Ayın öne çıkan küresel kampanyaları
Meme kanseri alfabesi: Erken teşhis için 26 yaygın belirti
Reklam ajans TBWA\NEBOKO, “Meme Kanseri Alfabesi” projesi için Alexander Monro Hastanesi ile güçlerini birleştirdi. Genç nesli meme kanseri konusunda bilgilendirmeyi amaçlayan “Meme Kanseri Alfabesi”, her biri meme kanseriyle ilgili farklı belirtileri temsil eden 26 animasyonlu harften oluşuyor. Bu sayede hem erkekler hem de kadınlar tek bir bakışla meme kanseriyle ilişkili çeşitli semptomları fark edebiliyor. Kampanya kapsamında erken teşhis için düzenli kontrollerin önemi de vurgulanıyor.
Angry Monster kontrolden çıktı
Fast food markası Jack in the Box, Cadılar Bayramı kapsamında ürettiği Monster Tacos ve Angry Monster Tacos lezzetlerini 19 Kasım’a kadar servis etme kararı aldığını 7 dakika 29 saniyelik “Feeding Time” adlı reklam filmiyle duyurdu. Filmde Cadılar Bayramı’nda “Angry Monster” satan bir kamyonetin zorbalık yapanların peşine düştüğü anlar anlatılıyor. Kısa filmin yapım kadrosunda yönetmen Marcus Dunstan, yazar Patrick Melton, Asha Michelle Wilson ve Kara Lee Corthron gibi tanıdık Hollywood simaları yer alıyor.
Shrek’in bataklığı ziyaretçilerini bekliyor
Airbnb bir süredir filmlerden esinlenerek ikonik temaları yeniden canlandırıyor. Bluey’nin evi, Barbie’nin Hayal Evi, Phantom of the Opera evi ve The Fresh Prince of Bel Air’in konağı… Serinin yeni konsepti ise Shrek’in bataklığı oldu. İskoç yaylalarına bakan geniş bir arazide yapılan “Shrek’in bataklığı” misafirlere bataklık arazisinin ortasında rahat bir kır evi deneyimi sunuyor. Bataklık evindeki ayrıntılara gösterilen özen, Airbnb’nin proje için ne denli titizlendiğinin de bir göstergesi. Zira misafirler ünlü yeşil devin imzası niteliğindeki yeşil sandalyesini, yatağını, “kulak kiri mumunu” ve hatta kulübesini dahi proje dahilinde görebiliyor.
Burger King futbolcuların gizli konuşmalarını ifşa etti
Fast food devi Burger King, mizahi bir reklam serisiyle futbolcuların ve teknik ekibin konuşurken ağızlarını elleriyle kapatmasına odaklanıyor… Peki, gerçekten de o anlarda futbolcular birbirlerine ne söylüyorlar? Oyunun gidişatını değiştirebilecek bir oyun stratejisinden mi bahsediyorlar, yoksa tartışmalı bir karar hakkında mı konuşuyorlar? Veya bir sonraki büyük transferi mi tartışıyorlar? Hayır, hiçbiri değil ve tahmin etmek de hiç kolay değil. Ancak Burger King’in konuyla ilgili bir fikri var! Markaya göre ya Whopper’dan bahsediyorlar ya da bir sonraki Burger King siparişlerini tartışıyorlar…
Tinder dövme salonu açtı
Kimilerimiz yeni bir aşka başlarken oldukça cesur… Hatta duygularını ve heyecanını somut bir şekilde göstermek için vücutlarına kalıcı dövmeler yaptıracak kadar… Ancak yeni bir flörte başlarken maziye sünger çekilmesi gerektiğini savunan Tinder, dövme salonu açarak kullanıcılarını eski dövmelerini dönüştürmeye davet etti. Tinder, 11-13 Ekim tarihleri arasında Londra’lı dövme stüdyosu Sixty Ink iş birliğiyle açtığı pop-up dövme salonu Ink Twice ile dövme dönüştürme hizmeti vererek kullanıcıların yeni bir sayfa açmalarına destek oldu.
Netflix uyku tulumu satacak
İlk kurulduğunda bir DVD kiralama şirketi olan Netflix, DVD’leri ikonik kırmızı zarflarıyla gönderiyordu. Aradan geçen 25 yılın ardından bir streaming devi haline gelen platform, DVD ve Blu-ray kiralama işini kapatmasıyla birlikte 29 Eylül’de son kırmızı zarflarını göndermişti. Tam Netflix için bir devir kapandı derken kırmızı zarflar farklı bir forma bürünerek yeniden karşımıza çıktı… Şirket zarf biçimindeki uyku tutulumu satışlarına başladığını duyurdu. Tulumun ön yüzünde eski Netflix logosu ve bir barkod bulunuyor. Arka tarafta ise bir pul, teslimat adresi ve paketin nereden yırtılacağına dair talimatlar var. Tek kişilik uyku tulumunun fiyatı 50 dolar ve satışı Netflix Shop üzerinden gerçekleştiriliyor. Söz konusu ürün bir yandan ikonik kırmızı zarfların Netflix’in kalıcı eğlence sembolü olduğunu vurgularken bir yandan da TV başında uyuyakalanlara konforlu bir çözüm vadediyor.
Lego bu kez kabus inşa ediyor
Lego, Cadılar Bayramı için tasarladığı 6 afişle evlerde yaşanan korkunç anları Lego parçalarıyla ele alıyor. Gizemli bir şekilde kaybolan Lego parçasından, fark etmeden üzerine basılan bir Lego parçasının ayakta yarattığı acıya dek korkunç derecede tanıdık pek çok sahneyi yeniden canlandıran afişler hem komik hem de ürkütücü…
Colgate “gülümseme utancı”na savaş açtı
Colgate, Dünya Gülümseme Günü’nde tüm dünyaya gülümsemeyi hatırlatmak için #FreeYourSmile (Gülümsemenizi Özgür Bırakın) kampanyasını başlattı. Kampanya, Asya’da gerçekleşen Colgate Gülümseme Araştırması’nda “gülümseme utancı”nın yaygın bir duygu olduğunun ortaya çıkması üzerine hayata geçirildi. Zira verilere göre Asya-Pasifik bölgesindeki insanların yüzde 94’ü daha özgürce gülümsemek istediğini söylüyor. Kampanya kapsamında Colgate, gülümsemeyi teşvik etmek için çeşitli etkinlikler düzenliyor. Örneğin, Smile Generator yapay zeka aracıyla insanlar Colgate gülümsemelerini kişiselleştirebiliyor ve sosyal medyada paylaşabiliyor.