlama faaliyetleri sayesinde etkileşimlerinin arttığını ifade ediyor. Bu verilere bir de pandemi dönemiyle birlikte artan e-posta kullanımı eklenince; küçük işletme sahipleri ve girişimciler için dijital pazarlama faaliyetlerine e-posta pazarlamayı eklemenin verimliliği artıracağını söylemek iddialı olmayacaktır. Peki ama nasıl? Bu sorunun yanıtını ise GoDaddy dört farklı ipucu ile yanıtlıyor…
- Mobil için optimizasyon yapın
We Are Social verilerine göre Türkiye’de 77 milyon mobil kullanıcı var ve bu da ülke nüfusunun yüzde 92’sinin mobil kullanıcısı olduğu anlamına geliyor. İnterneti telefonları üzerinden kullananların oranının yüzde 74,8 olması çoğunluğun internete telefondan girdiğini gösteriyor. Mobil internet kullanımının artmaya devam etmesi, küçük işletme sahipleri ve girişimcilerin de online faaliyetlerini mobile uygun bir şekilde optimize etmesini daha önemli kılıyor. Girişimciler, mobil uyumlu bir pazarlama platformu oluşturduktan sonra E-posta mesajının sonuna “web sitemizi ziyaret edin” veya “iletişime geçin” gibi bir eylem çağrısı koyarak etkileşimlerini arttırabilirler.
- Sosyal medyayı entegre edin
Türkiye’de 52 milyon insan sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanıyor. Bu nedenle sosyal medya işletmelerin marka farkındalığı yaratabilmesi, mevcut ve potansiyel müşterileriyle iletişim ve etkileşim kurması için önemli bir mecra. E-posta mesajlarınıza sosyal medya hesaplarınızın bağlantılarını eklemeniz okurların hesaplarınızı ziyaret etmesini ve markanızla etkileşimde bulunmasına yardımcı olacaktır.
- Seçimlere önem verin
E-posta pazarlama faaliyetleriniz için abone toplarken neye üye olduklarını açıkça belirtin. Gönderdiğiniz e-posta mesajlarında diledikleri zaman listeden çıkabilme fırsatını verin ve aynı zamanda dilerlerse seçimlerini değiştirme şansını sunun.
- Mevcut verileri kullanın
Bir süredir bir web siteniz varsa yüksek ihtimalle kaç ziyaretçiniz olduğu, hangi sayfaların kaç kez görüntülendiği, en çok görüntülenen sayfalar, ziyaretçilerinizin temel ilgi alanları ve web sitenizi nasıl buldukları (örneğin, hangi anahtar kelimeler ile web sitenize ulaştıkları) gibi verileri elde etmenizi sağlayan analitik araçları kullanıyorsunuzdur. Farklı verileri analiz ederek farklı kitleler için kişiselleştirilmiş içerikler paylaşabilirsiniz. Bu da paylaştığınız içeriklerin ilgi çekici olması şansını artırır. E-posta pazarlama mesajlarının performansını ölçümlemek söz konusu olduğunda GoDaddy E-posta Pazarlama açılma oranı, tıklama oranı ve çıkış oranı gibi verileri görüntülemenizi sağlıyor. Bu tür analizleri bir arada değerlendirerek hedef kitlenizin ilgisini en çok hangi e-posta mesajlarınızın çektiğini, hangi mesajların daha az ilgi gördüğünü görüntüleyebilir ve gelecekteki faaliyetlerinizde gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.
Dijital dönüşüm virajına gireli hayli oldu ve çağın anahtar kelimesi etkileşim. Yarına uygun dönüşürken, dijital her alanda mümkün olduğunca çok etkileşim alarak girişiminizi güçlendirmek sizin elinizde!