Marketing Türkiye Aralık Sayısıyla Google Play ve AppStore’da…
Ekim ayında dijital dergisiyle AppStore ve Google Play’e adım atan Marketing Türkiye Dergisi, Aralık sayısıyla da dijital platformlardaki yerini aldı. AppStore ve Google Play’den interaktif olarak indirilebilen Marketing Türkiye belirli bir süre için 2,99 TL’den satışa sunuluyor… Derginin baskı versiyonunun dijitalize edilerek ortaya çıkartılan çalışmayla Marketing Türkiye’nin içerikleri video ve animasyon olarak da dergi üzerinden takip edilebiliyor. Oyunlaştırma barındıran reklamlar, interaktif animasyonlar, 360 derece fotoğraf görüntüleme, özel efektli infografiler, canlı ya da sabit video yayınları gibi birçok yenilik barındıran Marketing Türkiye interaktif dergisi, pazarlama ve yayıncılığın dijital dünyaya sessiz kalamayacağını da öncü bir yayıncı olarak gösteriyor. Sabit sınırların ortadan kalkmaya başladığı ve her şeyin daha mobil bir hale geldiği dünyada, Android ve iOS platformlarından istenilen her yerde Marketing Türkiye Dergisi’ni okumak artık mümkün.
İşte Aralık sayısında yer alan haberler…
Pazarlama sektörünün sırları!
Reklamverenler kreatiflerden, marka danışmanları medya planlamacılardan, PR ajansları markalardan şikayetçi… Ancak bu şikayetler çoğu zaman sektörün sırları olarak kalıyor. “Müşterim duymasın” endişesiyle sorunlar halının altına süpürüldükçe sıkıntılar da katlanarak artıyor. Marketing Türkiye, bu ay halıyı kaldırıyor ve kapalı kapılar ardında konuşulan sıkıntıları gün yüzüne çıkarıyor… Sektörün dile getirilemeyen şikayetleri, sorunları neler? Pazarlamanın bileşenleri bulundukları cephelerde hangi problemleri yaşıyor? Sektörün önde gelenleri “isimlerini yayınlamama koşuluyla” anlattı…
Ali Saydam: Ödül alamayanı dövüyorlar…
En İyi İşveren Markası: Google
Great Place to Work enstitüsünün, Dünyanın En İyi Çok Uluslu İşverenleri 2015 listesi açıklandı. 51 ülkede, 6 bin 600 şirket ve 500 binin üzerinde çalışanın katıldığı araştırmayla dünyanın en iyi çok uluslu 25 şirketi belirlendi. Araştırmaya göre teknoloji devi Google, üç yıldır olduğu gibi bu yıl da listenin başında yer aldı.
Günseli Özen Ocakoğlu: Ulusal marka olacak, inanıyorum!
“Ad Black Sea Karadeniz’de yeni ufuklar açacak!”
Concept Reklam Ajansı’nın Executive Creative Director’ü Kerem Özkut, Eylül ayında ilk kez Batum’da düzenlenen Ad Black Sea reklam festivalinin jüri üyeleri arasında yer aldı. “En iyi video içeriği ve markalı içerik” kategorisinde jüri üyeliği yapan Özkut, festivali Marketing Türkiye için değerlendirdi. Türkiye reklamcılığının bulunduğu coğrafyada Rusya’nın ardından en büyük ikinci sektör olduğunu söyleyen Özkut, “Cannes Lions’ta İngiltere nasılsa, Ad Black Sea’de de Türkiye öyleydi” diyor…
Gençlerin yanından ayırmadığı markalar!
Evden çıkarken mutlaka yanımızda bulunmasını istediğimiz neler var? Nelerin mutlaka çantamızda olmasına özen gösteriyoruz? Roamler Türkiye ve Marketing Türkiye işbirliğiyle hazırlanan araştırmada 18-28 yaş arasındaki 983 gence çantalarında neler taşıdıkları soruldu. Ortaya ilginç sonuçlar çıktı…
Ali Gürak: “Aile-dostu” markalar!
“Kaliteli içerik reklama da değer katıyor!”
2 bin 300 gazeteci ve 153 haber bürosuyla 73 ülkede faaliyet gösteren Bloomberg Medya televizyondan internet sitelerine kadar pek çok mecrası olan, dünyanın en güçlü medya kuruluşları arasında yer alıyor. Grup son dönemde hem geçirdiği başarılı dijital dönüşümle hem de markalar için oluşturduğu markalı içeriklerle dikkatleri üzerine topluyor. Peki bu zorlu süreçte Bloomberg Medya ne tür adımlar attı? Nasıl bir stratejiyle reklamverenlerine hizmet veriyor? Grubun markalı içeriklere yaklaşımı nasıl şekilleniyor? Sorularımızı Bloomberg Medya Grubu Reklam Müdürü Jack Vincent yanıtladı…
The ONE Awards’ta heyecan dorukta!
Marketing Türkiye ve Akademetre’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl da sahiplerinin olmaya hazırlanıyor. 8 Ocak 2016 tarihinde ikinci kez düzenlenecek törende itibarını en çok artıran markaların yanı sıra reklam ve halkla ilişkiler şirketleri de ödüllerin sahibi olacak.
Erkekleri en iyi anlayan markalar
DORinsight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Erkekleri En İyi Anlayan Markalar” araştırması pazarlama stratejileriyle erkek tüketicilerin gönlünde taht kuran markaları gözler önüne seriyor… İşte o markalar ve başarılarının altında yatan sırları…
Seyahatlerinizi tasarlayan acenta!
Nereye gitsem? Gideceğim yerin hangi bölgelerini gezsem? Nerede yemek yesem ve nerede konaklasam? Bunlar bir seyahat planının olmassa olmaz soruları. Doğru yanıtı bulmaksa hiç kolay değil. “Jules Verne Travel” işte bu soruları seyahat severler adına yanıtlayarak seyahat sürecini tasarlıyor. Türkiye’de ilk olan bu hizmetin detaylarını Jules Verne Genel Müdürü Ayşe Yağcı’dan dinledik.
“Hayata Hazırlayan Üniversite”
Dijital platformlar üzerinden öğrencilerle kurdukları “7/24 iletişim”le “Dijital Üniversite” kavramını hayata geçirdiklerini söyleyen Haliç Üniversitesi Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Aslı Kubilay Yazıcı, öğrenci odaklı üniversite olduklarının altını çiziyor…
“Karşımızda ‘hedef kitle’ değil ‘insan’ var!”
Kuşkusuz reklam kampanyaları YouTube’ta izlenme rekorları kıran, yaptığı başarılı çalışmalarla Cannes Lions’ta da başarılar elde eden THY sosyal medyayı en iyi kullanan markaların arasında yer alıyor. Markanın en son Skifties Ödülleri’nde “Sosyal medyayı en etkili kullanan havayolu markası” geçilmesi de bunun bir sonucu. Peki THY nasıl bir anlayışla başardı bunları? Bu başarının altındaki içgörü ne? Sorularımızı Türk Hava Yolları İnteraktif Pazarlama Müdürü Neşet Dereli yanıtladı…
İnşaat sektörü reklamlarda sınıfta kaldı!
“Mutluluktan ananız ağlayacak…” Bir konut firmasının açıkhava ilanında kullandığı bu slogan bile tek başına inşaat sektörü reklamlarındaki “yaratıcılık sıkıntısını” gözler önüne seriyor. Basma kalıp ilanlar, duymaktan yorulduğumuz sloganlar ve elbette o vazgeçilmez 3D maketler! Peki reklama bunca yatırım yapılan inşaat sektöründe neden bu denli bir yaratıcılık sıkıntısı yaşanıyor? Sorun reklam ajansında mı yoksa inşaat firmalarında mı?
Yabancı perakendeciler neden gidiyor?
Büyük yatırımlarla Türkiye pazarına coşkulu girişler yapan birçok global perakendeci son iki yıldır tek tek ayrılıyor ülkemizden. Kimileri bu durumu ülkenin içinde bulunduğu ekonomik ve politik dalgalanmaya bağlıyor. Kimine göre ise yabancı perakendeciler Türk tüketicisini anlamıyor, lokasyondan iletişim kampanyalarına kadar uzanan bu sıkıntı sonunda yabancı yatırımcıların pazardan çekilmesiyle sonuçlanıyor.
Medya planlamanın yeni trendleri
Pazarlama iletişiminde tüketiciye ulaşmak ve onunla sadakat bağı kurmak markalar açısından “finish çizgisi” olarak değerlendirilir. Ancak iyi bir son için iyi bir başlangıç şart! Medya planını doğru bir stratejiye oturtan, dönemsel analizleri iyi yorumlayan ve buna göre iletişim planı çizen, yeni teknolojilere gereken önemi veren markalar bir adım önde başlıyor yarışa… Peki mecraların giderek çeşitlendiği günümüzde medya planlamanın yeni trendleri neler? Sorunun yanıtı başarılı medya planlama stratejileriyle öne çıkan markalarda…
Özgür Şahin: Sadakat pazarlamasının dünü bugünü yarını…
EpIca’nın kazananları belli oldu
İlki 1987 yılında yapılan ve Avrupa’nın ilk reklam ve pazarlama yarışması olan Epica Ödülleri’ne katılım her sene daha da artıyor. Aralarında Türkiye, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, İspanya ve Japonya gibi ülkelerin de bulunduğu 75 ülkeden 585 ajansın yarıştığı Epica Ödülleri’nde; bu yıl en çok ödül alan network ajansı BBDO oldu. Ajans 11’i altın olmak üzere tam 43 ödül kazandı.
Türkiye’ye EpIca’dan ödül
Türkiye Berlin’den 7’si altın olmak üzere toplamda 20 ödülle döndü. “Vodafone ‘Between Us’” projesi ile Y&R Team Red İstanbul iki altın, dört gümüş ödülün sahibi olurken, “Avea Contacts Backup Service”, “Shoes” ve “Find My Car Parking Lot” projeleriyle TWBA İstanbul bir altın, üç gümüş ve bir bronz olmak üzere toplamda beş ödül kazandı. Tribal Worldwide İstanbul, Havas Worldwide İstanbul, Puck Communication & İstanbul, Rafineri, Markom Leo Burnett ve 4129Grey de ödül alan ajanslar arasında yer aldı.
Grand Prix’ler Tokyo, Londra, Amsterdam, Avusturya’ya GİTTİ
Epica’da Grad Prix ödülleri J.Walter Thompson Amsterdam (Taste y-the Translation), Watts of Tokyo (High School Girls), adem&eveDDB London (John Lewis Southampton) ve Demner, Merlicek & Bergman Avusturya (Mini Traffic Lights) arasında paylaşıldı.
Koray Özdemir: Yılın Pazarlamacısı Harry Potter mı?
AVM’lerde restorasyon dönemi!
1980’lerin sonuyla birlikte yaşamımıza giren ve kent hayatımızı kökünden değiştiren AVM’lerin sayısının önümüzdeki yıl 400’ü aşması bekleniyor. Toplam 75 milyar liralık bir sektör olan yılda 1,7 milyar kez ziyaret edilen AVM’lerde adımlar artık özenli atılıyor. Zira, yatırımlardan önce nerede ihtiyaç olduğu araştırılırken, mevcut AVM’ler de bir dönüşüm geçiriyor. Tabiri caizse sektör bir restorasyon dönemi yaşıyor!
Her şey sıcak bir yuva için…
Kışın kapıya dayanmasıyla kombi sektöründeki hareketlilik de arttı. Rekabet şimdi reklam mecralarında kıyasıya devam ediyor. Peki tüketicilerin gözünde kombi markaları nasıl bir algıya sahip. “Kombinin iyisi problem çıkarmayanıdır” diyen tüketici en çok hangi markadan memnun. Şikayetvar.com tarafından Marketing Türkiye için hazırlanan kombi markaları müşteri endeksine göre Baymak müşteri memnuniyet açısından rakiplerini geride bırakıyor.
Yiğit Kulabaş: Ezber bozan!
“Dijital PR da bizim işimiz”
Sektördeki 21’inci yılını geride bırakan MPR, geçtiğimiz aylarda yayınladığı manifestoyla hem reklamverenlere hem de sektöre oldukça iddialı mesajlar verdi. “Dönüşümü takip eden değil, yaratanlar olarak buradayız” diyen ajans, iletişimin PR, digital, creative ve event disiplinlerini tek bir stratejide bir araya getirmeyi vaat ediyor. Bu iddialı değişim sürecini konuşmak için bir araya geldiğimiz ajansın başkanı Meral Saçkan sosyal medya ajanslarını da sert bir dille eleştiriyor: “Eğer içeriği biz üreteceksek neden bir sosyal medya ajansına ihtiyaç olsun?”
Dijital dönüşümün yeni liderleri: Teknoloji Pazarlama Müdürleri
Dijitalin her geçen gün hayatımızın farklı bir alanına dokunmasıyla yeni pazarlama dünyası da yeniden şekilleniyor. Gartner’ın yaptığı araştırmaya göre, 2017 yılına kadar bir şirketin pazarlama departmanının teknolojiye yapacağı harcama o şirketin bilgi sistemleri departmanından daha fazla olacak. Uzmanlar ise şirketlerde yeni iş kolu olarak gelişen “Teknoloji Pazarlama Müdürleri” ile bu sürecin daha anlaşılır olacağını ifade ediyor…
Renan Tavukçu: Beğeniye değil satışa bakın!
Kariyerinizi Daha Yukarı Taşımak İçin Sahip Olmanız Gereken 7 Teknoloji Yeteneği
Atıf Ünaldı: Yakın gelecekte profesyonelleri neler bekliyor?
Ebeveynler en çok Lactamil’i okuyor
Bankalar arası reklam yarışı!
Marketing Türkiye Aralık sayısını Google Play ile iOS AppStore’dan indirmek için tıklayın: