Dünyaca ünlü markaların logolarındaki subliminal mesajlar…
Bir markanın kendisi hakkında mümkün olduğunca çok bilgiyi tek bir görüntüde vermesinin yolu şüphesiz logo tasarımından geçiyor. Dolayısıyla göze hitap etmekten fazlasını amaçlayan logolardaki her bir detay tüketiciye üzeri kapalı bir mesaj veriyor. Peki dünyaca ünlü markalar logolarında tüketicilere hangi mesajları veriyor? Yanıtlar tasarımcı Emanuele Abrate’den geliyor…
Tercih edilen renk, şekil ve tipografinin benzersiz bir etkisi olduğu gibi logo tasarımında boşluklara gizli öğeler yerleştirmek, tasarıma ekstra anlam katabiliyor. Elbette markanın varoluşunu yansıtan bu tasarımların amacı hedef kitleyle kurulan bağı derinleştirmek… Abrate’in çizimleriyle analiz ederek arkalarında yatan anlamlara kendi perspektifinden açıklık getirdiği dünyaca ünlü markalara ait logolardan birkaçı ise şöyle:
Örneğin Netflix’in logosu incelendiğinde markanın adı internetin “net”i ve film anlamına gelen “flick” kelimesinden oluşurken ilk ve son harf arasındaki eğim “sinemaskop” adı verilen beyaz perde formatına işaret ediyor. Markanın meşhur rengi ise kırmızı halıya gönderme yapıyor.
Konaklama hizmeti Airbnb’yi oluşturan kelime ve harfler incelendiğinde Türkçe karşılıklarıyla “hava”, “yatak” ve “kahvaltı”nın bir araya geldiği görülüyor. Şekiller ise İtalyanca kişisel, konum ve kalbi ifade eden “persone”, “luogo”, “cuore” kelimelerini betimleyen şekillerin birleşmesiyle oluşuyor.
Dağ ve antrenman yapmayı akla getirebilecek iki farklı şekil, spor giyim devi adidas’ın meşhur üç çizgili logosunu oluşturuyor.
Amerika merkezli Kargo şirketi FedEx, marka adını Türkçesi ulusal olan “federal” ve teslimat olan “express” kelimelerinin ilk hecelerinden alıyor. Logonun birbirine kontrast oluşturan turuncu ve mor renkleri “uzak mesafeleri yakınlaştırır” şeklinde yorumlanabilirken sırt sırta veren “E” ve “X” harfleri arasından göz kırpan ok işareti “hızlı teslimat”a işaret ediyor.
Prezervatif markası durex, adını “dayanıklı” anlamına gelen “durable” ve “güvenilir” anlamına gelen “reliable” ile “mükemmellik” anlamına gelen “exellence” kelimesinin birleşiminden alıyor. Marka adını etraflıca saran elips şekil koruma ve emniyet çağrışımı yapıyor…