Liderlik kaslarınızı geliştirebileceğiniz 5 tuhaf yer
“The Unexpected Leader: Discovering the Leader Within You” kitabının yazarı Jacqueline M. Baker, liderlik yolculuğunda yetenekleri geliştiren 5 tuhaf yere işaret ediyor. Sanılanın aksine liderlik kaslarını güçlendiren konular iş hayatıyla sınırlı değil, günlük rutinin içerisinde gizli…
Beklenmedik senaryolara açık bir biçimde etrafınıza bakarsanız, lider olmanın temel özelliklerini pekiştiren pek çok olayla karşılaşabilirsiniz. Haydi günlük rutininizde liderlik kaslarınızı geliştirebileceğiniz en tuhaf yerleri keşfedelim…
Bir düğün davetini kabul etmek
Sizden istendiğinde kararlı olabilme yeteneğiniz, hayatınızı kolaylaştıracak kilit bir liderlik özelliğidir.
Düğün ortamları en az “resesyon”, “kriz” ve “fırtına” kadar kaos barındırır. Eğer bir düğüne katılmanız isteniyorsa birinin hayatında özel bir rolünüz olduğu anlamına gelir ancak ne olursa olsun günün yıldızı siz değilsiniz. Bu nedenle katılım konusunda hızlı karar vermeniz gerekir.
Herhangi bir şekilde kararsız kalmak, hem davet eden çift hem de genel olarak düğün deneyiminiz adına pek çok potansiyel zarara neden olabilir.
Alışveriş sepetini iade etme
En son ne zaman alışverişe gittiğinizi düşünün. Satın alma işleminden sonra ne yaptınız? Alışveriş sepetini belirlenen alana mı bıraktınız yoksa yakındaki herhangi bir yere mi?
Etik karar verme prensibimiz bazen günlük hayatın önemsiz gördüğünüz anlarında ortaya çıkar. Oysa etik kimse izlemiyorken bile doğru olanı yapmaktır…
Bir dahaki sefere uzun bir çalışma gününden sonra ağzına kadar dolu olan alışveriş sepetini yorgun bir şekilde boşalttıktan sonra ne yapacağınızı iki kez düşünün. Sepeti aldığınız yere geri götürmek için fazladan bir dakikanızı ayırarak liderlik becerilerinizi geliştirebilirsiniz.
Grup gezileri
Miami, Myrtle Beach, Vegas ve Meksika özellikle gençlerin en çok tercih ettikleri tatil yerleri… Bireysel aktivitelerle doyasıya eğlenebileceğiniz bir destinasyona grupla gitmek çok ciddi kaoslara neden olabilir.
Ancak bu size biraz özveri göstermeniz için bir fırsat sunar. Hatta içinizdeki hizmetkar lideri kucaklayabilirsiniz. Hizmetkar liderlik, söz konusu seyahatte diğer insanların deneyimlemek istediklerini önemseyerek, yolculuk sırasında ve hatta yolculuktan sonra çeşitli konularda alçakgönüllülük göstermenizi gerektirir.
Konferans ve zirvelere katılma
En son ne zaman bir konferansta bulundunuz ve zihninizin salonu terk ettiğini hissetiniz? Bu en iyi dinleyicilerin bile başına gelir. Çoğu zaman belli bir yerden sonra andan kopmaya ve düşüncelerinizde bulunduğunuz mekandan uzaklaşmaya başlayabilirsiniz. Ancak geri dönmek her zaman mümkün.
Gerçek şu ki, ortalama bir yetişkinin dikkat süresi yedi saniyedir, bir saatlik konuşmada söylenenlerin yüzde 50’sini unuturuz. Kendine dinlemeyi hatırlatma yeteneğin, kişisel ve profesyonel olarak (ve beklenmedik bir şekilde) uzun vadeli faydalar sağlayabilir.
Geri bildirim almak
“Bu ayakkabılar hakkında ne düşünüyorsunuz?” Bu çok basit bir soru ancak önemli çünkü ayakkabılarınız ya da herhangi bir konu hakkında birine soru sormak liderlik yolculuğunuzda değerli bir araç olan geri bildirim fırsatı verir. Hatta ayrıntıları sorarak geri bildirim isteğine daha fazla derinlik katabilirsiniz: “Bu ayakkabının topuğu hakkında ne düşünüyorsunuz?” veya “Sence rengi güzel mi?”
Geri bildirim alma konusunda istekli olmak, sizi birçok profesyonel fırsata hazırlar.
Kaynak: Fast Company – Jacqueline M. Baker
Yetenekler için şirket cazibesini nasıl artırırsınız?
Son zamanlarda liderler pek çok farklı zorlukla mücadele ediyor. Bunlardan biri de yetenekleri kuruma çekmek ve kurumda kalmasını sağlamak… İnsan kaynakları yöneticileri arasında yapılan bir Gallup araştırmasına göre çalışanların hayatlarını iyileştirmek dendiğinde ilk akla gelen başlıklardan biri olmasa da “sosyal refah” iş yerinde kurulan dostluklara bağlı… Kurumun çekiciliği, verimlilik ve çalışanların kurumda kalma süresi de öyle… Peki iş yerinde kalıcı dostluklar nasıl teşvik edilir? Gelin önce araştırmanın öne çıkan verilerine bakalım ardından da daha arkadaş canlısı bir kurum kültürünün nasıl oluşturulabileceğini 3 başlık altında inceleyelim…