
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
İletişim dünyası, teknolojinin etkisiyle her zamankinden daha hızlı bir tempoyla değişiyor… Tüketici artık yalnızca bir alıcı değil; aynı zamanda bir içerik üreticisi, bir yorumcu, bir topluluk üyesi… Bu yeni çağda markalar, yalnızca seslerini duyurmakla kalmıyor; dinlemeyi, anlamayı ve etkileşimi yönetmeyi de öğrenmek zorunda. Marketing Türkiye, bu yeni çağın ruhunu yakalayarak pazarlama profesyonellerine doğru soruları sormaya, yol gösteren içerikler üretmeye devam ediyor. Peki, bu dönüşüm sürecinde Marketing Türkiye’nin rehberliği sektör profesyonelleri için ne ifade ediyor? Sözü onlara bırakıyoruz…
Sektörel birikimi bilgiyle buluşturan bir platform

Burcu Özdemir – Reklamcılar Derneği (RD) Yönetim Kurulu Başkanı / TBWA\Istanbul CEO’su: “Marketing Türkiye, pazarlama ve iletişim sektörünün hafızasını tutan, gelişimine tanıklık eden ve yön veren çok kıymetli bir mecra. Hem Reklamcılar Derneği Başkanı hem de TBWA\Istanbul CEO’su olarak, sektörel birikimi bilgiyle buluşturan bu platformun katkısını çok değerli buluyorum. Gelecek dönemde yapay zeka, sürdürülebilirlik, kapsayıcılık gibi alanlarda derinlemesine içeriklerle vizyon sunmasını ve sektörün itibarı için reklamverenlerle güçlü iletişimi sürdüren bir köprü olmasını bekliyorum.”
Standartları belirliyor

Zeynep Bortaçina Yener – Reklamcılık Vakfı (RV) Başkanı: “Türkiye’de reklam ve pazarlama dünyasının nabzını tutan güçlü bir yayın. Sektördeki gelişmeleri yakından takip etme imkânı sunarken, düzenlediği etkinliklerle profesyonellerin bir araya gelmesini ve sektör içi etkileşimi destekliyor. Öncüsü olduğu yarışmalar ise yaratıcılığı teşvik ederken, sektörde kalite ve rekabet standartlarını yukarı taşıyor.”
Pazarlama evreninin nabzını tutan bir ekol

Ender Merter – İlancılık Reklam Ajansı Eş Başkanı: “İletişim dünyasında 35 yılı geride bırakmak, yalnızca bir yayın sürecini değil, aynı zamanda bir ekolü temsil etmektir. İletişim sektöründe değişen dinamikleri analiz eden, geleceğe ışık tutan ve eleştirel bakış açısıyla yön veren bir mecra olarak hem profesyoneller hem de genç nesiller için vazgeçilmez bir kaynak olmuştur. Günseli Özen’in liderliğinde, sektöre kattığı vizyon ve tutku ise bu başarı hikayesinin en güçlü yapı taşlarından biridir. 35 yıllık bu başarı hikâyesinin bir parçası olmak gurur verici. Daha nice yıllara, sektörle birlikte büyümeye ve gelişmeye devam etmesi dileğiyle!”
Dergicilik kimliğini geleceğe taşıyor

Pınar Ercan Tursun – Ingage Dijital Pazarlama CEO’su: “Marketing Türkiye, 35 yıldır pazarlamanın nabzını tutuyor. Pazarlama ekonomisinin lider yayınlarından biri olarak, pazar araştırmaları, trend analizleri ve bilimsel pazarlama kavramına dair çalışmalarıyla profesyonellere rehberlik ediyor. Basılı dergiciliği sürdürmenin ötesinde, etkinlikler, atölyeler, topluluk yönetimi, dijital dergicilik ve sosyal medyayı entegre ederek sektöre kapsamlı bir bakış sunuyor ve dergicilik kimliğini sürekli olarak geleceğe taşıyor. Önümüzdeki dönemde, Marketing Türkiye’nin bütünsel çalışmalarını ülkemiz dışında da genişletmesini bekliyorum. Tüm bu yıllar boyunca sektörde daha da dinamikleşerek ilerlemelerini kıymetli buluyor, nice başarılı yıllar diliyorum!”
Sektörün kalbinin attığı bir ekosistem

Tevfik Bülent Öngün – BoomSonar | Tick Tock Boom Co-founder – CEO: “Marketing Türkiye, yalnızca bir yayın değil, sektörün kalbinin attığı, ortak bilgi ve vizyon çatısı altında buluştuğumuz bir ekosistem. 35 yıldır pazarlama dünyasına yön veren, gündemi belirleyen ve sektöre ilham kaynağı olan bir mecra olarak sadece günümüzün dinamiklerini değil; geleceğin pazarlama, iletişim dünyasını da bugünden şekillendirmeye yardımcı olan bir pusula gibi çalışıyor. Değişimi öngören ve dönüşümü hızlandıran bir güç merkezi. Rekabetin arttığı, tüketici davranışlarının hızla değiştiği günümüzde, sektöre kazandırdığı perspektif fark yaratmanın önemli bir anahtarı olarak karşımıza çıkıyor. Marketing Türkiye hem bizim hem de sektör için çok değerli bir kaynak, ilham veren bir platform.”
Sektör gelişip, değişirken bu yolu hep Marketing Türkiye ile birlikte yürüdük

Özlem Ünlüçay – VML&R Genel Müdürü: “Benim meslek hayatımın ilk, sektörün ise altın günleri… Türkiye’nin iletişim ve pazarlama dünyasının tek haber kaynağı, tüm trendlere, global yeniliklere, yeni pazarlama anlayışlarına açılan kapı Marketing Türkiye… Sektör gelişip, değişirken bu yolu hep Marketing Türkiye ile birlikte yürüdük. Reklam ve pazarlama kavramları, tüketici, iletişim mecraları değişirken elbette ki Marketing Türkiye de değişti; dijitalleşti, trendlere uyum sağladı. Ama değişmeyen tek şey, sektöre verdiği destek, pazarlama ve iletişim çalışanlarına bir kaynak olması oldu. Nice 35’lere!”
Geleceğe yön veren bir yayın

Dr. Cüneyt Devrim – İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Yönetim Kurulu Başkanı: “Marketing Türkiye, Türkiye pazarlama sektörünün amiral gemisi. 35 yıldır sektörün nabzını tutan, en güncel gelişmeleri, trendleri ve başarı hikayelerini okuyucularıyla buluşturan öncü bir dergi. Sadece sektörel bir yayın olarak değil, sektör profesyonellerini özel planlanmış etkinlikleri, ödülleri ile bir araya getiren, fikir alışverişini teşvik eden ve ilham veren bir platform. Marketing Türkiye, sektörümüzün gelişimine katkıda bulunan, yenilikçi yaklaşımları destekleyen ve geleceğe yön veren bir yayın. Marketing Türkiye’nin, sektörümüzün geleceğine ışık tutmaya, yenilikçi fikirlere platform sağlamaya ve ilham vermeye devam edeceğine inanıyoruz.”
Sektörün gelişimini adım adım kayıt altına aldı

Özge Uzun – İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı / Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı Ajans Başkanı: “Yayın hayatında 35. yılını kutlayan Marketing Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ve tüm ekibini tebrik ederim. Pazarlama ve iletişim sektörünün hafızası ve rehberi olan Marketing Türkiye 35 yılda sektörün gelişimini adım adım kayıt altına aldı. Trendleri izleyerek hem bilgi kaynağı hem de ilham verici bir mecra oldu. Pazarlama, iletişim, medya ve reklam dünyasının nabzını tutan, sektördeki yenilikleri, stratejileri ve başarı hikayelerini derinlemesine ele alan; aynı zamanda sektörel araştırmalar ve etkinliklerle profesyonelleri bir araya getiren sektörün pusulası diye tanımlayabiliriz.
Bugün dijital dönüşümden yapay zekaya, sürdürülebilirlikten deneyim ekonomisine kadar farklı alanlardaki dönüşümleri gündeme taşıyan ve yeni nesil dijital pazarlama anlayışıyla geleneksel stratejileri buluşturan Marketing Türkiye sektör profesyonellerinin hem yerel hem de global gelişmeleri yakından izleyebilmesi açısından da önemli bir kaynak.”
Sektörümüzün hafızası

Didem Namver – MMA Yönetim Kurulu Başkanı, REPİD Genel Sekreteri, PepsiCo Türkiye Dijital Pazarlama ve Tüketici Sadakat Programları Direktörü: “Marketing Türkiye, sektörümüzün sadece bilgi kaynağı değil, aynı zamanda hafızası. 35 yıldır pazarlama dünyasının dönüşümüne tanıklık eden, bu dönüşümü belgeleyen ve titizlikle analiz eden benzersiz bir platform. Sadece güncel trendleri değil, aynı zamanda sektörümüzün geçmişini, bugününü ve geleceğini bir araya getiren zengin bir arşiv. Özellikle modern pazarlama alanındaki gelişmeleri yakından takip eden ve bu konuda farkındalık yaratmaya destek olan yenilikçi bir mecra. Birleştirici ve kapsayıcı yaklaşımları, sorumlu yayıncılık bilinci ve geleceğe yön veren duruşuyla Marketing Türkiye, sektörümüzün gelişimine ciddi katkıda bulunan ve sektörümüz için çok değerli bir kılavuz…”
Kendi koşarken, koşmak isteyenlere de kulvar açıyor

Esra Şengülen Ünsür – Artı İletişim Yönetimi Yönetici Ortağı: “Marketing Türkiye’nin 35 yıllık tarihi, insanlık tarihinin en dinamik dönemlerinden birinde, dönüşerek var olabilmenin de tarihi aynı zamanda. Henüz ülkemizde internetin olmadığı bir dönemde kurulup bugün baş döndürücü bir teknolojik akışın yanında, hatta önünde koşma gayretinde olmak kolay değil. İletişim sektörünün, teknolojik gelişmelerin etkisiyle geçirdiği sistemsel, hukuksal ve hatta ilişkiler bazlı dönüşümüne bu kadar yakından tanıklık etmek de cabası… Marketing Türkiye, 35 yıldır sadece sektörün dönüşümüne kulak vermiyor, aynı zamanda sürekli üretiyor, oluşturduğu platformlarla sektör oyuncularının da birbirini duymasına, görmesine fırsat veriyor. Sadece kendi büyümüyor, sektörlerinde iddiası olan yeni girişimlerin büyümesine de destek oluyor. Kendi koşarken, koşmak isteyen diğerlerine de kulvar açıyor. Marketing Türkiye; sektörün gönüllüsü, profesyoneli, yayıncısı, kucaklayanı ve daha pek çok rolü için hep var. İyi ki var!”
Ufkumuzu açmaya devam ediyor

İpek Özgüden Özen – TÜHİD – Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı: “Marketing Türkiye bizim için iletişim paydaşlarının buluşma, paylaşma ve bilgi üretme platformu… Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin Marketing Türkiye ile 90’lı yıllarda hayata geçirdiği Halkla İlişkiler Forumu sektörümüzü, meslektaşlarımızı birleştiren öğrencisinden profesyoneline, akademisyeninden iş dünyasına her yıl heyecanla beklenen kuşaklararası kesişim noktasıydı. Bugün bu misyonu dönüşerek, gelişerek, sektörümüze katkı vermeye, ufkumuzu açmaya devam ediyor.”