Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
TikTok’la başlayan ardından Instagram’a sıçrayan furya şimdi de Facebook’ta…
Ünlü sosyal medya platformu Instagram, kullanıcıların ses ve efekt kullanarak 15 saniyelik videolar çekebildiği ve popülaritesi giderek artan Reels özelliğinin Facebook’a entegre edilmesi için Hindistan’da denemelerine başlandığını açıkladı. Kısa süre içerisinde faaliyete geçmesi beklenen özelliğin adının ise “Facebook Reels” olması bekleniyor.
Her 4 reklamdan 3’ünde erkek dışses kullanımı devam ediyor…
Effie Awards Türkiye 2020 Ödüllü Televizyon Reklamlarının Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması kapsamında, 124 Effie ödüllü ve 158 finale kalan, toplam 282 TV reklamı analiz edildi. Analiz edilen her bir reklam filminde, ana karakterin cinsiyeti, ürün kategorisi bazında ana karakterin cinsiyeti, baskın rolü, medeni durumu, yaşı, asgari giyiniklik derecesi, fiziği, baskın ortamı, çocuklarla etkileşimi, çalışan rolü, evi çekip çeviren rolü ve yansıttığı baskın cinsiyet rolü, yardımcı karakterlerin cinsiyeti, dış sesin cinsiyeti ve reklam müziğinde kullanılan sesin cinsiyeti incelendi. Bu yıl ilk defa reklamda ünlülerin kullanımı da değerlendirmeye dahil edildi. Sonuçlara göre ünlü erkek yüzde 46 ünlü kadın yüzde 54 oranında reklamlarda rol aldı. Türkiye reklam sektörü için çok önemli bir karşılaştırma ölçütü haline gelen Effie araştırmaları, reklamların nasıl daha eşitlikçi bir hale geleceği ile ilgili de kılavuz niteliği taşıyor. 2020 araştırmasının en çarpıcı sonuçlarından biri, 2020 Effie ödüllü TV reklamlarında kadın ana karakter oranının yüzde 40 iken yüzde 48’e yükselmesi. Effie 2020 reklamlarının genelinde ise kadın ana karakter kullanımı yüzde 53 gibi yüksek bir oranda gerçekleşti. Reklamlardaki kadın-erkek ana karakterlerdeki bu eşitlikçi tablonun sürdürülebilir kılınması önem taşıyor. Yine de 50 yaş üzeri ya da farklı beden ölçülerine sahip kadınların reklamlardaki görünürlüğü hala çok kısıtlı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Time Public Relations
Halkla ilişkilerin en iyileri!
İletişim sektöründe 49’uncu yılını kutlayan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD); bu yıl 19’uncusu gerçekleştirilen, iş dünyasının ve iletişimcilerin heyecanla beklediği Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödül Töreni’nde ödüller sahiplerini buldu. 19. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri Töreni; Opet Petrolcülük, Sanko Holding, Turkcell, Türk Telekom ve Zorlu Holding’in katkılarıyla gerçekleştirildi. 19’uncu Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri, 11 Mart Perşembe günü, Covid-19 önlemleri kapsamında Conrad Otel’de gerçekleştirilen törende açıklandı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Effect
2 Nisan’da Türkiye “maviye” bürünecek!
2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, kamuoyunun dikkatini otizme çekmek için başlatılan ve bütün dünyada ilgi gören Mavi Işık Yak Kampanyası’nın (Light It Up Blue) 2009 yılından beri Türkiye elçisi olan Tohum Otizm Vakfı’nın çağrısıyla Türkiye’de ikonik binalar Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği (AGİD) üyelerinin katkılarıyla mavi ışıkla aydınlatılacak, insanlar mavi giyecek ve sosyal medya hesapları üzerinden #otizmemaviışıkyak etiketi ile otizmle ilgili mesajlar vererek “otizmin farkında, onların yanında” olduklarını ifade edecekler.
Nisan ayı boyunca dünyanın gündeminde olacak otizmin görülme sıklığı günümüzde çok büyük bir hızla artıyor. Doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk üç yılında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizm tanısı 1985 yılında her 2.500 çocuktan 1’ine konulurken, bugün doğan her 54 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya gelmektedir.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Reklam sektöründe sürdürülebilirliğin anahtarı: gizlilik!
Reklamcılık, internetin açık ve herkese erişilebilir hale gelmesinde önemli bir rol oynadı. Ancak reklamların bu rolü oynamaya devam edebilmesi için reklam teknolojisinin, gizliliğin ön planda olduğu yeni dünya düzenine uygun hale gelmesi gerekiyor. Reklamlar herkese fayda sağlamalı; yayıncılar, reklamverenler ve en önemlisi tüketiciler. Bu nedenle Google, kullanıcı gizliliğini geliştirme konusundaki taahhüdünü bir adım öne taşıyor. Üçüncü taraf çerezlerin kullanımdan kaldırılmasının ardından Google, “artık web’de gezinenleri takip edecek alternatif tanımlayıcılar geliştirmeyeceğini ve bunları ürünlerinde kullanmayacağını” açıkladı.
Google’da Director of Product Management görevinde çalışan David Temkin, duyuruda “Kullanıcılar, kişiselleştirilmiş reklamcılığın avantajlarından faydalanabilmek için web üzerindeki hareketlerinin izlenmesini kabul etmek zorunda kalmamalı. Reklamverenler de dijital reklamcılığın avantajlarından yararlanabilmek için her bir müşterinin web’deki hareketlerini izlemek zorunda değil” şeklindeki görüşlerini belirtti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Lojistik sektörünün dijitalle imtihanı ve 2021 trendleri!
Simon-Kucher & Partners dünya çapında lojistik sektörüne yön veren 100 yöneticiyle kapsamlı bir lojistik araştırması gerçekleştirdi. Çalışma, lojistik şirketlerinin büyük çoğunluğunun satış alanında dijitalleşmeye önem verdiği; ancak gerçekleştirilen dijitalleşme çabalarının istenilen etkiyi sağlamadığını ortaya koyarken, sektörün 2021’de dijitalleşme çalışmalarına da ışık tutuyor… Gelin araştırmanın detaylarını ve bulgularını birlikte inceleyelim…
Simon-Kucher ortaklarından Cem Balıkçıoğlu, satışta dijitalleşmenin fırsatları değerlendirmenin ve piyasada fark yaratabilmenin önemli bir adımı olduğunun altını çiziyor, işte öne çıkan içgörü ve tavsiyeleri:
- Dijital satışın temelinde hizmeti standartlaştırabilmek yatıyor. Dijital dönüşüm süreci için fiyata etki eden tüm hizmetlerde standartlaşmaya gidilmeli.
- Lojistik şirketleri satışta dijitalleşme yatırımlarından bekledikleri geri dönüşü alamıyorlar. Şirketlerin sadece yüzde 30’un da altında kalan bir kısmı alınan dijitalleşme aksiyonlarının sektör gereksinimlerini karşıladığını düşünüyor.
- Yeşil lojistik de sektörde gözlemlenen yükselen trendler arasında yer alıyor ve müşteriler yeşil lojistik için daha fazla ücret ödemeye gönüllüler. Şirketler yeşil lojistik fırsatlarını da değerlendirme süreçlerine dahil etmeliler.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.