Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Mercedes 1 milyon 29 bin aracını geri çağırdı!
Mercedes eCall sistemi kaza sonrası yanlış konum veren 1 milyon 29 bin aracını geri çağırdı. Reuters 2019 yılında Avrupa’da Mercedes-Benz’in otomatik eCall sisteminin otomobillerinde yanlış konum sağladığı bir olayı araştırdığını bildirmişti. Firma, yanlış araç konumunun iletildiği başka durumlar buldu. Bunun ardından ise geri çağrılan araçlar sıralandı. Yapılan resmi açıklamaya göre, 2016-2021 model yılları arasında satılan CLA sınıfı, GLA sınıfı, GLE sınıfı, GLS sınıfı, SLC sınıfı, A sınıfı, GT sınıfı, C sınıfı, E sınıfı, S ve bunun yanında CLS sınıfı, SL sınıfı, B sınıfı, GLB sınıfı, GLC sınıfı ve G sınıfı araçlar hatanın olduğu gerekçesiyle listeye eklenmiş oldu.
Otomobil üreticisi, sorundan kaynaklanan herhangi bir maddi hasar veya kişisel yaralanma olmadığını söylüyor. Geri çağırma 6 Nisan 2021 tarihinde başlayacak. Şirketin resmi açıklamasında iletişim modülünde yer alan güç kaynağı herhangi bir çarpışmadan kaynaklı olarak çöküyor ve acil durum çağırısı sırasında aracın konumunu yanlış algılamasına neden oluyor. Ancak bunun yanında şirket, “otomatik ve manuel acil arama işlevinin diğer işlevleri tamamen çalışır durumda” diye ekliyor.
Kaynak: Reuters
Instagramda günlük kaç hikaye atıldığına dair bir tahmininiz var mı?
The Social Media Today araştırmacılarının hazırladığı verilerle Instagram’ın şifrelerini çözüyoruz. Her gün 200 milyon ziyaretçinin gezindiği Instagram’da, günde 500 milyon hikaye paylaşılıyor. Günlük ortalama Instagram’a ayırılan vakit ise 53 dakika oluyor. Instagram’ın istediği gibi ‘iş odaklı’ paylaşım yapan ve işletmelerine değer katan 25 milyon hesap bulunuyor. Bunun yanında Instagram, en çok 18 ve 34 yaş grubundaki kişilerin dikkatini çekiyor. En popüler yaş gruplarını 18/34 olarak bildiren istatistikler, Facebook ve Twitter etkileşimlerinin de Instagram üzerinden yüksek oranda olduğunu söylüyor.
Beyaz yakalıların işverene bir çift sözü var!
2019 yılında yapılan araştırmalar beyaz yakalıların çalışma hayatının giderek zorlaştığı ve bunun da mutsuz hissetmelerine sebep olduğunu gösteriyordu. Pandemiyle birlikte iyice zorlaşan şartlar da üstüne gelince beyaz yakalılar iş hayatında aradığı refahı bir türlü bulamadı. Çoğu beyaz yakalı 6 ay içerisinde mevcut işini değiştirmeyi düşünüyor, hayal ettiği zamla tahminleri arasında ise uçurum var. Fakat sadece beyaz yakalı çalışanlar değil işverenler de dertli. Çoğu çareyi “kısa çalışma ödeneğinde” bulsa bile sürdürülebilir bir çözümden çok uzaklar.
Kariyer.net’in Curiocity iş birliğiyle HR Pulse araştırma serisi kapsamında gerçekleştirdiği “2021’in Nabzı: Beyaz Yaka Çalışan ve İşverenler Neler Bekliyor?” araştırmasının sonuçları yayınlandı. 18 Aralık 2020 – 4 Ocak 2021 tarihleri arasında 4 bini aşkın çalışan ve 830 işverenle yapılan araştırmada, çalışanların hayal ettikleri ücret artış oranının ortalama yüzde 24,1 olduğu; buna karşılık 2021 yılı için tahmin ettikleri ücret artış oranının yüzde 12,4 olduğu ortaya çıktı. Diğer yandan, işverenlerin yarısı pandemiden olumsuz etkilendiklerini belirtse de 2021 yılı için çalışan sayısında artış yapmayı planlayan şirketlerin oranının yüzde 44 olduğu görüldü.
Haberin devamını okumak için TIKLAYINIZ.
PR Ajansı: Unite
Günseli Özen yazdı: E-ticaret yükselirken hangi trendleri tetikledi?
Kağıt ve ambalaj varlığı da yokluğu da kendini pek hissettirmeyen “hayalet” ürünlerden. Güçlü, sağlıklı, kaliteli veya estetik olmayınca burun kıvırdığımız ancak an itibarıyla geri dönüşüme yolladıklarımızdan.
Giderek artan e-ticaret hacmi bir yandan üretim ve satışı amiyane tabiriyle “patlatırken” diğer yandan ekosistemin en badireli alanını oluşturan lojistik ve teslimatı da zorluyor. Küresel iş danışmanlığı şirketi Simon-Kucher & Partners’ın yaptığı “Trendlerin satış ve müşteri ekosistemine etkisi ve bu etkilerin kağıt ve ambalaj üreticilerine nasıl yansıyacağı” araştırmasının satır araları iyi okunmalı. İçinde bulunduğumuz oynak ve akışkan dönemde trendlere bakarak fırsatları görmek de fırsat kaybı yaşamak da an meselesi. Hangi sektörün nerde neyi tetikleyeceğini bıraktım ilk gören, yapan olmayı, önceden görmek bile trendleri yakalamak açısından giderek önem kazanıyor.
Kağıt ve Ambalaj Araştırmasının ilk ağızdan yorumlanmasını Simon-Kucher&Partners İstanbul Ofisinden Cem Balıkçıoğlu ve Ozan Aydın yaptılar. Tamamını okumanızı öneririm ancak dikkatinize sunulmasında ivedilikle önem arz eden fikirlerin altını kısaca çizelim istedik.
Hemen söyleyelim ki, son beş yıldır Kağıt ve Ambalaj üretiminde “Sürdürülebilirlik ve Dijitalleşme” trendi kendini güçlü bir şekilde belli ediyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Unite
Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?
Bir yanda dünya devleri; Netflix ve Amazon Prime, diğer yanda başarılı içerikleriyle öne çıkan BluTV, Puhu TV, TV+, Bein Connect, Tivibu ve FilmBox… Adeta kurtlar sofrasına dönüşen sektörde zorlu rekabet şimdi Acun Medya’nın yeni girişimi Exxen ve farklı içerikleriyle izleyicinin gündemine hızlı bir giriş yapan Gain ile daha da renkleniyor! Peki, bu zorlu yarışta tüketicinin gönlü hangi platformdan yana? Kullanım kolaylığından fiyata kadar izleyiciler platformlardan neler bekliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Dijital Yayın Platformları” araştırmasında.
Araştırmanın öne çıkan başlıkları şöyle:
- Kaliteli içerik en önemli tercih sebebi
- Dijital yayın platformlarına sadakat tam
- Aksiyon ve macera arıyoruz
- İzleyici makul fiyatlarla üye olmak istiyor
- Dijital platformlara haftada ortalama 14 saat ayrılıyor
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Şirketler 2021’de yetenek ve beceri açıklarını nasıl kapatacak?
2020 yılında yaşanan koronavirüs pandemisiyle birlikte iş yapma ve çalışma modellerinde ciddi değişimler yaşandı. Koronavirüs salgını ve beraberinde getirdiği ekonomik belirsizlik, dünyanın dört bir yanındaki şirketlerin mevcut ve geleceğe yönelik çalışma modellerindeki dönüşümü ve buna bağlı stratejilerin hayata geçişini hızlandırdı. Mercer’ın bu sene 6.’sını, Türkiye’de faaliyet gösteren 174 şirketin insan kaynakları yöneticilerinden aldığı yanıtlarla gerçekleştirdiği “Küresel Yetenek Eğilimleri Araştırması”nda yeteneklerin geliştirilmesi, çalışan zindeliği ve dijital okur yazarlık kavramları öne çıkıyor…
Pandemiden önce dünya genelinde firmaların yüzde 98’i bir dönüşüm sürecinde olduklarını ve birincil önceliklerinin yeni döneme ait işlerin gerektirdiği doğru yetenekleri bulmak olduğunu belirtmişlerdi. Pandemiyle birlikte firmaların insan kaynakları planlarında değişikler oldu. Bu değişiklikle Türkiye’de firmaların öncelik sıralamaları da değişti… Buna göre firmaların yüzde 55’inin planlarında ilk sırayı kritik yetenek havuzlarının oluşumu için iş gücünün yeni beceriler geliştirmesi (reskilling) ve mevcut becerilerinin tazelenmesi (upskilling) alıyor.
Raporun ortaya koyduğu bir başka sonuç ise yeni dönemin gerektirdiği becerilere dair. Rapora göre; uzaktan ve esnek çalışma uygulamalarının yaygınlaşmasıyla birlikte Türkiye’deki insan kaynakları liderleri, dijital okur-yazarlığı değişime ayak uydurmak için en kritik özellik olarak belirliyor ve bu konuyu diğer ülkelerdeki meslektaşlarından çok daha fazla önemsediklerini ortaya koyuyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Lobby
Başarılı liderler ve fırtınalı denizler
Durgun bir denizde karaya ulaşmakla, fırtınalı havalarda buz dağları arasında yol alıp “kara göründü” demek elbette aynı değil. Kriz dönemleri de özellikle liderler için tam anlamıyla fırtınalı bir yolculuğa dönüşüyor. Ancak bu dönemde şirketlerini karaya taşıyabilen liderler yeni dönemde iş dünyasının da kaderini belirleyecek. İş Değerleri Enstitüsü (IBV) Oxford Economics iş birliğiyle 50 ülkedeki 26 sektörden 3 bin CEO ile gerçekleştirilen “Find your essential” (Temellerinizi bulun) adlı araştırmaya göre, yeteneğe, teknolojiye ve ortaklıklara odaklı olmak; COVID-19 salgını sonrasında başarının anahtarı olabilir! Araştırmada öne çıkan veriler şöyle:
- İyi performans gösteren şirketlerin CEO’larının yüzde 77’si, kısa vadede kârlılığı etkileyecek olsa bile çalışanların refahına öncelik vermeyi planladığını belirtiyor. Düşük performans gösteren şirketlerde ise bu oran yüzde 39.
- Ankete katılan CEO’ların tamamı şirketlerine avantaj sağlayabilecek en önemli teknolojilerin Bulut, Yapay Zeka (AI) ve Nesnelerin İnterneti (IoT) olduğuna inanıyor.
- IBV araştırmasına göre, iyi performans gösteren şirket CEO’ları, ortaklıklara daha fazla odaklanıyor. Bu CEO’ların yüzde 63’ü, ortaklıkların iş performansını olumlu etkilediğini düşünüyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Weber Shandwick Türkiye