Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Twitter Spaces’ten Clubhouse rekabetini körükleyecek Android hamlesi
Clubhouse ile birlikte sohbet odalarında sesli sohbetler yapmanın trend haline gelmesi, diğer sosyal medya uygulamalarını da harekete geçirdi. Twitter Spaces ile iOS platformu üzerinde başlayan sohbet odaları özelliği şimdi de Android için deneniyor.
Clubhouse uygulaması ise iOS tarafında çok fazla talep görse de, Android için bir türlü uygulamasını hazır hale getirmiş değil. Bildiğiniz gibi Twitter Spaces özelliği sadece iki gün önce ülkemizde de devreye girdi. Şu an Twitter beta programına katılmak mümkün değil. Ancak önceden bu programa dahil olmuşsanız, uygulamada Spaces özelliğinin olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Android Police tarafından aktarılan bilgilere göre, şu an için kısıtlı olarak Android için yayınlanan Spaces özelliği, iOS versiyonuna göre bazı kısıtlamalara sahip. Şu an için bu özelliği kullanan Android kullanıcıları kendi sohbet odalarını açamıyorlar. Sadece herkese açık olan sohbet odalarına katılabiliyorsunuz. Clubhouse rakibi, Spaces özelliği, Twitter üzerinden sesli sohbet odaları açmanıza olanak sağlıyor. Sohbete katılabilecekleri seçtiğinizSpaces sohbet odaları, Android ile birlikte çok daha geniş bir kitleye açılmış olacak.
Kaynak: ShiftDelete.Net
Türk halkı Kanal İstanbul’la ilgili ne düşünüyor?
Kanal İstanbul Projesi çalışmalarının bu yıl itibariyle başlaması bekleniyor. Çılgın proje olarak adlandırılan bu projeyle ilgili süregelen tartışmalar da bir süre daha devam edecek gibi görünüyor. Aksoy Araştırma’nın, yaş, cinsiyet, siyasi görüş ve sosyoekonomik statü olmak üzere her kesime dair veriler içeren “Kanal İstanbul” araştırması bu tartışmanın en çok merak edilen soruları yanıtlanıyor. Kanal İstanbul, Türkiye ekonomisi için ne derece önemli? Bu proje çevreye zararlı mı? Kimler destekliyor? Destekleyenler çevreye verilecek zararlardan haberdar mı? Gelin yanıtlara birlikte bakalım…
Aksoy Araştırma, Türkiye genelinde 1067 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen Kanal İstanbul araştırmasında vatandaşın düşüncelerini sosyoekonomik statü, yaş, cinsiyet ve parti dağılımlarına göre analiz etti. İlk etapta, Kanal İstanbul projesinin Türkiye ekonomisi için ne derece önemli olduğu soruldu. Katılımcıların yüzde 42,4’ü projenin hiç önemli olmadığını veya önemli olmadığını belirtirken, yüzde 33,5’i projeyi “çok önemli/önemli” olarak değerlendirdi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Bir otomobil markası daha logosunu değiştirdi!
Otomobil sektöründe tabiri caiz ise bir logo yenileme furyasıdır gidiyor… Furyaya son eklenen marka ise Fransız otomotiv üreticisi Peugeot oldu.
Peugeot markasının küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan ve “daha akıcı, daha kaliteli ve daha zarif” olarak nitelendirilen 11’inci versiyon yeni logosu tanıtıldı. Peugeot’tan yapılan açıklamaya göre, dünyanın en eski otomotiv markası Peugeot yeni bir logo ile kişiliğini ve karakterini yeniden tanımlıyor ve tarihinde yeni bir sayfa açıyor.
Peugeot’un 1850 yılından bu yana, hepsi de aslan amblemini taşıyan 10 farklı logoya sahip oldu. Bugün ise Peugeot markasının küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan 11’inci versiyon tanıtıldı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemide modaya ev giyimi yön veriyor
Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı “Moda ve Hazır Giyim Raporu”, sektördeki web sitelerine gelen trafik hacimlerindeki değişimleri ve kullanıcıların pandemiden etkilenen davranışlarını ortaya koyuyor. 2019-2020 yıllarının 4. çeyreğine dair detaylı analizler içeren rapordaki yıllık değerlendirme ise sektörde yıl boyu düşüş yaşandığını gösteriyor.
Rapor, sektörü giyim ve ayakkabı & çanta olmak üzere iki kategoride inceliyor. Sektörel ölçümleme araçlarından alınan verilere göre 4. çeyrekte; giyim kategorisinin toplam ziyaretçi ortalaması geçtiğimiz yıla göre yüzde 16,11 düşerken, bu düşüş oranı ayakkabı & çanta kategorisinde yüzde 28,52’ye çıkıyor. Tüm yılın karşılaştırılması yapıldığında ise her iki kategorinin de 2020 boyunca 2019’a göre trafik kaybettiği görülüyor. Giyim kategorisinde en büyük kayıp yüzde 24,25 ile pandemi dönemlerinin en yoğun hissedildiği 2. çeyreğe tekabül ederken, ayakkabı & çanta kategorisindeki en dramatik düşüş 4. çeyrekte karşımıza çıkıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Elektrikli otomobillerle ilgili en büyük korku: Şarj istasyonu bulamamak
2030 yılına gelindiğinde elektrikli araçların, sektörün yüzde 5’ini oluşturacağı tahmin ediliyor. Otomobil markaları yavaş yavaş dizel ve benzinli araçlardan vazgeçerek elektrikli ve hibrit modellere yatırım yapmaya başladı. Bunda hükümetlerin izlediği çevreci politikalar ve vergi indirimlerinin de etkileri büyük. Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) Şubat 2021 satış verilerinin yakıt tiplerine göre bakıldığında da benzinli otomobillerin, satışların yüzde 57,7’sini kapsadığını, dizel modellerin yüzde 27,5 pay ile ikinci sırada olduğunu, üçüncü sıraya ilk kez 3292 adet ile hibrit otomobillerin yerleştiğini ve 83 adet ise elektrikli otomobil satışı gerçekleştiğini açıkladı.
Türkiye’nin önde gelen 2.el otomobil ilan platformlarından arabam.com, Şubat ayında elektrikli araçların kullanımı ile ilgili 6912 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarını derleyerek, otomotiv pazarına ışık tutacak istatistikleri paylaştı. Araştırmaya göre elektrikli araçları tercih etmek isteyen tüketicilerin oranı yüzde 66,2 iken tercih etmek istemeyenlerin oranı ise yüzde 33,8 oldu. Olumsuz düşünenlerin bu kararlarındaki en büyük etken olarak şarj ünitelerinin yaygın olmaması gerekçe gösterilirken, elektrikli araç tercih etmek isteyenlerin seçimlerindeki en büyük etkenler sırasıyla çevre dostu olması, ekonomik olması ve sessiz çalışıyor olması gerekçe gösterildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Uykulu şoförlerin topluma maliyeti ne?
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Levent Öztürk, dünya yollarındaki 1.3 milyon uykulu şoförün topluma maliyetinin 2.37 trilyon dolar olduğunu söyledi. Türkiye’de ise bu oran yüzde 17. Tabii bu sadece “ben trafikteyken kaza geçirdim veya atlattım” beyanında bulunan şoförlerin oranı, maalesef bir de kazada yaşamını yitirenler var.
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Levent Öztürk, Radyo Trafik’e yaptığı açıklamada; 2019 yılında yapılan ekonomik bir analize göre dünya yollarında her sene 1.3 milyon uykulu şoförün topluma maliyetinin 2.37 trilyon dolar olduğunu söyledi.
Prof. Dr. Levent Öztürk, konuya dair dünya ülkelerinden örnekler verdi. ABD’de trafik kazalarında her yıl 5 bin civarı ölüm, 110 bin yaralanma olduğunu, bu kazaların yüzde 3’ünden uykulu araç kullanımının sorumlu tutulduğunu söyleyen Prof. Dr. Öztürk, Avusturalya’da uykusuzluğun yol açtığı kazaların maliyetinin 15 milyar dolar olduğunu belirtti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: İdea PR
Kellogg’s, Samsung, Avon ve Volkswagen’den video yaratıcılığı tüyoları
Dünya tarihinin hiçbir anında canlı yayın yapan kişi sayısı ve izleyen sayısı bu kadar artmamıştı. Spordan kişisel bakıma, izleyiciler ilgi duydukları içerikleri iştahla tüketirken, yayınlara olan bu ilgi reklam dünyası için de hem zorlu hem de fırsatlarla dolu bir alan yaratıyor. Zira artık tüketiciye ulaşmak çok daha kolay, ancak aynı tüketicinin ilgisini çekmek için çarpışan birçok aktör, uçsuz bucaksız bir içerik havuzu var. Peki, bu zorlu rekabette öne çıkan markalar neleri doğru yapıyor?
Konuyla ilgili öne çıkan başlıklar şöyle:
- Kişiselleştirmenin dümenini izleyen içgörüsü çevirsin!
- Kampanyanızın merkezinde olan teklif mi, mesaj mı?
- Tüketiciyi sürecin bir parçası haline getirin
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kaynak: Think with Google