Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
İnsani gelişim endeksinde hangi iller öne çıkıyor?
İnsani Gelişme Vakfı (İNGEV) Türkiye’deki 30 büyükşehir belediyesinin insani gelişmişlik endeksini açıkladı. Önceki yıllarda ilçeler bazında açıklanan araştırma, bu yıl ilk kez büyükşehirleri baz aldı. 9 farklı kategoride 228 değişken üzerinden gerçekleştirilen araştırma, büyükşehirlerin eşitsizliklerle mücadele, nitelikli eğitim, sağlıklı yaşam, sürdürülebilir ekonomi, sosyal yaşam, toplumsal cinsiyet eşitliği, ulaşım gibi alanlardaki gelişmişlik düzeyini ölçüyor. Sonuçlar, nüfusu yoğun olan şehirlerin “insani gelişmişlik kriterlerini” daha iyi karşıladığını ortaya koyuyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Marketlerdeki fahiş fiyatlara karşı tedbir
Zincir marketlerdeki bazı ürünlerde ortaya çıkan fahiş fiyatlara karşı Tarım Kredi Kooperatifleri devreye giriyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan talimatı ile Tarım Kredi Kooperatifleri’ne bağlı market sayısı yıl sonuna kadar 500 şubeye kadar çıkarılacak…
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisinin grup toplantısında zincir marketlere uyarı niteliğinde açıklamalarda bulundu. Son dönemde artan gıda fiyatları sonrası devreye giren Erdoğan, zincir marketlerin yüksek fiyat uygulamasına karşı Tarım Kredi Kooperatifleri marketlerinin sayısının artırılması talimatı verdi. İlk etapta market sayısı 180’den 500’e çıkarılacak. Eğer fiyatlarda bir düzelme olmazsa sayı daha da artırılacak.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Finlandiya “vatandaş adaylarıyla” test sürüşünde!
Finlandiya, yurt dışından yetenekleri cezbetmek amacıyla yeni bir uygulama başlattı. Başvuruları kabul edilenler, başkent Helsinki’de deneme süresi olarak belirlenen 90 gün boyunca yaşıyor. Süreç başarılı geçerse oturum izni başvurularına yardım ediliyor. Peki bu uygulama, profesyonelleri bu kuzey ülkesine çekebilecek mi?
Uluslararası ticaret ve yatırım teşvik ajansı Helsinki Business Hub (HBH) tarafından başlatılan uygulama, özellikle teknoloji sektöründe çalışan yetenekli kişileri Finlandiya’ya çekmeyi amaçlıyor.
HBH, başvuru yapanlar arasından seçtiği 15 kişiyi ve ailelerini havaalanından alıyor, Helsinki’yi tanıtıyor, kültürel eğitime tabi tutuyor, uzaktan çalışma olanaklarını araştırıyor, iş bağlantıları ve üç ay kalış süreleri için gerekli belgeleri sağlıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İnternette özgürlükler buraya kadar: Yasaklar ardı ardına geliyor…
Hükümetler ve büyük teknoloji şirketleri çatışıyor. Nihayetinde kimin galip geleceğinin bilinmediği bu çatışma, farklı coğrafyalardaki insanların aynı şekilde erişip, kullanabildiği platformlar inşa etme fikrini yok etmek üzere. Yani küresel bağlantılı internet, “splinternet” olarak tabir edilen, sınırları ulusal veya bölgesel otoriteler tarafından belirlenen bir alana dönüşmek üzere.
Avrupa, yasalarını ihlal eden ABD şirketlerine geçici yasaklar getirecek bir düzenleme üzerinde çalışıyor. Amerika Birleşik Devletleri TikTok ve WeChat’i yasaklamanın eşiğindeydi, ancak Joe Biden yönetimi henüz karar vermedi. Bu iki uygulamayla birlikte düzinelerce uygulamayı yasaklayan Hindistan, şimdi de Twitter ile anlaşmazlığa düştü. Facebook da yeni bir yasa tasarısı sebebiyle Avustralya Hükümeti ile büyük bir çatışmaya girdi. Yayıncılara paylaşım bedeli ödemek istemeyen uygulama, kullanıcılara haber paylaşım yasağı getirdi ve bugün yasağı kaldırma kararını açıkladı. Fakat bu uzlaşmayı duyururken yeni çatışmalar olabileceğinin sinyallerini vermeyi de ihmal etmedi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Fiat’tan yerel işletmelere büyük destek
Pandemi diğer sektörleri olduğu gibi otomobil sektörünü de büyük bir dönüşüme itti. Tüketici tarafında son bir yılda en çok konuşulan konu “fiyat dalgalanmaları” olsa da dijital dönüşümü tamamlama noktasında otomobil devleri arasındaki bayrak yarışı devam ediyor. Bu noktada Türkiye’deki ilk uzaktan erişim teknolojisini “Hayat Durur Fiat Durmaz” sloganıyla uygulamaya sokan Fiat, tüketicinin iş süreçlerindeki yerini sağlamlaştırıyor. Teknolojiyi araç kullanımıyla sınırlı tutmaya marka, bakım, servis ve satış işlemlerini de “temassızlaştırarak” müşterilerinin yaşanan hassas günlerde hiçbir endişe duymadan markayla temas etmesini sağlıyor. Tüm bu detaylarla birlikte yakın zaman önce başlatılan “Fiat Yerel İşletmelerin Yanında” kampanyasını Fiat Pazarlama İletişimi Müdürü Burak Umur Çelik ve People Genel Müdür Yardımcısı Barış Türer’den dinliyoruz.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.