Sektörün objektif karnesi Marketing Türkiye 2023 Almanak Özel sayısı yayında
Ne yıldı ama! Geride kalan her yıl dile getirilse de 2022’nin ardından klişenin de ötesine geçti bu söylem. Küresel sağlık krizinin artçıları “adaptasyon” şeklinde sınava dönüşmüşken oyuna bir de ekonomik kriz eklendi… Hal böyleyken yapılacaklar listesi uzadıkça uzadı, farklı senaryolara hazırlıklar herkes için hızlandı. Sektörümüzün objektif karnesi Marketing Türkiye 2023 Almanak Özel Sayısı geride bıraktığımız bu zorlu yıla panoramik bir bakış atarken 2023 ve geleceğe ilişkin de akıl açan içgörüler sunuyor.
2022’de öne çıkan pazarlama stratejilerinden 2022’ye damga vuran reklam filmlerine, güçlü liderlerin ufukta gördüklerinden CMO’ların 2023 hedeflerine, sosyal medya trendlerinden 2022’in en başarılı influencer’larına dek dopdolu içeriğiyle Marketing Türkiye 2023 Almanak Özel sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına tüm D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Halk jürisi tarafından belirlenir, emeği geçen herkesi ödüllendirir…
Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ilk üçe kalan markalar belli oldu… Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards’ta dokuzuncu defa “Yılın İtibarlıları” halk jürisi tarafından belirlenecek. Kazananlar 19 Ocak 2023’te Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşurken bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da gecede başarı ödülü alacak…
Epica’dan yaratıcılığa bir yol haritası
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards’ta dünyanın dört bir yanından yapılan başvuruların ardından 8 Aralık akşamı online gerçekleştirilen canlı yayınla yılın kazananları açıklandı. Jürisi gazetecilerden oluşan tek yaratıcılık festivali olan Epica Awards’ta Türkiye’den Zon, OMO için hazırladığı kampanyayla Bronz ödülün sahibi oldu.
Yılın fark yaratan pazarlama stratejileri
Markaların ekonomik koşullar ve toplumsal meseleler karşısında rotayı sürekli yeniden belirlediği 2022, pazarlama stratejisi oluşturma adına da zorlu bir sınava dönüştü… Ancak gündemin hareketliliğine rağmen yere sağlam basmanın kendine özgü yollarını bulan markalar arkalarına dijitalin sonsuz olanaklarını da alarak zorlu sınavı başarıyla geçmeyi bildi. Peki, 2022’de ezber bozan stratejileriyle zamanın ruhuna ayak uyduran markalar hangileri oldu? Fark yaratan pazarlama stratejilerinin arkasındaki içgörüler neler? Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları ve stratejistleri Marketing Türkiye için yılın öne çıkan markalarını ve hafızalarda yer edinen stratejilerini belirlerken o güçlü stratejilerin yaratıcıları da başarılarının sırrını anlattı…
Bir devin dönüşüm yolculuğu…
“Bugünden, Yarına Hazır” sadece bir slogan değil, şirketin son yıllarda geçirdiği muazzam dönüşümün de bir yansıması… 1941’den bu yana hayatımızda olan Petrol Ofisi, CMO’su Sinan Seha Türkseven’in de deyimiyle akaryakıt şirketinden dev bir enerji altyapı şirketine dönüşüyor. Dönüşümün sancılı olduğuna dair ezberleri yıkan cinsten bir süreç yürüten marka tam da bu dönemde başarı grafiğini yukarılara taşırken aldığı ödüllerin sayısını da artırdı…
1900’ü aşkın istasyonundaki dönüşümle tüketicilere yepyeni bir deneyim sunan marka, geleceğin altyapısını bugünden hazırlarken rekabetten ayrışmak için de teknoloji, dijitalleşme ve finansal mühendislikten faydalanıyor… Akaryakıt ve madeni yağ pazarlarındaki geleneksel liderliğini pekiştirerek sürdüren Petrol Ofisi Grubu’nun CMO’su Sinan Seha Türkseven ile markanın değişim yolculuğunu ve gelecek hedeflerini konuştuk…
Güçlü liderlerin 2023 öngörüleri
İş dünyası pandemiyle birlikte deyim yerindeyse ateş çemberinden geçti geçmesine ancak zorlukların ardı arkası da kesilmedi. Yeni normale alışma, enflasyonist ortamda hayatta kalma derken tüm ezberler bir bir bozuldu. Yetmezmiş gibi global ölçekte resesyon beklentisinin olduğu bir yıla doğru ilerliyoruz. Türkiye’deki seçim süreci de cabası… Peki, tüm zorlukları aşarak gemiyi limana yanaştıran liderler yeni sınava nasıl hazırlanıyor? Hedeflerinde neler var? İşte güçlü liderlerin 2023 öngörüleri…
Kriz rekortmeni 2022’nin “en”leri
Mücadeleden yılmadığımız ama güçlü kalmanın da epey zor olduğu bir yıldı 2022… Neredeyse siren seslerini duyabileceğimiz kadar yakınımızda yaşanan Rusya-Ukrayna savaşı bir taraftan, tüm öngörüleri yerle bir eden ekonomik kriz diğer taraftan üzerimize saldırınca pandemi gibi zorlu bir sınavı atlatabilmiş olmak dahi sevinmek için yeterli olmadı. Peki, yılın Z raporunu aldığımızda akıllarda en çok kimler ve hangi olaylar kaldı? Yanıtlar Marketing Türkiye ve Poltio iş birliğiyle gerçekleştirilen “2022’nin ‘En’leri” anketinden geliyor…
2022’nin en beğenilen reklamları
İnsanların pandemiden kaçıp enflasyona tutulduğu bir yılı geride bıraktık. Bu kasvetli gündem içerisinde markaların fark yarattığı içeriklerin mizah teması etrafında şekillenmesi de sürpriz olmadı elbette. Zira Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği ve 4 bin 200 kişinin katıldığı “Yılın En Beğenilen Reklamları” araştırmasının zirvesinde izleyicinin yüzünde tatlı bir tebessüm yaratan reklamlar yer alıyor. İşte Türk halkına göre 2022’nin en iyi reklamları…
Tedarik değil, değer zinciri!
Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle tasarlanan B2B Marketing & Management Summit, Türkiye’de B2B’nin en iyilerini üçüncü defa bir araya getirecek. Zirve bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla 9 Şubat 2023 Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilecek. Zirveye özgün olarak Kuantum Araştırma tarafından hazırlanan B2B Endeks raporu, iş dünyasında yaşanan değişim, dönüşüm ve buna bağlı olarak yükselen trendlere ışık tutarken etkinlik sonunda gerçekleşecek “B2B Excellence Awards” ile “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” da ödüllerine kavuşacak.
Türkiye’nin en etkili CMO’larının 2023 hedefleri
Önce küresel sağlık krizi ardından pandemi sonrası döneme adaptasyon, son olarak da enflasyon ve kur dalgalanmaları… Neresinden bakarsanız bakın son iki yıldır zorlu sınavı bitmiyor CMO’ların. Önümüzdeki yıl da devam edeceği öngörülen enflasyonist ortama bir de seçim atmosferinin ekleneceği düşünüldüğünde pazarlama liderlerinin üzerindeki ateşten gömlek şimdiden yakıcı etkisini hissettiriyor. Peki, Türkiye’nin en etkili pazarlama liderleri 2022’yi nasıl özetliyor, daha da önemlisi ufukta neler görüyor? Yanıtlar “Marketing Türkiye 2022 Almanak özel sayısı”nda sizlerle…
2022’nin dillerden düşmeyen dijital kampanyaları
Markalar arası dijital iletişim rekabetinin hızını bir an olsun kesmediği bir yılı geride bıraktık. Öyle ki bir platformda yayına giren reklam fimleri izleyiciler tarafından saniyeler içerisinde bir diğerinden paylaşıldı ve markalar milyonlarca izlenmenin yanı sıra bir o kadar da etkileşim elde etti… Peki, 2022’de dijitalde yaptıkları kampanyalarla fark yaratan markalar hangileri oldu? Sosyal medya kullanıcıları daha çok hangi içeriklere tepki verdi? Yanıtlar Marketing Türkiye için BoomSocial’ın gerçekleştirdiği “2022 Yılının En Çok Konuşulan Dijital Kampanyaları” analizinde…
Yılın en başarılı influencer’ları
Bugün, dört başı mamur bir pazarlama stratejisini influencer’lardan bağımsız düşünmek neredeyse imkansız. Onlar evrenin nispeten yeni oyuncularından olsalar da kitleleri harekete geçirme kasları tartışmasız çok güçlü… Kimilerinin yıldızı TikTok’ta parlıyor, kimileri sahip olduğu ışıltıyı birkaç platforma birden taşıyor. Günün sonunda ise kendimizi bir anda linke dokunurken buluyoruz… Peki, 2022’nin en başarılı influencer’ları kimlerdi? Pandeminin ardından normalleşen hayatımızda kimler hangi platformlarda öne çıktı? Dahası influencer marketing’de önümüzdeki yılın trendleri neler olacak? Yanıtlar CreatorDen ekibinin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği kapsamlı analizde…
Türkiye kahkaha terapisinde
Sevilen diziler sadece yüksek izlenme rakamlarına ulaşmakla kalmıyor topluma sirayet edip kendi kültürünü de yaratıyor. Hal böyle olunca günlük yaşama da sosyal medyaya da marka stratejilerine de yön veriyorlar. Peki, izleyici en çok hangi tür dizileri seviyor ve izliyor? İzleyicinin TV’de görmeye hasret kaldığı türler hangileri? Hangi yapımlar 2022’de gönülleri fethetti? Yanıtlar Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen “Yılın En Sevilen Dizileri” araştırmasında…
2023’te tüketici de değişecek tüketim de!
Her türlü senaryoya hazırlıklı olmak gerektiğini öğreten 2022 geride kalırken belirsizliklerle dolu bir yılın kapıları aralanıyor… Rusya’nın Ukrayna’yı işgaliyle başlayan 2022’de her geçen gün kendi rekorunu kıran enflasyon dünyayı ve Türkiye’yi sarsan sebeplerin başında geldi. Hızla değişen fiyat etiketleri karşısında markalar sık sık kriz yönetimi idmanı yaparken tüketici, “panik alışverişi”, “bipolar tüketim” gibi yeni alışkanlıklar edindi. Enflasyonist sarsıntıların etkisini kuvvetle muhtemel sürdüreceği 2023’ün ise Türkiye için “seçim” gibi bir anlamı var… Peki, bilinmezliklerle dolu yeni yılda markaları nasıl bir tüketim iklimi bekliyor? Bu büyük sorunun yanıtını araştırma sektörünün öncüleriyle konuştuk…
Kötü günler bitti, sırada daha kötüleri var!
Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması”nın beşincisi gösteriyor ki; geride bıraktığımız yıl “Fırtına yaklaşıyor” diyen üst düzey yöneticiler kendilerini fırtınadan da öte bir kasırganın ortasında buldu. Öyle ki pek çoğunun enflasyon öngörüsü yüzde 26,9, dolar kuru öngörüsü ise 12,6 TL olmuştu. Geçtiğimiz yılın “korkunç” öngörüleri gerçeğinin yanında masum kaldı… Peki ya 2023 öngörüleri! İşte o noktada da ortak bir ses yükseliyor iş dünyasından: “Sırada daha kötü günler var…”
2023 model sosyal medya trendleri
Kepios, Ekim 2022’de dünya çapında 4,74 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu açıkladı. Yani geçtiğimiz yıldan bu yana 190 milyon insan daha sosyal medya evrenine katıldı ve global olarak 13 yaş üstü nüfusun yaklaşık yüzde 75’i sosyal medya kullanıyor. Hootsuite’e göre temelde hala sosyalleşmek ve boş zamanları doldurmak için kullanılsa da sosyal medya platformlarının ticari gücü katlanarak artıyor. Zira markalar için bir satış kapısı olan sosyal medya influencer’lar ve içerik üreticileri için de önemli bir gelir kapısı artık. Sözün özü sosyal medya taşıdığı potansiyelle pazarlamacılar için artık tam bir harikalar diyarı. 2023’te bu devasa pazara yön verecek trendleri sizler için derledik…