Aya damga vuran küresel kampanyalar…
Mercedes-Benz “kafa sallayan biblo köpeği” geri getirdi…
Arabaların ön panelinde kafasını aşağı yukarı sallayarak yolculuk eden biblo köpek, bir dönemin ikonik sembolü olarak hafızlarda yer ediniyor. Biblo köpek, tam da tarihe karışmışken çağın formuna bürünerek 3 boyutlu bir animasyonla yeniden karşımıza çıktı… Mercedes-Benz, son kampanyasında orijinal adı “Wackeldackel” olan biblo köpeği, 3D animasyon bir karaktere dönüştürerek markanın reklam yüzü haline getirdi.
Mitsubishi’den dijital göçebelere özel karavan
Salgınla birlikte ofislerin kapıları kapanınca beyaz yakalılar uzaktan çalışmaya alıştı. Hatta bazıları ofisten uzakta olmayı o kadar sevdi ki bilgisayarını yanına alıp özgürce seyahat ederek çalışmaya devam etti. “Ben neredeysem ofisim orasıdır” diyerek yola çıkan “dijital göçebelerin” sayıları her geçen gün artıyor. Mitsubishi ise ofis olarak da kullanılabilen bir karavan tasarlayarak dijital göçebelerin seyahat seçeneklerini genişletiyor. Ofis-karavan formundaki yeni model Mitsubishi’nin “2WD Canter” model kamyonundan ilham alıyor. Kamyonun arkasında yer alan ve amacı yük taşımak olan kısım, yeni tasarımda hem yaşam hem çalışma alanına dönüşüyor. İki kişinin sığabileceği büyüklükteki kısımda küçük bir mutfak, lavabo ve hatta duş kabini bulunurken köşede bir çalışma masası yer alıyor. Şirket, “Doğanın iyileştirici gücünden yararlanma” konseptiyle üretilen karavanı çalışanların işlerine devam ederken doğayla bağ kurmasını sağlıyor.
Birlikte kutlamanın sihri
Coca-Cola son kampanyasında “Çin Yeni Yılı değişebilir ama birlikte kutlamanın sihri baki kalır” diyor. 12 Hayvanlı Takvim’e göre 2023’ü temsil eden hayvanın tavşan olmasından ilham alan animasyon filminde, bir tavşan ailesinin kutlama hazırlıkları anlatılıyor. Filmin başında hazırladığı bir kase mantıyla oğlunun evine kutlamaya giden anne tavşan eve vardığında tüm masanın kurulduğunu görüyor ve oğlunun büyüdüğünü fark ediyor… Yemeğe başlamadan hemen önce anne-oğul eskisi gibi birlikte kola içtiklerinde ise hüzün, yerini mutluluğa bırakıyor.
Oyunseverlere özel Oreo…
Saatlerce bilgisayarın başından ayrılmayacak kadar oyun sever olan ve oyun esnasında elinin altında atıştırmalık bir şeyler bulunmasını isteyenler için Xbox ile Oreo güçlerini birleştirdi. İş birliği kapsamında altı farklı Xbox temalı Oreo bisküvisi satışa çıktı ve paketlerden çıkan kodlarla da Xbox’ın popüler oyunları olan “Halo Infinite”, “Sea of Thieves” ve “Forza Horizon 5” için Oreo temalı oyun içi öğeler hediye edildi. Yalnızca Avrupa ülkelerinde geçerli olan kampanyayla verilen kodlar ise stoklarla sınırlı…
Noel Baba Pepsici çıktı
Pepsi, çok sevilen kombinasyonu Pilk’ı yeni yıl reklamına da taşıdı. TikTok kullanıcıları tarafından farklı kombinasyonların denendiği yiyecek ve içecek tarifleri trend haline gelirken akım dahilinde “yılbaşının romantik ikilisi” süt ve kurabiyeye de Pepsi eşlik etmeye başladı. Pepsi’nin bu yeni lezzeti duyurduğu reklam kampanyasında Noel Baba, Lindsay Lohan’a yeni yıl hediyesi olarak süt ile Pepsi’nin karışımı olan Pilk eşliğinde bir tabak kurabiye getiriyor.
Efsanelerin yaratıcısından yeni bir karakter…
“Nengajo” adı verilen kartları yeni yıl geldiğinde eşe dosta hediye etmek Japon gelenekleri arasında önemli bir yere sahip. Sevilen animasyon stüdyosu Studio Ghibli’nin Kurucusu Hayao Miyazaki de çizdiği kartla hayranlarının yeni yılını kutladı. Karakter yaratma konusundaki becerisiyle tanınan 81 yaşındaki Miyazaki, yeni yıl için sadece bir karakter çizmekle kalmadı, ona bir isim ve arka plan da verdi. “12 Hayvanlı Takvim”e göre 2023, “tavşan” yılı olduğu için hazırladığı karta “Uu-chan” adlı bir tavşan çizen Miyazaki, arka plana sevilen filmi “Totoro”ya ait karakterler yerleştirtiyor. “Uu-chan” ismi ilk hecesini, Japonca tavşan anlamına gelen “usagi”den alıyor. “Fuu-chan” ise hem ikiz (futago) hem de şans (fuku) anlamlarına gönderme yapan bir kelime oyunu. Miyazaki’nin çizdiği yeni karakter kısa sürede bir fenomene dönüştü.
Devasa Vans ayakkabılar New York sokaklarında…
Vans, tüm hava koşullarına uygun yeni ayakkabı koleksiyonunun lansmanı için üç metrelik devasa Vans’ları New York City sokaklarında gezintiye çıkardı. Kampanya kapsamında bir çift Vans’ı arabaya çeviren marka, bu devasa Vans’lara eşlik etmesi ve ziyaretçilere ayakkabı dağıtması için “New York Nico” olarak da bilinen influencer’lar Nicolas Heller ve Lil Mo Mozzarella ile anlaştı. Yalnızca iki gün içinde 1,4 milyonun üzerinde görüntülenme ve 88 bin beğeni aldı.
L’Oréal, make up artistleri kadar yetenekli akıllı cihazlarını tanıttı
Tekno güzellik markası L’Oréal dünyanın en etkili teknoloji etkinliği olan CES 2023’te iki akıllı makyaj aracını duyurdu: Mükemmel kaşları tasarlamak için AR teknolojisi kullanan Brow Magic ve titretme, taşma yapmadan ruj sürebilme yeteneğine sahip olan HAPTA… Geçici dövme yapan cihazlarla benzer bir çalışma pratiği olan Brow Magic, inç başına 1200 noktaya baskı yapabilen 2400 kök uca sahip. Hangi kaş makyajının yapılacağı Brow Magic app’i üzerinden AR efektleri denenerek seçilebiliyor. Brow Magic ayrıca microblading ve microshading’e benzer farklı efektler de öneriyor. HAPTA ise sınırlı el ve kol hareketlerine sahip olduğu için ya da titreme veya taşma gibi sorunlar sebebiyle ruj sürmekte zorlanan kişiler için geliştirilmiş bir teknoloji.
Büyük ikramiyeyi kazandığınızı gizleyebilir misiniz?
Büyük ikramiyeyi kazansaydınız bunu herkesten saklayabilir miydiniz? Fransız Piyango şirketi Loto bu soruyu keyifli bir aile yemeğinde yanıtlıyor… BETC Paris’in Loto için hazırladığı yeni kampanyasında büyük ikramiyeyi kazandığını çocuklarından, torunlarından ve hatta eşinden bile saklayan büyükanne, kendini alışmışın dışında bir sofra kurarak ele veriyor… Zira talihli büyükannenin hazırladığı sofrada garip bir “zenginlik” var… Örneğin yemek daha önce hiç olmadığı biçimde havyar ve trüfle çeşnilendirilmiş. Yemek servisini ise beyaz takım elbiseli bir garson yapıyor. Tüm bu olağan dışı durum karşısında şaşırıp kalan aile bireylerinin aklına ise elbette şu soru geliyor: “Büyükanne, sen büyük ikramiyeyi mi kazandın?” Büyükannenin, bu noktadan sonra bile soruyu açıkça yanıtlamaktan kaçtığı kampanya Loto’nun “Yalnızca diğerlerinin başına gelmez” sloganıyla son buluyor…