LinkedIn ile satış nasıl yapılır?
LinkedIn’in satış ve pazarlama profesyonellerinin dünya genelinde en yaygın kullandığı sosyal medya platformu olduğunu biliyor muydunuz? Hiç kuşkusuz milyonlarca kullanıcının birbiriyle kolaylıkla bağlantı kurabildiği ve etkileşime geçebildiği LinkedIn, potansiyel müşteri bulmak, bu müşterilerle bağlantı kurmak ve ilişki geliştirmek için etkili bir platform olarak öne çıkıyor. Peki B2B satışta bir numaralı platform olan LinkedIn’de daha kolay müşteri bulmak, sosyal satış başarısını ve etkinliğini artırmak için neler yapabiliriz? İşte önemli tavsiyeler…
Satış odaklı bir profil oluşturun
Satış profesyonellerinin LinkedIn profilleri diğer kullanıcı profillerine kıyasla bir takım farklılıklar içermeli ve satış gerçekleştirme amacına yönelik olarak daha stratejik düzenlenmelidir. Güven veren bir profesyonel fotoğraf, sattığınız ürün ve hizmetleri anlatan detaylı bir özet bölümü, varsa bu ürün ve hizmetler için görsel materyal ve size ulaşmak isteyen potansiyel müşterilerin kolaylıkla bulabileceği iletişim bilgileri, profilinizin doğru alanlarında yer verilmesi gereken kritik unsurlardır.
LinkedIn’i bilgi kaynağı olarak kullanın
LinkedIn, tamamen yüz yüze etkileşimlerin yerini almaya yönelik bir araç değildir. LinkedIn aracılığıyla fiziksel dünyada tanışacağınız veya tanışmak istediğiniz kişiler hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve bu kişilerle size satış başarısı getirebilecek ortak yönlerinizi keşfedebilirsiniz.
Ortak bağlantılardan faydalanın
Bir tanışma veya toplantı talebi kişilere tanıdıkları bir bağlantı üzerinden iletildiğinde bu insanların sizinle etkileşime girme olasılığı beş kat daha yüksektir. Bu yüzden potansiyel müşterilerinizin bağlantı listesini inceleyebilir ve ortak tanıdıklar varsa onlardan sizi müşterinize takdim etmesini rica edebilirsiniz. Yalnız bunu yapabilmek için o kişilerin bağlantılarının görünmesine yönelik ayarı açık bırakması gerektiğini unutmayın.
En doğru müşterileri bulun.
Satış gerçekleştirmek için ilişki geliştirmek satış profesyonellerinin en zorlandığı konuların başında gelmektedir. LinkedIn ise hiç kuşkusuz bunu yapabilmek için en etkili sosyal medya aracı olarak diğer platformlar arasından sıyrılıyor. LinkedIn sayesinde istediğiniz müşterileri ad, şirket, konum veya endüstri bazında arama yaparak kolaylıkla bulabilir ve bu kişilerle çok kolay bir şekilde iletişime geçerek ilişki başlatabilirsiniz.
Müşterilerinizle etkileşim kurun.
Bugün, LinkedIn’de aktif olarak içerik paylaşan 1,5 milyondan fazla içerik yayıncısı var. Satış profesyonelleri de düzenli olarak ilgi çekici blog yazıları, haberler ve içgörüler paylaşarak kendilerini güvenilir ve sektörlerinde dikkate alınan önemli bir ses haline getirebilir.
Konuşmaları ve tartışmaları dinleyin.
Sektörünüzle ilgili gruplara katılarak, tartışmaları ve gündemi takip etmek, ihtiyaçları, ilgi alanlarını ve daha fazlasını analiz etmenin ve müşteri/hedef kitle görüşlerine dair fikir elde etmenin mükemmel bir yoludur.