Marketing Türkiye – Deloitte Roundtables serisi “Rapid Commerce” ile başladı
Dikey alanlarda “Yeni yetkinliklerle yeni alanların” derinlemesine tartışılarak vizyon yaratan bilgi üretimini amaçlayan Marketing Türkiye – Deloitte Roundtables serisinin ilki gerçekleştirildi.
Hilton Bomonti hijyen güvencesinde 19 Ekim’de gerçekleştirilen “Rapid Commerce” konulu Round Table’ın moderasyonunu Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl gerçekleştirdi.
İş dünyası için son dönemin en önemli konularından biri olan e-ticaretin “hız” teması üzerinden tüm yönleriyle ele alındığı buluşma sosyal mesafe ve hijyen kurallarına dikkat edilerek gerçekleştirildi.
Marketing Türkiye-Deloitte Round Table serisinin ilki olan Rapid Commerce buluşmasının konukları ise Sephora Türkiye Pazarlama Direktörü Ayça Kaya, D&R, E-ticaret Genel Müdür Yardımcısı Cihat Kültür, Terra Pizza CEO’su Emre Kurtoğlu, Teknosa Pazarlama ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Önder Oğuzhan, n11.com İş Geliştirme Müdürü Orkun Kurşun, ebebek E-ticaret Direktörü Emre İlban ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen oldu.
Rapid Commerce temalı Marketing Türkiye-Deloitte Round Table’ında konuşulanlar önümüzdeki günlerde Deloitte ve Marketing Türkiye uzmanlığıyla kapsamlı bir rapora dönüştürülerek iş dünyası ile paylaşılacak.
Rapid Commerce buluşmasının moderatörü Hakan Göl günü şöyle özetliyor:
“Marketing Türkiye – Deloitte Roundtables serisinin ilkinde Rapid Commerce konusunu ele aldık. Rapid Commerce 12 Haziran’da gerçekleştirdiğimiz ECHO Phygital – Bir Sonrası ve Ötesi oturumlarında ortaya çıkan en önemli temaydı. Neden Rapid Commerce? Çünkü:
- Teknolojinin gelişimi ile pazara giriş bariyerleri azaldı, SKU sayıları arttı ve “commodity” vs “ Premium” ayrımı ortaya çıkıyor.
- Fırsatlar çok olsa da dijitalde kazanmak artık daha zor hale geldi, özellikle karlılığı sürdürmek zorlaşıyor.
- Fiziksel mağazalar gittikçe küçülüp tüketiciye yakın formatlara doğru evriliyor, stok tüketiciye yakınlaşıyor.
- Büyümede yeni modeller ortaya çıkıyor: Hayalet mutfaklar, doğrudan tüketiciye erişim (DTC – direct to consumer), üyelik modelleri, ikinci el pazarı, kiralama modeli gibi.
- Yeni savaş alanı “convenience” (temassız alışveriş, mobil ödeme, stok bulunurluğu vb.)
- Sağlık ve sürdürebilirliğe dönük artan tüketici ilgisi dikkat çekiyor.
- Hızla fragmente olan pazarda konsolidasyon bekleniyor.
Bu nedenlerle hızla değişen pazarda talep ve tedarik değişikliklerine uyum sağlamak; bunu gerçekleştirmek için gereken sürenin aylardan haftalara ve günlere inmesi; kampanya, lansman, yeni iş ortaklıklarında inovatif yaklaşımların ortaya çıkması; konsept geliştirme, iteratif tasarım ve ölçeklendirmede iş yapış şekli ve düşünce şeklinde değişim ve hızla büyüyen eticaret kanalının sürdürülebilirliğinin sağlanması “Rapid Commerce” temasını farklı sektör ve dikeylerden birbirinden değerli üst düzey yönetici ile ele aldık.”
Marketing Türkiye ve Deloitte Roundtable’da bilgi üretimine katkı sağlayan uzmanlar
Deloitte Danışmanlık Lideri
Hakan Göl
Ayça Kaya
Sephora Türkiye Pazarlama Direktörü
Kariyerine 2000 yılında PriceWaterhouseCoopers’da (PwC) başlayan Ayça Kaya, 3 yıllık yönetim danışmanlığı tecrübesinin ardından, Petrol Ofisi’nde; “Stratejik Planlama ve İş Geliştirme Müdürlüğü” ve “Pazarlama Müdürlüğü” görevlerini üstlendi. 2010 yılında lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell’e katılarak 4 yıl boyunca; özellikle hedef kitleli stratejik pazarlama yönetimi, farklılaşma stratejileri, katma değerli servisler ve sadakat programları üzerine çalıştı ve son olarak genç segment için oluşturulan Gnctrkcll’in marka yönetimini üstlendi. Kaya 2014-2017 yılları arasında Microsoft’ta CMO Lead görevini yürüttü. Kaya, Sephora Türkiye’nin tüm pazarlama operasyonunu, Türkiye’deki gelecek projelerini ve uzun dönem stratejilerini yönetiyor.
Cihat Kültür
D&R, E-ticaret Genel Müdür Yardımcısı
2006 yılında Marmara İngilizce İşletme bölümünden, 2008 yılında San Francisco Golden Gate Üniversitesi MBA Yüksek Lisans eğitiminden mezun oldu. 2007 – 2009 yılları arasında kariyerine, Amerika’da, dijital pazarlama uzmanı olarak başladı. 2010 yılında, Tchibo GMBH şirketinde E-ticaret İş Geliştirme Yöneticisi olarak görev aldı ve 2012 yılında aynı şirkette E-ticaret Departman Müdürü olarak atandı. Ardından 2016 yılında D&R bünyesine E-ticaret Direktörü olarak katıldı. Şu an D&R’da E-ticaret ve Dijital Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmakta olan Kültür, e-ticaret operasyonları, dijital pazarlama ve analitiği, omni-kanal yönetimi ve dijital transformasyon konularında deneyim ve tecrübeye sahiptir.
Emre İlban
Ebebek E-ticaret Direktörü
Üniversite eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat Bölümü’nde tamamlayan İlban, Citibank, Boyner Holding, NF Canada şirketlerinde satış ve pazarlama görevlerinde bulunduktan sonra 2011-2016 yılları arasında Trendyol’da Merchandising Kategori Müdürü, Grup Müdürü ve Direktörlük görevlerinde bulundu. Ardından Pigeon Danışmanlığı kurarak, 2 yıl süresince çeşitli e-ticaret ve perakende şirketlerine e-ticaret yapılanması, satınalma, kategori yönetimi konularında danışmanlık hizmeti verdi. 2017 yılından beri ebebek’te E-ticaret Direktörü olarak görev yapan İlban, aynı zamanda Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu’nda ve TOBB Eticaret Meclisi’nde ebebek’i temsilen görev yapıyor.
Emre Kurtoğlu
Terra Pizza CEO’su
Emre Kurtoğlu kariyerine Danone Süt Grubu’nda Satış Geliştirme ve Ticari Pazarlama Uzmanı olarak başladı. 2000-2003 arasında Danone İçecek Grubu Modern Kanal ve Ticari Pazarlama Grup Müdürü olarak çalıştı ve daha sonra ise görevine şirketin İhracat Grup Müdürü olarak devam etti. Nisan 2004-Eylül 2005 arasında Sabancı Grubu tarafından kurulan GıdaSa’da Yurtiçi Müşteriler Satış Grup Müdürü olarak, yurtiçi operasyonlarda görev yapacak ekibi oluşturdu ve 7 farklı kategorinin lansmanını gerçekleştirdi. 2005 yılından itibaren ise çalışmalarını tekrar Danone çatısı altında sürdüren Emre Kurtoğlu, 2008 yılına kadar Danone İçecek Grubu’nun Ticari Pazarlama ve İhracat Grup Müdürlüğünü yürüttü; 2009 yılına kadar geçen sürede ise Danone Süt Grubu’nun İş Geliştirme Grup Müdürü olarak çalıştı. Emre Kurtoğlu 2009-2015 yılları arasında çalıştığı Kimberly Clark Türkiye – Kağıt Ürünleri’nde ise önce Ticari Pazarlama Grup Müdürü olarak görev yaptı. Daha sonra Ticari Pazarlama ve Distribütör Kanalı Grup Müdürü olarak, şirketin 5 yıllık stratejik planlamasının oluşturulmasında rol aldı. 2013-2014 arasında Yetişkin Ürünleri İş Birimi Pazarlama Direktörü; 2014-2015 arasında ise Bebek ve Çocuk Ürünleri İş Birimi’nin Pazarlama Direktörü olarak çalıştı. 2015 yılında Mavi ’de Chief E-Commerce Officer’ı ( E-Ticaret’ten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı) olarak göreve başladı ve markanın Türkiye, ABD, Kanada ve Almanya e-ticaret faaliyetlerinin tamamından sorumlu oldu. 2016 yılında itibaren ise Kurtoğlu, Mavi’deki çalışmalarını şirketin Chief Category Officer (Kategoriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı) olarak sürdürdü. Emre Kurtoğlu, Pizza Pizza’nın Meditera Capital tarafından satın alınmasıyla birlikte iş hayatına Ekim 2018 itibarıyla şirketin CEO’su olarak devam ediyor.
Önder Oğuzhan
Teknosa Pazarlama ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı
Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra Georgia Üniversitesi’nde MBA yapan Önder Oğuzhan, kariyerine 1998 yılında Amerika’da FedEx firmasında başladı. 10 yıl boyunca Stratejik Pazarlama Analisti ardından Global Fiyatlandırma ve Satış Destek Müdürü olarak çalışan Oğuzhan, 2008-2010 yılları arasında Peppers & Rogers Group’ta Partner ve Analitik Projelerinden Sorumlu Müdür, 2010-2016 yılları arasında da North Atlantic Group’ta Kurucu Ortak olarak görev aldı. Aynı zamanda 2011-2014 yılları arasında IBM Amerika’da, 2014-2016 yılları arasında da Abu Dhabi’de Yönetim Danışmanlığı yapan Oğuzhan, 2016-2019 yılları arasında ise IBM Türkiye’de Dijital Strateji ve Dönüşüm Ülke Yöneticisi olarak çalıştı. CFA (Chartered Financial Analyst) sertifikasına sahip olan Önder Oğuzhan, son 7 yıldır da Fordham Üniversitesi New York kampüsünde Stratejik Pazarlama ve CRM dersleri veriyor. Oğuzhan Eylül 2019 itibarıyla Teknosa Pazarlama ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı görevini yürütüyor.
Orkun Kurşun
Business Development Manager n11.com
2018 yılında n11.com ailesine katılmadan önce Doğuş Grubu bünyesinde 8 yılı aşkın süre enerji ve altyapı projelerinde iş geliştirme ve strateji faaliyetlerinde bulunan Orkun Kurşun, değerlendirme aşamalarında etkin olarak görev alıyor. n11.com’da iş geliştirme aktivitelerinden sorumlu olarak çalışan Kurşun, Bilgi Üniversitesi Ekonomi bölümünden mezunu.
Marketing Türkiye ve Deloitte Roundtable’larının içerik ve tarihleri şöyle belirlendi:
4 Kasım 2020 Marketing Trends 2021
(30 ülkeden Deloitte danışmanlarının uzmanlıklarıyla hazırlanıp konsolide ediliyor.)
3 Aralık 2020 Shift Your Mind (MAC / Marketing Analitics&Cognitive)
17 Aralık 2020 Yeni düzende yeni bakış açılarıyla CMO’lar Buluşuyor