Mark Zuckerberg’e göre içerik üreticileri yakında AI ile kendini klonlayabilecek
İçerik üreticilerinin çoğu haftada 20 saatini yeni içerik oluşturmaya ayırıyor. Bu da kitle etkileşimi için pek fazla zaman kalmaması anlamına geliyor. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, gelecekte içerik üreticilerinin kendi yapay zeka klonlarını oluşturarak söz konusu zaman problemini çözebileceklerini düşünüyor.
Zuckerberg, Rowan Cheung ile yaptığı röportajda, gelecekte içerik üreticilerin kendi kişiliklerini ve “iş hedeflerini” yansıtan yapay zeka destekli “botlara” sahip olacağı bir vizyon ortaya koyuyor. Zuckerberg, bu botların topluluk etkileşiminin bir kısmını üstlenirken, içerik üreticilerinin de daha önemli işlere zaman ayırmalarını sağlayacağını söylüyor.
Ancak bu oldukça iyimser bir senaryo. Zira Meta, bu yılın başlarında Meta AI girişiminin bir parçası olarak yapay zeka destekli botlar sunmaya başladığında, botların günümüzün yapay zeka teknolojisinin en büyük tuzaklarından biri olan “halüsinasyonlara” kapılması çok uzun sürmedi. The Associated Press bu halisünasyonlar sonucu, bir botun Boston yakınlarında ücretsiz eşya takası yapılan bir forumda olmayan bir kamerayı ve klimayı hediye edeceğini söylediğini belirtti.
Meta yapay zekasının günbegün geliştiğini iddia ediyor. Ancak halüsinasyonlar, planlama ve akıl yürütme ile ilgili hatalar devam ediyor ve Meta’nın söz konusu problemlerle ilgili sunabildiği somut bir çözüm yok.
Böyle bir tabloda içerik üreticilerinin hayranlarıyla etkileşim kurmaları için kusurlu yapay zeka botlarına güvendiklerini hayal etmek zor. Zuckerberg röportajda, Meta’nın yapay zeka kullanımına ilişkin “endişeleri gidermesi” ve kullanıcıların güvenini uzun vadede kazanması gerektiğini kabul ediyor. Bu, özellikle Meta’nın bazı yapay zeka uygulamalarının içerik üreticilerini platformlarından uzaklaştırması nedeniyle daha da elzem.
Kaynak: TechCrunch
Biden, Trump, Papa Francis, Kim Jong-Un ve Putin bu defilede buluştu!