Linkedin siyahlara büründü
A.B.D’de Haziran ayının başında George Floyd’un öldürülmesinin ardından başlayan ırkçılık karşıtı protestolarda bazı markalar Instagram’da paylaştıkları kara kutularla sessizliğe bürünüp dinlemeyi, bazıları ise bununla ilgili aksiyon alıp sesinin duyuramayan Amerikan vatandaşlarının sesi olmayı tercih etti. Linkedin her iki yaklaşımı da ustalıkla kullanan markalar arasında yerini aldı.
Sosyal medya devi 3 Haziran tarihinde kendi platformu üzerinden kurumsal hesabı aracılığıyla duyurduğu bir açıklamada, “Meslektaşlarımız ve siyahi vatandaşlarımızın yanındayız. Irkçılığa karşı her gün savaşanların yanındayız. Adaletin, adilliğin ve eşit koşulların yanındayız. Ve bir kurum olarak artık bir gün bile gelişmenin önüne geçen hiçbir şeyin yanında DURMAYACAĞIZ. Bu işte hep birlikteyiz ve meslektaşlar, liderler ve arkadaşlar olarak birlikteyken daha güçlüyüz. Birlikte adil ve eşitlikçi bir gelecek yaratabiliriz” sözlerine yer vermişti.
Being a strong ally begins with listening, so we are sharing stories to amplify perspectives from the Black community. https://t.co/NlZWOf5AZ6 pic.twitter.com/VBRdw4K1qE
— LinkedIn (@LinkedIn) June 3, 2020
2 haftadır Linkedin hesabının yanı sıra Twitter hesabından da paylaştığı gönderilerde Linkedin çalışanlarının bir paragraflık hikayelerine yer veren ve herkesin sesini duyurmaya odaklanan profesyonellerin sosyal medya platformu bugünlerde kara kutular akımının ardından kendi yorumuyla siyahlara büründü. Normalde Linkedin’in kurumsal rengi olan lacivert tonunda olan araçlar listesi tamamen siyah oldu.