
Market zincirlerinin büyümesinde rekor yavaşlama!
Ortakalan Market Araştırmaları verilerine göre yılın ilk 3 ayında market zincirlerinin Türkiye genelinde şube artışı binde 1 oranıyla sınırlı kaldı.
Ortakalan tarafından hazırlanan ve perakende sektörünün iş ağı ortakalan.org‘ta yayınlanan market araştırmaları; gıda ve hızlı tüketim perakendeciliğinde yaşananları her ay mercek altına alıyor.

Ortakalan Market Araştırmaları verilerine göre, şube sayısı en az 5 ve üzerinde olan discount, ulusal ve yerel market zincirlerinin yılbaşında 55 bin 665 olan toplam mağaza sayısı 2025 Mart ayı sonu itibariyle binde 1 artışla 55 bin 735’e yükseldi. Yılın ilk çeyreğinde toplam mağaza artışı ise 70 olarak ölçüldü. 31 Aralık 2023 – 31 Mart 2024’ü kapsayan geçtiğimiz yılın ilk 3 aylık verilerinde market zincirlerinin toplam mağaza sayısı yüzde 2’lik artışla 52 bin 249’tan 53 bin 287’ye yükselmişti. Geçtiğimiz yılın ilk çeyreğinde toplam mağaza artışı 1038 olmuştu.
“Son 16 yıldaki en düşük ilk çeyrek büyümesi gerçekleşti”

Ortakalan Market Araştırmaları’nın son bir yıldaki verilerine göre şube sayısı en az 5 ve üzerinde olan discount, ulusal ve yerel market zincirlerinin 31 Mart 2024’te 53 bin 287 olan toplam mağaza sayısı yüzde 4 artışla 55 bin 735’e yükseldi. Son bir yılda toplam mağaza artışı ise 2 bin 448 olarak ölçüldü. 31 Mart 2023 – 31 Mart 2024 aralığında önceki 1 yıllık verilerde market zincirlerinin toplam mağaza sayısı yüzde 9’luk artışla 48 bin 802’den 53 bin 287’ye yükselmişti. Bir önceki yıllık toplam mağaza artışı ise 4 bin 485 olmuştu.
Market araştırmalarını hazırlayan Ortakalan’ın Genel Yayın Yönetmeni Emre Durdu, 2025 ilk çeyreğinde ölçülen binde 1 oranındaki mağaza artışının, organize gıda perakendeciliğinde fiziksel değişimi ölçmeye başladıkları 2009 yılından bugüne kaydettikleri en düşük ilk çeyrek büyüme performansı olduğunu belirtti.