Marketing Türkiye C-Level Club üyeleri TikTok’un büyülü dünyasında!
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri TikTok’un pazarlama dünyasına sunduklarını deneyimlemek ve platformun sarkastik evrenini keşfetmek üzere Mind The Gap iş birliğiyle “The Lab: TikTok Challenge” atölyesinde bir araya geldi.
“TikTok kullanmıyorum” diyerek “cool” olmanın devri hayli gerilerde kaldı! Son rakamlara göre Türkiye’de 32,2 milyon dünyada ise 1 milyarı aşkın kişi aktif olarak TikTok kullanıyor…
Mind The Gap Kurucusu Birçim Öztaşkın ve Montent Kurucusu Demir Çilingir’in gerçekleştirdiği sunumların ardından içerik üreticisi Zeynep Deniz Köse de TikTok’ta içerik üretmenin püf noktalarını Marketing Türkiye C Level Club üyeleriyle paylaştı.
Rakamlar bu devasa platformun artık tüketiciye ulaşma açısından göz ardı edilemeyeceği gösteriyor. Ancak gerçek şu ki sadece TikTok’ta bir hesaba sahip olmak mecranın etkisini kavramak için yeterli değil. Tam da bu içgörü doğrultusunda Marketing Türkiye C Level Club üyeleri Mind The Gap iş birliğiyle hazırlanan “The Lab: TikTok Challenge” atölyesinde buluştu.
Atölyedeki sunumların ardından Marketing Türkiye C Level Club üyeleri dörder kişilik gruplara ayrıldı ve her grup üçer tane markalı TikTok içeriği çekti. Çekimler renkli anlara sahne oldu…
Oldukça eğlenceli geçen çekimlerin ardındansa tüm videolar teker teker izlenerek günün kazananları oylama ile belirlendi ve ödüllerine kavuştular… Arda Kılıç, Burçin Çelik, Gamze Numaoğlu, Gizem Erenay Kılıçarslan, Gül Sağır Aydın, Gülnur Uluğ, Gülsün Mersin, Günseli Özen, İrem Özen, Merve Eraslanoğlu, Merve Naz Atmaca Özdurak, Nurçin Koçoğlu ve Zeynep Ege Dura TikTok Challenge’ın kazanan isimleri oldu!
TikTok bildiğiniz gibi değil…
Sosyal medyada olmayan var mı?
Türkiye’deki sosyal medya kullanım grafiği 16-64 yaş aralığındaki internet kullanıcılarının yüzde 96’sı her gün sosyal medya hesaplarını kullandıklarını belirtiyor.
Instagram yüzde 82 ile en çok kullanılan sosyal medya platformu olurken onu sırasıyla Facebook, X ve TikTok takip ediyor.
Video içerik platformları kültürü şekillendiriyor
GWI – Social Media Trends 2024 Report verilerine göre video içerik platformlarının kültürü etkileme gücü diğer platformlara göre çok daha yüksek.
Rapora göre kültürel etki gücü en yüksek üç platform Instagram, YouTube ve TikTok olarak sıralanıyor.
TikTok bir mindshift
TikTok ile birlikte sadece reklamın mecrası değil; iletişimin tarzı da baştan sona değişiyor.
“Mış gibi yapmak”, “Reklam kokmak”, “Büyük prodüksiyonlar” ve “Aşırı estetik görüntüler” artık geçmişte kalıyor! Artık; “Doğal”, “Otantik”, “Dağınık”, “Olduğu gibi”, ve “Samimi” içerik dönemi başladı!
Türkiye’de TikTok…
We are social verilerine göre TikTok, Türkiye’de en çok vakit geçirilen 2. uygulama konumunda. Yine we are social 2024 verilerine göre TikTok “en çok indirilen”lerde birinci sırada. TikTok’un Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarında yükselme trendini devam ettireceğini söylemek mümkün.
Türkiye’de 40 milyonun üzerinde aktif kullanıcısı olan platformda, aylık 100 milyonun üzerinde video içerik üretiliyor ve 200 milyarın üzerinde görüntüleme gerçekleşiyor. 18-34 yaş arası kullanıcılar platformun Türkiye’deki kullanıcı kitlesinin yüzde 60’ını oluşturuyor.
TikTok artık bir arama motoru
- Her 10 Z Kuşağı bireyden 1’i, arama motoru olarak Google yerine TikTok’u tercih ediyor.
- Z Kuşağı bireylerin yüzde 64’ü internetten bir ürün ararken TikTok’u arama motoru olarak kullanıyor.
- İnternette bilgi arayan Z kuşağı bireylerin yüzde 91’i Google’ı kullanırken, TikTok için bu oran yüzde 17.
TikTok markalar için neden önemli
Tiktok – What’s Next 2024 verilerine göre kullanıcılar bir markayı TikTok’ta gördüklerinde:
- Yüzde 41’i markaya daha çok güvendiğini,
- Yüzde 31’i markaya sadakat beslemeye daha yakın olduğunu,
- Yüzde 33’ü markayı kendi kişilikleri ile özdeşleştirdiğini,
- Yüzde 65’i TikTok’taki içerik üreticileri tarafından tavsiye edilen ürünleri daha çok satın alma eğiliminde olduklarını belirtiyor.
C Level Club katılımcıları…
- Günseli Özen, Marketing Türkiye, Genel Yayın Yönetmeni
- Birçim Öztaşkın, Mind The Gap Kurucusu
- Demir Çilingir, Montent Kurucusu
- Cem Eroglu, Adform, Türkiye MEA Central Asia VP
- Merve Naz ATMACA ÖZDURAK, Blu TV, CMO
- Nurçin (Özkan) Koçoğlu, Boyner, CMO
- Zeynep Ege Dura, Edenred, CMO
- Pelin Ozgen, İletişim Danışmanı
- Gülsün Mersin, Marka Danışmanı
- Şirin IŞIK, Humm Organic, General Manager
- Beril Topaloğlu, İş Sanat, İletişim Faaliyetleri Yönetmeni
- İlkay Keleş, Marka Danışmanı
- Murat Nur Çolakoğlu, Loreal, Chief Digital and Marketing Officer
- Banu Gökbaşak, Marketing Türkiye, Etkinlik Sorumlusu
- Ferruh Altun, Marketing Türkiye, Haber Müdürü
- Gülnur Uluğ, Muratbey, CMO
- Gizem Erenay Kılıçaslan, Pozitera, CMO
- Aylin Alpay, TAV, Chief Sales & Marketing Officer
- Gül Sağır Aydın, Türknet, CGO
- Merve Puhaloğlu Eraslanoğlu, TVekstra, Co-Founder
- Murat Atay, TVekstra, Co-Founder
- Arda KILIC, Unilever, Head of Media
- Arda Öztaşkın, Yapı Kredi, Kurumsal İletişim ve Sürdürebilirlik Direktörü
- Gamze Gurkan Numanoglu, Aktifbank/Nkolay, Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı
- Dr.Tuğba Şen Demirci, MADO, Kurumsal İletişim ve Pazarlama Direktörü
- Sezin Aydin Arar, Lenovo, Consumer & Commercial Channel Marketing Lead
- Ilgın Yağız, Patiswiss, Pazarlama Direktörü
- Burçin Çelik, CarrefourSA, Executive Committee Member / Deputy General Manager
- Cem Demiröz, Watsons, Commercial & Marketing Director
- İrem Simay Özen, Watsons, Commercial and Marketing Assistant
- Simgul Madanoglu, Bilyoner, CMO
- Osman Badur, Vestel, Deputy General Manager