Geçtiğimiz aya damga vuran küresel kampanyalar!
Tüm koleksiyonlar parmak ucunuzda…
1724’ten beri faaliyet gösteren ikonik konyak markası Remy Martin yeni bir sosyal medya kampanyası yayınladı. Müşterilerine ürünlerinin parmaklarının ucunda olduğunu göstermek için sosyal medya platformlarının sunduğu basit teknolojik yetileri yeniden yorumlayan kampanya FRED & FARID New York imzası taşıyor.
Konyak markası bu kampanyayla müşterilerine Rémy Martin koleksiyonuna herkesin ulaşabileceği mesajını veriyor.
Ikea’dan orijinal reality şov!
Ikea İspanya 25. yıldönümünü orijinal bir reality şovla kutladı. Ev yaşam markası, altı genci 90’lar stilinde döşenmiş bir eve kapattı. Yarışmacıların çoğu zaman zorlandığı ve pes ettiği program McCann World Group İspanya imzası taşıyor ve Ikea İspanya web sitesinin yanı sıra YouTube sayfasından da izlenebiliyor.
Ford’dan homofobiklere özel tasarım: Very Gay Raptor
Geride bıraktığımız haftalarda Ford Almanya Ranger Raptor’ın mavi renkli özel bir versiyonunu tanıtmıştı. Twitter’da homofobik bir kullanıcının yeni mavi Ranger Raptor’u “çok gey” olarak tanımlamasının ardından Ford Almanya bahsi yükseltti ve “Very Gay Raptor”ı yarattı… Çalışanların 60 saatlik süren makyaj çalışmasının ardından ortaya çıkan Very Gay Raptor bu yıl gerçekleştirilen geçit töreninde de resmi Ford aracı olarak kullanıldı…
İlk adımı sen at!
Kadınlara öncelik veren tanışma platformu Bumble, geçtiğimiz günlerde Güneydoğu Asya için “İlk adımı sen at” adlı kampanyasını yayınladı. Çalışma, kadınları flört ederken sorumluluk almaya davet ediyor. Lansman filmi, Bumble’ın kadınları ilk adımı atmaya teşvik ederek geleneksel toplumsal cinsiyet normlarına meydan okuma misyonunu taşıyor ve sorumluluk almanın nasıl heyecan verici, güçlendirici ve eğlenceli olabileceğini vurguluyor. Kampanya filmi de yüzde 70’i kadınlardan oluşan bir ekip tarafından hayata geçirilmiş.
Gisele ve Tom oyunun kurallarını değiştiriyor!
Bu yaz National Football League (NFL) oyuncularından Tom Brady ile süper model ve iş kadını Gisele Bundchen’in FTX’te hisse senedi alacaklarını açıklamasının ardından, ünlü çift kripto değişim platformu FTX için ilk kez aynı reklam filminde yer aldı. Reklam filminde Gisele ve Tom çifti FTX ile kripto para işine giriyor ve cep telefonlarını çıkarıp musluk tamircisinden doktora kadar pek çok meslek gurubundan insanı arayıp “FTX ile kripto para işine giriyorum var mısın?” diye soruyor. Söz konusu reklam, markanın dentsuMB ajansıyla iş birliğiyle oluşturduğu reklam serisinin ilki olarak yayınlandı.
James Bond’a kargo var
DHL, yeni James Bond filmi “No Time to Die”ın lansmanı öncesinde uzun süredir devam eden ortaklıklarını kutladıkları ve iddialı teslimat hizmetlerini sergiledikleri reklam filmini yayınladı. 180 Amsterdam imzası taşıyan kampanya, DHL’in James Bond’a beşinci kez nakliye ve lojistik çözümleri sağladığını vurgularken aksiyon sahneleriyle ikonik film serisini aratmıyor.
Brad Pitt en iyi kahveyi arıyor
Oscar ödüllü aktör Brad Pitt, kahve ve kahve makinesi markası De’Longhi’nin ilk uluslararası kampanyasının yüzü oldu. Perfetto serisinin tanıtımı amacıyla yaratılan kampanyada kahvesini Brad yazılı kesede taşıyan, motosikletiyle Kaliforniya asfaltının tozunu attıran ve eve dönmeden önce benzin istasyonuna giden yıldızın ev yapımı bir fincan kahveyle rahatladığı “sıradan” bir günü anlatılıyor. Kampanya M&C Saatchi Milan imzası taşıyor.
Instagram’a iz bırakan kadınlar…
Diamonds Factory, “Tarihteki yedi güçlü kadın sosyal medya çağında yaşasaydı Instagram profilleri nasıl görünürdü?” ve “Tarihi portrelerde kullanılan bu mücevherlerin tahmini değeri ne kadar?” sorularını yeni kampanyasında yanıtladı. Bu yedi efsane kadına ait portreler Instagram postuna dönüştürülerek fantastik hikayelerine uygun “caption”lar oluşturuldu. Diamonds Factory Pırlanta Mücevher Danışmanı James Harris, portrelerde yer alan tarihi mücevherlerin tahmini değerini ise bugünün fiyatlarıyla paylaştı. Kampanyada Marie Antoinette, Kraliçe I. Elizabeth, Kleopatra, Boudica, Wu Zeitan, Büyük Catherine ve İskoç Kraliçesi Mary gibi tarihe iz bırakan isimlerin portreleri yer aldı.
Rexona ideal güzellik algısına meydan okuyor
Her iki kişiden birinin, yargılanma korkusuyla evinden dışarı yeterince çıkmaması Rexona’nın yeni kampanyasına ilham oldu. Kampanyada yer alan konvansiyonel güzellik ve görünüm sınırlarının dışında kalan bireyler, etrafındakilerin meraklı ve önyargılı bakışlarından saklanmayı reddedip onlara özgüvenle ve yaptıklarıyla yanıt veriyor. Reklamlarda ve sosyal medya platformlarında yaratılan “ideal vücut” kavramını yıkmayı hedefleyen kampanya #WatchMeMove hashtagiyle sosyal medya kullanıcılarını da korkmadan hareket etmeye davet ediyor.
Tiffany & Co.’nun yıldızlar geçidinde yeni isimler…
Tiffany & Co.’nun marka imajı; kendine özgü mavi kutusu, “Breakfast at Tiffany” ve Audrey Hepburn ilişkisine kadar ikonlaşmış sembollerle dolu. Bu yıldızlar geçidine bir yenisini eklemeye hazırlanan Tiffany & Co., yeni koleksiyonunu “About Love” isimli kampanyasında günümüzün en ikonik çiftlerinden Beyonce ve Jay Z’nin marka sözcülüğünde duyurdu. Beyonce yayınlanan kampanya fotoğraflarında Audrey Hepburn’u anımsatan siyah Balmain elbisesiyle görülürken Jay Z’de ona eşlik ediyor. Beyonce’nin taktığı mücevher kolye, 1878’de Güney Afrika’da keşfedilip 128.54 karatlık pırlanta olması ve Audrey Hepburn’den sonra ilk defa bir reklam kampanyasında kullanılmasıyla öne çıkıyor.
Netflix İtalya spoiler verenleri rehin aldı!
En sevdiğiniz dizinin geri dönüşünü sabırsızlıkla beklemekten daha kötü olan şey yayınlanır yayınlanmaz tüm detayların açıklanmasıdır. Brandwatch’a göre, sosyal medya aracılığıyla verilen spoiler’lar kültürel bir acı noktası haline geldi bile… Tek bir dizi ile ilgili sanal konuşmaların yüzde 12,5’i spoiler içeriyor ve bu bilgilerin yayılması yayının ilk saatlerinde zirveyi görüyor. Netflix İtalya, popüler İspanyol dizisi “La Casa De Papel”in son sezonunda spoiler verilmemesi için aşırıya kaçtı… Yayın devi, Publicis İtalya imzalı kampanyasında dizinin en sıkı ancak spoiler vermekten de kendini alamayan 100 hayranını uçakta özel gösterime davet etti. Dizinin dünya çapında yayınlanacağı sabah havalanan ekip La Casa de Papel’in son sezonunun ilk beş bölümü boyunca uçakta internetten uzak kaldı. Kampanya, geride kalan milyonlarca hayranın diziyi spoiler olmadan izlenmesine imkan tanırken, uçakta olanlar için unutulmaz bir deneyim yaşattı. Zira yolcular beş saat boyunca “çete” tarafından rehin alındılar.
Önceki ayın öne çıkan global kampanyalarına göz atmak için TIKLAYIN.