
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Veriye dayalı karar alma kültürünün yükselişe geçtiği günümüzde, sezgisel yaratıcılık ile analitik zekanın buluştuğu alan, markalar için altın değerinde bir avantaja dönüşüyor. Kampanyaların etkisi, tüketici içgörülerinin gücü ve dijital kanalların performansı artık çok daha net ölçülebiliyor. İşte bu karmaşık ama heyecan verici dünyada yolunu bulmak isteyen her profesyonel için güvenilir kaynaklara duyulan ihtiyaç daha da artıyor. Marketing Türkiye, 35 yıllık bilgi birikimiyle bu ihtiyaca yanıt veriyor. Peki, sektörün öncü isimleri bu birikimi nasıl yorumluyor?
Bugünü anlamak, yarını tasarlamak için vazgeçilmez

Karpat Polat – KARPAT Ajans Başkanı: “Marketing Türkiye, pazarlama dünyasının pusulası. 35 yıllık birikimiyle sektörün nabzını tutan, profesyonellere rehberlik eden bir mecra. Reklam, marka ve tüketici içgörüleriyle sektörü besleyen, ilham veren bir platform. Benim için ise yaratıcılığı besleyen, değişimi anlamamı sağlayan değerli bir kaynak. Sektörün bugünü ve geleceğini şekillendiren içeriğiyle, ilham verici tartışmaların odağında. Marketing Türkiye bilgi sunmanın ötesinde, sektörü dönüştüren fikirleri ve tartışmaları şekillendiriyor. Bugünü anlamak, yarını tasarlamak için vazgeçilmez…”
Pazarlama dünyasına ışık tutuyor

Meral Saçkan – MPR İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı / TÜHİD Onursal Üyesi / İDA Kurucu Başkanı: “Marketing Türkiye’yi ilk sayısından beri takip ediyorum. Bir yandan pazarlama dünyasına ayna tutarken bir yandan da pazarlama iletişiminin her disiplinine özenle yer veren, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri paylaşarak ufkumuzu açan dergimizin 35’inci yaşını kutluyorum. Büyük bir keyifle pazarlama dünyası yayınından artık bir iş dünyası yayınına evrilmesini izliyorum. Günseli Özen’in vizyonu ve ekibin özverili gayretleriyle sektörümüz için de yayınlar, etkinlikler, ödüller, kulüpler, toplantılar ve yan yayınlarla müthiş bir platforma dönüşmesi nedeniyle iftihar ediyorum.”
Referans yayın

Barış Karcıoğlu – Mese İletişim Ajans Başkanı: “Marketing Türkiye, 35 yıldır iletişim ve pazarlama dünyasının nabzını tutan, sektördeki en önemli bilgi kaynaklarından biri. Hem ilham veren hem de global ölçekte yenilikçi fikirleri tanıtan bir referans yayın olarak, sektördeki değişimleri en ince detayına kadar aktarıyor. Geleneksel pazarlamadan dijital dönüşüme kadar her aşamada rehberlik eden ve sektörün gelişimine katkı sağlayan Marketing Türkiye’nin 35. yılını kutluyor, pazarlama ekosistemine kattığı değer için teşekkür ediyorum.”
Ekosistemimizin ayrılmaz bir parçası

Ela Gökkan Savcı – MullenLowe Istanbul Ajans Başkanı: “Öncelikle bu 35 yıl için başta Günseli Özen olmak üzere tüm Marketing Türkiye ekibini kutlarım. Yıllardır her ay iletişim dünyasında olup biteni yakalamamızı sağlayan, gündemi takip etmemize yardımcı olan en önemli yayınlardan biri hiç kuşkusuz Marketing Türkiye. 35 yıldır ekosistemimizin ayrılmaz bir parçası olan Marketing Türkiye önümüzdeki dönemde de aynı enerjiyi koruyarak, gelişen ve değişen dünyamızda öncelikle doğru içgörüler yakalayabileceğimiz, yeni teknolojilere dair derinlemesine içerikler ve yaratıcı dünyamızı besleyecek ilham verici örnekler sunacağına eminim. Bir kez daha tebrikler!”
35 yıldır zamansız kalmayı başarıyor…

Soydan Canbaz – Sobraz Kurucusu ve Chief Story Officer: “Marketing Türkiye’nin, pazarlama sektörünün hafızası ve geleceğe yön veren önemli kılavuzlarından olduğuna inanıyorum. 35 yıldır zamansız kalmayı başaran, değişimi yakalayan ve aktaran bir platform…
Dijital dönüşümden marka yönetimine kadar her alanda ilham veren bir bilgi kaynağı… Yerel ve küresel trendleri, izleri birleştirerek sektöre yön veriyor, markalar ve profesyoneller için güvenilir bir referans noktası oluşturuyor.”
İlham veren bir mecra

Kaan Berkan – Golin İstanbul Ajans Başkanı: “Marketing Türkiye, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarında tüm sektöre ilham veren, güncel gelişmeleri, yenilikleri ve trendleri; fikir liderleri, sektörün öncü isimleri ve paydaşlarıyla derinlemesine analiz eden çok önemli bir mecra. Sektörde görev yapan profesyonellere, akademisyenlere veya yeni başlayanlara; markalaşma, pazarlama trendleri, reklam, halkla ilişkiler ve interaktif pazarlama konularında sunduğu içeriklerle ışık tutuyor. Sektörde 30. yılını geride bırakan biri olarak, tüm yolculuğumda bana eşlik eden Marketing Türkiye’nin benim hayatımda da yerinin önemli olduğunu söylemeliyim. Özellikle almanak sayılarını ve dosya konularını farklı bakış açılarıyla detaylı verdiği için yıllardır ilgiyle takip ediyorum.”
Dönüm noktası…

Akan Abdula – FutureBright Group Kurucu Ortağı: “Pek kimse bilmez ama Marketing Türkiye benim kariyerimde bir dönüm noktasıdır. Hayatımdaki ilk analizimi burada, 2005 yılında yayınladım. Bu nedenle, Marketing Türkiye’nin benim için her zaman özel bir yeri olacak. Ama mesele sadece kişisel değil, sektör için de çok kıymetli bir mecra Marketing Türkiye. Her şeyin hızla tüketildiği bir dünyada; konuları hep derinlemesine ele almayı tercih etmesini, pazarlama ve iletişim kültürünü geliştirmeye odaklanmasını, alanımıza perspektif kazandırma ısrarını, sektördeki dönüşümleri en güçlü şekilde yansıtan bir yapı olmayı hep başarmasını çok saygıdeğer buluyorum.”
Araştırma sektörü ve pazarlama dünyasının buluşma platformu

Sidar Gedik – Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) Başkanı, Ipsos Türkiye CEO’su: “Marketing Türkiye’nin, topluma, markalara ve çalışanlara içgörüler sunan araştırma sektörü için pazarlama dünyasıyla güçlü bir buluşma platformu olmaya devam etmesi bizler için çok değerli.”
Yıllardır eşsiz bir başarı öyküsü yazıyor…

Hüseyin Tapınç – Sia Insight, Genel Müdürü – Kurucu Ortağı: “Marketing Türkiye ile çok önemli bir ortak noktamız var. Bu yıl Marketing Türkiye 35. yaşını kutluyor; ben de araştırma sektöründeki 35. yılımı… Diğer ortak noktamız ise araştırma tutkumuzda kesişiyor. Genel Yayın Yönetmeni Günseli Hanım’ın sözleriyle ‘Marketing Türkiye, araştırmasız konuşmayan bir yayın’. Tüm bunların ötesinde, Marketing Türkiye’nin herkesin farkına varması gereken çok önemli bir başarısı var. Türkiye’de kalıcı olmak ve özellikle medya dünyasında 35 yıl boyunca ayakta kalabilmek hiç kolay değildir. Üstelik bunu alanında her zaman lider kalarak yapmak eşine az rastlanan bir başarıdır. Marketing Türkiye, eşsiz bir başarı öyküsünü yıllardır yazıyor; sürekli yenilenerek, kalitesinden ödün vermeden pazarlama dünyasına yeni rotalar çiziyor, bu dünyayı bir araya getiren etkinliklere imza atıyor ve sektör paydaşlarını aydınlatacak araştırmalarla sektöre damga vuruyor. Nice başarılı yıllara!”
Özgün heyecan…

Yusuf Akın – Areda Danışmanlık Şirketi Genel Müdürü: “Her ay başında masamda gördüğüm Marketing Türkiye dergisi benim için şunu ifade ediyor: ‘Özgün heyecan’. Çünkü biliyorum ki onu okumaya başladığımda yine yeni şeylerden bilgi edinecek, birçoğunun altını çizecek, ajandama not alıp öyle kitaplığıma kaldıracağım. Her ay bu değeri üretmekte katkısı olan -başta Günseli Hanım ve Ferruh Bey olmak üzere- herkese bir takipçiniz olarak teşekkür ediyorum. Marketing Türkiye, ben ve birçok sektör emekçisi için; güvenerek takip ettiğimiz, beğeni tahtımızın sahibi, okuyamadığımızda rahatsızlık hissettirecek kadar sadakat ile sahiplendiğimiz ‘Benim Markam, Benim Dergim’ dediğimiz bir kadim yol arkadaşıdır bence.”