Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Günseli Özen yazdı: Bir başka lider: Zer Genel Müdürü Mehmet Apak
“15 Mart’ta evden çalışacağız kararıyla ofislerimizden ayrılmıştık. Evimi terk ediyormuşum gibi hissettim, uzun sürmedi, 1 Nisan’da geri döndüm” diyor Zer Genel Müdürü Mehmet Apak. Bu söyleme takılıyorum. İş dünyasındaki kavramsal karşılığı güçlü görev bilinciyse de bendeki yansıması daha çok karakterine ilişkin bir kavrayış oluyor; geri çekilmeye, hedeften şaşmaya ve hele kendince değer atfettiği bir şeyi geride bırakmaya hiç tahammülü olmadığını anlıyorum. Yönettiği işin büyüklüğü ve ayrıntıları göz önüne alındığında meydan okuyan bir karakterle karşı karşıya olduğumun farkındayım. Zor ama bir o kadar da keyifli bir söyleşiydi…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kısıtlamalar gevşedi, peki toplum yeni normale nasıl reaksiyon verdi?
Yaz dönemini geride bırakırken artan vaka sayılarıyla birlikte Türkiye yeniden sıkılaşma dönemine girmişti. Yaklaşık 3 ay süren sıkılaşma dönemi vaka sayılarındaki düşüşle birlikte yerini yeniden normalleşme sürecine bıraktı. Ancak bu sefer merak edilen uzun süren sıkılaşma sonrasında vatandaşın yeni normale nasıl adapte olacağı… Yeni normalin vatandaş üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlayan Aksoy Araştırma, 1067 kişinin katıldığı araştırmasıyla “yeni normal”de toplumun nabzını tutuyor…
Yeni normale geçişin vatandaş üzerindeki etkisini ölçmek adına araştırmaya katılanlara “Yeni normalleşme sonrası aşağıdakilerden hangisini yaptınız?” sorusu yönlendirildiğinde katılımcıların yüzde 77,7’si normalleşme adımları sonrasında ne kafeye ne de restorana gittiğini belirtiyor. Kafeye giden katılımcıların oranı yüzde 12 olurken restorana giden katılımcıların oranı ise yüzde 10,3 olarak verilere yansıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Disney Plus doludizgin geliyor! 100 milyon barajını aştı…
Dünyanın en popüler online dizi ve film izleme platformlarında biri olan Disney Plus, 100 milyon abone sayısını aştı. Şirket şu anda Netflix’in ardından dünyanın en büyük ikinci streaming servisi konumunda…
Kasım 2019’da piyasaya sürülen streaming yayın servisi Disney Plus; Marvel, National Geographic, Star Wars ve Pixar’dan oldukça seçkin bir içerik yelpazesine sahip. Ayrıca platform hem remake hem de orijinal yapımlarıyla Netflix, Prime Video ve Hulu gibi akış devleriyle olan rekabet gücünü gitgide artırıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Social Media Awards Turkey 2021’de son başvuru tarihi 31 Mart!
Marka, ajans ve projelerin sosyal medya performanslarını hem jüri değerlendirmesine hem de objektif verilere dayalı olarak ölçen Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya yarışması Social Media Awards Turkey 2021 ödülleri başvuru süreci başladı. Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle beşinci kez düzenlenen yarışmada sektörün en başarılı işleri ve sosyal medyayı en başarılı kullanan marka ve ajanslar ödüllendirilecek. Yarışmada son başvuru tarihi ise 31 Mart…
Social Media Awards Turkey başvuruları 1 Şubat’ta başladı. Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya yarışmasında yılın en iyi marka, ajans ve projeleri ödüllendirilecek. 1 Nisan 2020-25 Mart 2021 tarihleri arasında ilk kez yayınlanan sosyal medya çalışmaları, dijital projeler ve markaların sosyal medya performanslarının değerlendirileceği yarışmada reklam verenlerin ve ajansların başarısı hem objektif sosyal medya verileriyle hem de jüri değerlendirmesiyle ödüllendirilecek.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
TikTok’tan siber zorbalığa karşı hamle!
TikTok, “siber zorbalığa karşı sıfır tolerans” yaklaşımıyla geliştirdiği yorum filtreleme özelliğini, kullanıcılarına rahatsız edici ve spam yorumların kolaylıkla ulaşmasını engellemek için güncelledi.
TikTok’un çevrimiçi dünyanın en büyük sorunlarından biri olarak görülen siber zorbalığın etkilerini azaltmak ve nezaketi teşvik etmek için tasarladığı yorum filtreleme özelliği, kullanıcıların yorumlarda karşılaşmak istemedikleri ifadeleri kelime kelime listeleyerek engelleme ve yönetme imkanı sağlıyordu. Güncellemeyle birlikte tüm yorumların yayınlanmadan önce filtreye alınması seçeneği de özelliğe eklendi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İkonik yapıştırıcı markası yenilendi
Dünyanın ilk stick yapıştırıcısı Pritt yenilendi. “Yüzde 97 Doğal, yüzde 100 Güçlü” sloganıyla birlikte imajını yenileyen Pritt, bu değişimle çocuklar ve ebeveynlerin projeleri için daha güvenli ve güçlü bir destekçi olduğunu vurguluyor.
Henkel’in üreticisi olduğu Pritt Stick Yapıştırıcılar, artık yeni nesil bir formülle tüketicisiyle buluşuyor. Yeni formül, kullanıcılara daha doğal ve yüksek performanslı çözümler ile birlikte, gelişmiş sürdürebilirlik de sunuyor. Yeni Pritt Stick Yapıştırıcılar, bünyesinde su dahil yüzde 97 doğal içerik barındırırken, stick ambalajı da yüzde 65’e kadar ileri sanayi geri dönüştürülmüş plastik içeriyor. 3 farklı boyda sunulan, tamamen geri dönüştürülebilir ürünler, çocuklara ve ebeveynlerine el işi projeleri için evde ya da okulda güvenli ve güçlü çözümler getiriyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Google’dan “haraç” gibi vergi açıklaması!
Google, dünyanın neresinde olursa olsun, YouTube’taki içerik üreticilerinin ABD’deki izleyiciler üzerinden elde ettiği kazançlardan ABD vergileri için kesinti yapmaya başlayacağını açıkladı. Buna göre Türkiye dahil ABD dışındaki YouTuber’lar vergi bilgilerini 31 Mayıs’a kadar gönderirlerse sadece ABD’deki izleyiciler üzerinden elde ettiği kazançlara yüzde 0-30 arasında stopaj uygulanacak. Bilgilerini Google ve ABD ile paylaşmayan YouTuber’lara ise toplam gelirlerinde (sadece ABD değil, dünya genelindeki) yüzde 24’e varan kesinti yapılacak.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kaynak: HaberTürk
X, Y ve Z kuşakları nasıl bir lider arıyor?
Üsküdar Üniversitesi, Kurucu Rektör Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan liderliğinde Demokratik Liderlik Ölçeği geliştirdi. Ölçek kapsamında Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Aylin Tutgun Ünal yönetiminde Türkiye genelinde 1010 katılımcıyla bir araştırma yapıldı. 1010 kişinin anketi cevaplamasıyla elde edilen ortalama puan 100,31 oldu. Buna göre elde edilen puan aralıklarına göre katılımcıların “Demokrat Kişilik” özelliğindeki lideri benimsedikleri sonucuna varıldı.
Demokratik Liderlik Ölçeği (DLÖ) sonuçlarına göre, Z kuşağı en düşük puan alarak X ve Y kuşağından farklılaştı. Ölçekten Z kuşağı 94,5 puan, Y kuşağı 105 puan, X kuşağı ise 104,5 puan aldı. X ve Y kuşakları arasında istatistiksel olarak farklılık bulunmadı. Z kuşağının ise hem X hem de Y kuşağından anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna varıldı. Ölçekten alınan puan yükseldikçe demokrat kişiliğin yanına adaletli kişilik de eklendi.”
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.