Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Twitter Covid-19 aşısıyla ilgili yanlış bilgi yayılımını önlemeye kararlı
Kısa bir süre önce aşıyla ilgili yanlış bilgi paylaşan tweet’leri yasaklayan Twitter artık yasaklamak yerine belirgin bir etiketle tüm kullanıcıların bilginin yanlış olduğunu görmesini sağlayacak. Bu kapsamda, “Bu tweet yanıltıcı” etiketine sahip tweetler retweetlenemeyecek. Konuyla ilgili ısrarcı paylaşımlarda bulunun kullanıcı hesapları ise yasaklanacak.
Clubhouse’un rakipleri çoğalıyor
Android tabanlı cihazlarda kullanılamayan ve iOS cihazlarda da sadece davetiyeyle giriş yapılabilen Clubhouse, hızla fenomene dönüştü. Niş bir platform olan Clubhouse’un davetiye kuralının kalacağı ancak Android sürümü geliştirmek için hala çalıştığı biliniyor. Clubhouse bir ses çılgınlığı başlattı ancak artık bu pastada gözü olan bir tek o değil. Twitter bir süredir üzerinde çalıştığı bilinen Spaces özelliğini devreye aldı ve akabinde bir hamle de Xiaomi’den geldi. Marka, Çin’de Clubhouse’un yasaklanması üzerine yerel bir muadil geliştirmeye başladı…
Clubhouse’un teknik eksiklikleri diğer teknoloji devlerini harekete geçirdi. Android’de kullanılamayan uygulamanın bu açığını kapatmak için Twitter Spaces harekete geçti. iOS cihazlara erişimi iki gün önce açılan Twitter Spaces’in kısa süre içerisinde Android için de kullanıma açılması bekleniyor. Çin’de yasaklanan Clubhouse’un buradaki rakibi ise Mi Talk ile Xiaomi olacak.
En kapsayıcı pazarlama kaynağı “Marka Külliyatı” okurla buluşuyor…
“Marka Külliyatı” kitabı okuyucusuyla buluşmaya hazır! Pazarlama dünyasının en kapsamlı kitabı olma iddiasındaki “Marka Külliyatı” 34 bölümde markayla ilgili bütün başlıkları bir araya getiriyor. 18 farklı üniversiteden, 40 üst düzey akademisyen tarafından kaleme alınan kitabın editörlüğü ise Prof. Dr. Remzi Altunışık, Prof. Dr. Burhanettin Zengin ve Doç. Dr. Yıldırım Yıldırım tarafından yapıldı. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özeni, Marka Danışmanı Güven Borça, Prof. Dr. Yavuz Odabaşı da kaleme aldıkları sunuş yazılarıyla “Marka Külliyatı”na katkıda bulundu.
Piyasada daha önce yazılmış marka kitaplarını da kapsayıcı nitelikte olan “Marka Külliyatı”, okuyucular için bir başucu kitabı niteliğini taşıyor. Kitapta markalaşmaya dair pek çok başlık detaylı olarak ele alınarak işleniyor. Kitabın ayırt edici bir başka özelliği ise, Türkiye’de henüz makale, kitap ve bildiri düzeyinde ya hiç işlenmemiş veya çok az işlenmiş “marka turisti, marka nefreti, marka sembolü, marka cinsiyeti, marka çağrışımları” gibi konuların ela alınması. Araştırmacılar için de ilgili çekici olan bu başlıklar, bundan sonra yapılacak araştırmalar adına temel kaynak özelliği taşıyacak potansiyele sahip.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Yeni starlar “Bot Çiftliğinde” doğuyor!
Yıllar önce bir sanatçı için söylenen “Kaseti 5 Milyon sattı!” cümlesi nasıl sanatçı adına güçlü bir imaj yaratıyorsa bugün de aynı imaj sanatçıların Spotify ve YouTube üzerinden dinlenme sayılarıyla oluşuyor. Ancak bugün yaşanan en temel fark rakamları manipüle etmenin çok daha kolay olması… Zamanında “Kendi kasetlerini satın alıyor!” iddialarında bahsi geçen sayılar 60 binken, bugün bir “bot çiftliği” günde ortalama 2.9 milyon şarkı dinleyebiliyor… Üstelik artık yüksek dinlenme sayıları beraberinde aramalarda öne çıkmayı, popüler listelerde yer almayı ve en önemlisi insanların dikkatini çekmeyi sağlıyor… Böylelikle dijital platformların tüm sanatçılara fırsat eşitliği sunması ise bot çiftliklerine gömülen bir hayal olmanın ötesine geçemiyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Eczacının kalfası yapay zeka olacak
İnovasyon ve yapay zekanın hayatımızda girmediği tek bir alan yok. Tüm bu yeniliklerin sonuncusu ise Novadan’dan geldi. Yerli girişim Novadan, binlerce veriyi aynı anda inceleyen yapay zeka sistemini eczacıların hizmetine ücretsiz sundu. Sistem, ihtiyaçları hızlı şekilde tespit edip, en uygun sağlık ürünlerini, en doğru zamanda önerebilme yetisine sahip… Daha önce “çoklu arama”, “takas sistemi” ve aynı gün özel kurye ile teslimat gibi yenilikçi hizmetler sunan girişim, şimdi de yapay zeka ile eczacıların iş yükünü hafifletmeyi ve bunu ülke çapına yaymayı hedefliyor.
Binlerce veriyi aynı anda inceleyen yapay zeka sistemi, eczacının ihtiyacını analiz ederek, en uygun çözümleri öneriyor. Eczacılar, yapay zeka yardımıyla bölgelerinde satabilecekleri ürünler hakkında öneriler alabiliyor, uygun fiyatla alabilecekleri ürünleri görebiliyor. Sistem, tüm eczacıların kullanımına açık ve ücretsiz şekilde sunuluyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Refleks İletişim ve Danışmanlık
2030’a kadar her 16 çalışandan biri yeni iş bulmak zorunda!
Dünyayı etkisi altına alan küresel salgın krizi tüm hayatın dinamiklerini ve iş yapış biçimlerimizi dönüştürmeye ve değiştirmeye devam ediyor. McKinsey Global Enstitüsü (MGI) tarafından hazırlanan ve geçtiğimiz yıl boyunca etkisini tüm dünyada hissettiren pandemi dönemi verilerinin kullanıldığı rapora göre; pandemiden önce yapılan tahminlerin gerçekleşme süreci hızlandı. Araştırma sonuçları, pandeminin etkileri nedeniyle yüzde 25’e kadar daha fazla çalışanın yeni mesleklerde iş bulması gerekebileceğini ortaya koyuyor. Kalıcı hale gelen uzaktan çalışmayla birlikte bağımsız çalışanların sayısında da artış bekleniyor. McKinsey Global Enstitüsü’nün (MGI) sekiz ülkede (Çin, Fransa, Almanya, Hindistan, Japonya, İspanya, İngiltere ve ABD) gerçekleştirdiği araştırmanın ardından hazırlanan “COVID-19 Sonrası İşimizin Geleceği” raporunun öne çıkan bulgularına birlikte bakalım…
Raporda; pandeminin, tüketici davranışında ve iş süreçlerinde üç önemli değişim trendi öne çıkıyor!
- Uzaktan çalışmanın yükselişi
- E-ticaret-sanal etkileşimlerin daha fazla benimsenmesi
- Daha hızlı otomasyon-yapay zekâ teknolojileri
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Effect