Türkiye’nin sofra sırları Marketing Türkiye Aralık sayısında…
Yeni bir senenin heyecanı yaklaşırken Marketing Türkiye hem gündemin nabzını tutan hem de yarına kapı aralayan dosyaları ve araştırmalarıyla yılın son sayısını yayınladı. Aralık sayısında sosyal medyayı ve sokakları ele geçiren CGI kampanyalarından “Yapay zeka ile gelecek öngörüleri”ne, “Türkiye’nin sofraları”ndan değişen beslenme alışkanlıklarına, “Sanatın koruyucuları”ndan her cümlesiyle çok konuşulacak Fatih Altaylı röportajına dek dopdolu bir içerik sizleri bekliyor.
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Türkiye’nin sofraları
Sofra dendiğinde genellikle akla ilk yemek gelse de sofra dizaynının anı ölümsüz kılma etkisi yadsınamaz. Peki, lezzetli yemeklerin, güzel sunumların ve sıcak sohbetlerin harmanlandığı sofralara en çok hangi markalar konuk oluyor? Günümüzde sofra kültürü nasıl şekilleniyor? Tüm detaylar Marketing Türkiye için VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Sofraları” araştırmasında…
Ali Saydam yazdı: Çuvaldız…
Bir derdimiz var. İçimizi çok acıtan bir tabloyla karşı karşıyayız. Gazze’deki kıyam sürerken, toplumun her kesimine, her uzmanlık alanına büyük işler düşerken sivil toplum “Sus Pus” vaziyette… Sonuç odaklı, toplumun geniş kesimlerine yayılacak, insani duyarlılığı gösterecek bir aksiyona rastlayamadık.
Kapalıçarşı’nın yeni gözdesi: Fatih Altaylı!
Bir tarafta dönüşen medya düzeni ve dinamikleri, diğer tarafta bağımsız gazetecilerin yükselen sesi… Evet, bunların hiçbirisi yeni değil ve hayli zamandır araştırmalar “medyaya güven azalıyor, haberler bağımsız gazetecilerden alınıyor” diyor… Yeni olan şu ki medyanın aksine güvenilirliğini korumayı başarmış, gazeteciliğin son 20 yılına damga vurmuş isimlerin başında gelen Fatih Altaylı da serüvenine artık “bağımsız” olarak devam ediyor. Kendisinin maharetlerine methiyeler düzmeye elbette gerek yok, zira yaptığı her işle o kendisinden söz ettirmeyi ve gündemi belirlemeyi her seferinde başarıyor… Ancak yolculuğundan ve yarına bakışından öğrenilecek çok şey var. Aldığı bu radikal kararı ve arkasındaki içgörüleri, haberciliğin geçirdiği dönüşümü, geleceğini, başarısını ve “medyanın ayıbı”nı kendi sivri cümlelerinden dinledik…
Türkiye’nin beslenme alışkanlıkları değişiyor: Daha az kırmızı daha çok yeşil!
Vegan pazar tüm dünyada hızla büyürken hayatımıza ve raflara da yeni ürünler eklenmeye devam ediyor. Sia Insight, ilkini 2020 yılında gerçekleştirdiği kapsamlı “Beslenme Alışkanlıkları ve Veganizmi Anlama Araştırması”nın devamı niteliğinde hazırladığı yeni araştırmasıyla Türkiye’de değişen beslenme alışkanlıklarına tam da bu perspektifle ışık tutuyor. “Türkiye’nin Beslenme Alışkanlıkları” araştırması satır aralarında sağlık hassasiyetinden mutfaktaki yangına dek pek çok içgörü barındırıyor…
Marka evreninde büyülü gerçekçilik akımı: CGI
Son zamanlarda karşınıza çıkan bir reklam kampanyası, size hiç “Bu gerçek mi?” diye düşündürdü mü? Yanıtınız “evet” ise siz de bir CGI (Computer-Generated Imagery) kampanyasına denk geldiniz demektir… Bu teknolojiyle yapılan kampanyalar hızla popülerleşirken, reklamcılık adına gerçekliğin sınırları da gitgide daha belirsiz hale geliyor. Peki, izleyicilerin uzun süredir dizi ve filmlerden alışkın olduğu CGI marifetiyle üretilen görüntüler, nasıl oldu da reklam dünyasında bu denli popüler hale geldi? CGI ile yapılan kampanyalar, markaların stratejik hedefleri doğrultusunda nasıl bir yere sahip? CGI destekli reklamlar markalara ne vadediyor?
400 milyon TL bir kuşun kanadında
Geldik yılın en heyecanlı zamanlarına… Yılın son ayında temize çekmeye başladığımız defterler, bitişler, başlangıçlar, belirlediğimiz hedefler var önümüzde… Ve elbette Milli Piyango’nun yılbaşı çekilişinin heyecanını da unutmak olmaz. Hep bileti satın alanların hayallerinden söz edilir. Ancak biz bu defa Milli Piyango bayilerinde yaşanan büyük heyecana odaklandık. Tamamı dağıtım garantili 400 milyon TL’lik büyük ikramiyenin verileceği yılbaşı çekilişinde bayilerden “şans dağıtmanın” nasıl bir hissiyat yarattığını ve insanların biletle buluşma anında yaşadığı heyecanın yansımasını dinlerken, Sisal Şans CEO’su Selim Ergün’den de sürecin yönetimiyle ilgili detayları öğrendik…
Bilim insanları görevini yaptı, sıra iletişimcilerde!
“İklim Değil İnsanlık Krizi” kitabı için “Konu ne kadar karmaşık olursa, geniş kitleler tarafından anlaşılması ve kabul edilmesi de o kadar zor oluyor. Ben bu karmaşayı, iletişimci lensinden çok daha basit ve anlaşılabilir yazılara dökerek daha net bir çerçeveye oturtmaya çalıştım” diyor Yapı Kredi Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Arda Öztaşkın…
Sarsıcı gerçekleri yalınlıkla anlatan kitap, odağına sürdürülebilirliği alan marka ve iletişimciler için de tam bir kılavuz niteliğinde. “Bilim insanları görevini yaptı, sıra iletişimcilerde!” diyen Öztaşkın ile hem iklim krizinin yalın gerçeklerini hem de iletişimcilerin çözüm yolundaki sorumluluklarını konuştuk…
Cenk Gümüşcüoğlu yazdı: Atmadığım Tweetler #3 Brief’ten yarışmaya
İyi ve güçlü brief, yalın, cesur ve kararlı olan brief’tir. Bir brief ne kadar uzar ve detaylara boğulursa başarı olasılığı da genelde o oranda azalır. Brief yazmak sektörümüzün en kritik “fundamental” niteliklerinden biri ve iyi fikrin can dostudur. Odaklı ve tutarlı brief sonuç getirir, her türlü belirsizliği azaltır. İyi brief candır.
Kuşaklar arası kahve savaşları
Gündelik hayatın vazgeçilmez lezzetlerinden biri olan kahve kimileri için bir keyif, kimileri içinse bir tutku… Üstelik bu tutku salgın gibi yayılarken “kahve içmeden güne başlayamıyorum”cuların sayısı da günden güne artıyor… Marketing Türkiye adına Areda Piar tarafından gerçekleştirilen “Kuşakların Kahvesi” araştırması kahve tutkusunun geldiği son noktayı gözler önüne seriyor. Araştırma yaşam tarzlarından kültürel etkilere, teknolojik gelişmelerden modern eğilimlere kadar kuşakların kahve tercihlerine etki eden faktörleri mercek altına alırken, kuşakların en sevdiği markalara da ışık tutuyor…
Sanatın Koruyucuları
“Sanat; düşünebilen, gerçeği görebilen, toplumu anlayabilen insanların işidir” diyor Tolstoy. Toplumu anlayabilen markalarsa sanatı festivallerden salonlara, sokaktan sosyal medyaya dek her alanda destekliyor ve “koruyor”. Daha iyi bir dünya hayali renklerden, notalardan, kelimelerden ve sahne ışığından bağımsız kurgulanmaz elbette. Sanata verdikleri destekle hem bugünü hem de yarınları güzelleştiren “Sanatın Koruyucuları”nı FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin ile birlikte mercek altına alırken bu alanda yıllara yayılmış projelere de ışık tuttuk…
Yapay zeka ile gelecek öngörüleri
Tüketiciyi, esasen insanı anlamlandırmak gün geçtikçe zorlaşıyor. Üstelik bu anlamlandırma arayışının analitik tarafı; dijital ayak izleri arttıkça ve “big data” büyüdükçe daha da girift hâle geliyor. Öte yandan bulduklarımızın yetersiz geldiği; daha fazlası, farklısı, detaylısının arandığı; birbirini sürekli dönüştüren ve geliştiren bir dünyadayız. Verinin altın değerinde olduğu bu çağda veriyi işlemek ve anlamlı öngörüler ortaya koyabilmek için imdadımıza yapay zeka yetişiyor. Peki, yapay zekaya sorsak tüketici davranışlarının geleceğine dair bizlere neler söylerdi? Sorunun yanıtı FutureBright Research Genel Müdür Yardımcısı Eray Biçici’nin liderliğinde hazırlanan “Yapay zeka ile gelecek öngörüleri…” dosyasında!
Pazarlamada ekosistemin gücü!
Pek çok araştırma gösteriyor ki günümüzde başarılı olmanın ve de başarıyı sürdürülebilir kılmanın bir numaralı kuralı güçlü bir ekosistem yaratmak… Ürün ve hizmetleri çeşitlendirerek birbirini besleyen deneyimler yaratmak da güçlü iş ortaklarıyla omuz omuza vermek de bir ekosistem markası olmanın olmazsa olmazları. Peki, ekosistem markası olma stratejisinin gereklilikleri neler? Ekosistemler hangi noktalarda fark yaratıyor?
“Deneyimle büyüyenler” XCO’23’te buluştu…
Vizyoner bir platformda fikir önderlerini ağırlayan XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi bu yıl “Grow with XV / Deneyimle Büyümek” ana temasıyla beş alt başlıkta katılımcılarını ileriye taşıyacak derinlikte içgörüler sundu. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan zirve, 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de fiziksel katılımcılarını ağırlamanın yanı sıra Marketing Türkiye YouTube kanalından canlı yayınla binlerce kişiye ulaştı… Deneyimin usta isimlerini sahnesine taşıyan zirve, öğreti dolu sunumlarıyla hem bugünün hem de yarının deneyim tasarımı trendlerine ışık tuttu. Oldukça yoğun bir katılımla gerçekleşen XCO’23, sunumları kadar deneyim alanındaki aktivitelerle de beğeni topladı.
“Büyük Uyanış”, Gelecek Günü’nde gerçekleşti…
Fütüristler Derneği ve Marketing Türkiye iş birliğiyle tasarlanan “Gelecek Günü” bu yıl 11. kez gerçekleştirildi. 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center’da “Uyanış Hareketi” ana temasıyla katılımcılarla buluşan etkinlik ilham veren konuşmalara sahne oldu…
Yılın “Customer Brand”leri…
Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğinde “Customer Brand”lerini belirleyen ALFA Awards’un kazananları 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen XCO’23 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nin ardından düzenlenen ödül töreniyle açıklandı. Törende 62 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar ödüllerine kavuştu…