Güven markası nasıl yaratılır? Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında…
İnsan ilişkilerinden pazarlama evrenine uzanan ortak değerlerin başında geliyor “güven”. Öyle ki yarının hayali kurulurken “güvenin” dışında kalan her şey teferruat olarak kalıyor. Hal böyleyken Marketing Türkiye de Ekim sayısında The ONE Awards’un 10 yıllık verileri ışığında itibardan güvene uzanan bir yol haritası çıkardı ve “Güven markası nasıl yaratılır?” sorusuna yanıt aradı.
Tüketicinin ekonomik karantinasından viral ürün rehberine, Marketing 6.0’dan “aşçı”ların “şef” olma yolculuğuna, her biri yeni ufuklar açan dosyalarının yanı sıra LC Waikiki E-Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş’den Zeynep Bastık’a dek keyifli söyleşileriyle Marketing Türkiye Ekim sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Güven markası nasıl yaratılır?
Marketing Türkiye ve Akademetre Research tarafından 10 yıldır gerçekleştirilen The ONE Awards, itibarını ve marka değerini en fazla artıran şirketleri ödüllendiriyor. Her yıl düzenli olarak yapılan kapsamlı bir araştırmaya dayanan endeks bu 10 yıllık zaman zarfında itibar ve güven kavramlarının dönüşümüne de ışık tutuyor. The ONE Awards’un verileri ve Akademetre Research Kurucusu Halil İbrahim Zeytin’in rehberliğinde itibarın ve güvenin değişen kodlarını, tüketiciler için hangi unsurların önem kazandığını, güvenin, şeffaflığın, müşteri deneyiminin ve hikaye anlatımının marka itibarı üzerindeki etkisini mercek altına alırken, Türkiye’nin önde gelen stratejistlerinden de “güven markası yaratmanın kodları”nı dinledik…
Ali Saydam yazdı: “Kraliçe olmak ‘tavır’ gerektirir”
Tartışma malum… Doktor kızımız, Kiev Büyükelçimizin evladı İdil Bilgen, “Miss Turkey 2024” Birincisi seçildi; ancak güzelliği konusunda çoğunluk ikna olabilmiş değil. Hanım kızımız “güzel” bulunmadığı için de iddialar “Torpilli güzel” ifadesinin altında yoğunlaşıyor.
Deneyimi bilimle tasarlama çağı başladı!
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan ve Türkiye’de deneyim tasarımını odağına alan ilk ve en kapsamlı etkinlik olan XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, 10. yılında sektör profesyonellerini “Age of Scientific Marketing” ana temasıyla bir araya getirecek. 11 Kasım’da Wyndham Grand İstanbul Levent’te gerçekleştirilecek zirve global trendleri deneyimin usta isimlerinin yorumlarıyla sahnesine taşıyacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleşecek olan ALFA Awards ödül töreninde ise “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brand” unvanını alarak ödüllerine kavuşacak…
Tüketici ekonomik karantinada!
Mevcut şartlar 7’den 70’e herkesi temel düzeyde bir “ekonomist”e dönüştürdü dönüştürmesine ancak ne o indirim avcısı hallerimiz kaldı ne de panik alışverişi… İndirim peşinde koşmaktan yorgun düşen tüketicinin artık yeni ve hayli çarpıcı gerçekleri var… Tam da bu noktadan hareketle Marketing Türkiye adına Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Ekonomik Gerçeklerin Gölgesinde Değişen Tüketici Davranışları Araştırması” ekonomik izolasyonla evlerinde yalnızlaşanların gerçeklerini gözler önüne seriyor. Sonuçlar çarpıcı, sonuçlar sarsıcı…
“Kendim olmaktan vazgeçmeyeceğim”
Müziğe olan tutkusunu kariyerinin ilk gününden bugüne aynı heyecanla taşıyan Zeynep Bastık, sahnede olduğu kadar sahne arkasında da yaratıcı sürecin her anına dahil olan bir isim. Müzik sadece bir kariyer yolu değil, hayatındaki en büyük enerji kaynağı onun için. Bastık, şarkılarının yanı sıra prodüksiyon, koreografi, hatta pazarlama gibi farklı alanlara olan ilgisiyle de sahnenin ötesinde iz bırakıyor. “Kendim olmayı bırakmayacağım” diyen Bastık, samimiyeti ve doğallığıyla hem dinleyicilerinin hem de markaların ilgisini çekiyor. Birlikte çalıştığı markalarla kendini ifade etme fırsatı da bulduğunu belirten Bastık; “Moda ve kozmetik her zaman kişisel olarak da ilgimi çeken alanlardı, bu yüzden bu dünyaların müzikle kesiştiği projelerde yer almak beni çok heyecanlandırıyor” diyor… Sohbet etmek üzere bir araya geldiğimiz Bastık, ufuktaki yeni proje ve iş birliklerinin de sinyalini veriyor…
Marketing 6.0: Sürükleyici Pazarlama
“Modern Pazarlamanın Babası” olarak bilinen Philip Kotler’in sektörün fotoğrafını çektiği “Marketing X.0” serisi 2010’dan bu yana sektör profesyonelleri için bir başucu kaynağı. Dünyanın ve pazarlama evreninin gittiği yöne ışık tutan serinin son bölümü ise Marketing 6.0! “Sürükleyici Pazarlama”yı odağına alan bu kitap kuşkusuz satır aralarında bugünden yarına önemli içgörüler sunuyor. Peki, “Sürükleyici Pazarlama” ne anlama geliyor? Bu yeni yaklaşım pazarlamacılar için neden önemli?
Bizi nasıl bir Black Friday bekliyor?
Tüketicinin dört gözle beklediği, alacağı ürünler için haftalar öncesinden listeler hazırladığı Black Friday’e sayılı günler kaldı… Ancak bu defa bambaşka bir Black Friday bekliyor bizleri… Zira yüksek fiyatlar ve sabit kalan gelirler, tüketicilerin alışveriş davranışlarını yeniden şekillendirdi. Peki, her yıl heyecanla beklenen Black Friday kriz ortamından nasıl etkilenecek? Bu yılki Black Friday’de indirimler, tüketicileri eskisi kadar cezbedebilecek mi? Önceki senelere kıyasla tüketicinin Black Friday bütçesi ne durumda? Yanıtlar Marketing Türkiye için YouGov tarafından yapılan “Black Friday 2024” araştırmasında…
Aşçılar nasıl “şef” oldu?
Rakamlar hayli iddialı… Türkiye’de gastronomi ve mutfak sanatları bölümlerinin son beş yılda neredeyse 10 kat artış gösterdiği konuşuluyor. Bu ilginin bir sonucu olaraksa şeflerin etki gücü günbegün artıyor. Öyle ki kimi bölgelerde şeflerin ünü siyasi figürleri çoktan geride bırakmış durumda. Peki, dünün “aşçılığı” bugünün cool “şefliğine” nasıl evrildi? Bu ilginin gerisinde neler var? Gastronomi sektörünün yeni trendleri neler?
“Reklamlara yeni düzenlemeler yolda!”
Reklamlar, tüketiciyi bilgilendirmenin ötesinde, onların karar verme süreçlerini etkileyen güçlü bir araç. Ancak bu gücün kötüye kullanılmaması adına Ticaret Bakanlığı hem geleneksel hem de dijital mecralarda sıkı denetimler uyguluyor. Reklamlarda tüketicinin yanıltılmaması, sağlık beyanlarının suistimal edilmemesi ve dijital platformlarda manipülatif tasarımların önlenmesi gibi kritik unsurlara dikkat çeken Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, kendisiyle yaptığımız söyleşide 2024 yılında uygulamaya girecek yeni düzenlemeler hakkında da hayli kritik bilgiler veriyor… Dilber 2025 için planlanan yeni düzenlemelere de işaret ediyor…
Oyuna katılın: Türkiye’de gamer dünyası araştırması
Oyun endüstrisi hem küresel çapta hem de Türkiye pazarında hızla büyümeye devam ederken, oyuncu kitlesinin artan talepleri de markalar için yeni fırsatlar sunuyor. Bu dinamik sektörde başarılı bir iletişim stratejisi oluşturmak için, oyuncuları derinlemesine anlamak artık kritik bir gereklilik. Marketing Türkiye için VeriNays tarafından gerçekleştirilen 2024 Gamer Dünyası Araştırması, oyuncuların oyun alışkanlıklarından yeme-içme tercihlerine kadar geniş bir veri yelpazesi sunarak bu alandaki sorulara yanıt arıyor. Gelin, araştırmanın verileri doğrultusunda Türkiye’deki oyuncu kitlesini, trendleri ve beklentileri birlikte keşfedelim…
Ömer Barbaros Yiş “İyi lider egosunu arkada bırakır!”
İş dünyasında başarının sırrı yalnızca kârlılık ya da büyüme değil, aynı zamanda insan odaklı bir yönetim anlayışını benimsemekten geçiyor. LC Waikiki Global E-Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş de bu düşüncenin en büyük savunucularından… Bu alandaki birikimlerini “İlk İşimiz İnsan Olmak” kitabında toplayan Yiş, tüm gelirini kız çocuklarının eğitimi ile Şehit ve Gaziler Derneği’ne bağışladığı kitabının satır aralarında “insan olmayı unutmadan” nasıl başarılı bir lider ve yönetici olunabileceğini anlatıyor… Kitabı ve elbette gerisindeki iç görüleri konuşmak için bir araya geldiğimiz deneyimli lider: “İnsan odaklı yaklaşımla iş yerlerinin huzurlu ve mutlu yerler olabileceğine yürekten inanıyorum” diyor…
“Viral ürün” nasıl yaratılır?
Kuşkusuz viral pazarlama, dijital çağın en güçlü stratejilerinden biri… Mütevazı bütçelerle, doğru zamanda ve doğru formatta tasarlanan içerikler sosyal medyada hızla yayılıyor ve markalar dakikalar içinde milyonlara ulaşabiliyor. İşte bu güce sahip viral pazarlamanın yeni trendi ise “viral ürün yaratmak”… Peki, bir ürünün viral olmasını sağlayan stratejiler neler? Hangi dinamikler, bu hızlı yayılmayı mümkün kılıyor ve markalar için nasıl bir fırsat doğuruyor? Sosyal medyada fırtınalar estiren viral ürünler hangileri? Gelin yanıtları uzmanlardan dinleyelim…
Sporun koruyucuları
Sağlıklı bir toplumun ve nesillerin oluşmasında sporun ne denli önemli olduğuna kuşku yok. Ancak ne yazık ki bilhassa amatör branşlar göz önüne alındığında ülkemiz için yerleşmiş bir spor kültüründen bahsetmek pek de mümkün değil. Buna karşın uluslararası arenalarda göğsümüzü kabartan başarıların gelmesinde sporun ve sporcunun koruyuculuğunu üstlenen markaların yarattığı değer yadsınamayacak derecede büyük. Tam da bu noktadan referansla “Koruyucular Serisi”nin odağında bu kez “Sporun Koruyucuları” var… WON Ajans Yönetici Direktörü Neyire Katipoğlu öncülüğünde sporun koruyucularına gelin birlikte bakalım
Kutunun dışında düşünenler burada mı?
İnovasyon ekosistemini geliştirmek, büyütmek ve inovasyonun sürdürülebilirliğini güvence altına almak amacıyla Türkiye İhracatçılar Meclisi ev sahipliğinde 11. kez düzenlenecek olan Türkiye Innovation Week (TIW) bu yıl 10-11- 12 Ekim tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. Medya Sponsorluğunu Marketing Türkiye’nin üstlendiği Türkiye Innovation Week’in, kapsamlı içeriğiyle geleceğin iş dünyasında fark yaratmayı hedefleyen herkes için kapılarının açık olduğunu belirtiyor TİM Başkan Vekili Kutlu Karavelioğlu… Peki, geride kalan 10 yılda TIW Türk iş dünyası için nasıl bir katma değer yarattı? Bu yılın teması “Out of the Box: Human, Culture, Model” hangi içgörüler ışığında belirlendi ve katılımcıları neler bekliyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Veli Kutlu Karavelioğlu ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide…