Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Türk Halkının sorgulama çağı başladı
Marketing Türkiye’nin Almanak sayısında yer verdiğimiz “2020’nin En Beğenilen Dizileri” araştırmasına göre geçtiğimiz yılın en beğenilen dizisi Masumlar Apartmanı oldu… Yine Psikiyatr Dr. Gülseren Budayıcıoğlu’nun kaleme aldığı kitaptan uyarlanan Kırmızı Oda da ilk üçte kendine yer buldu. Yayına girdiği hafta gündem yaratan “Bir Başkadır” dizisi de yılın öne çıkanları arasında. Aslında araştırma sonuçları hiç de sürpriz değil. Zira bir süredir ekranlarda güçlü bir “psikoloji” devrimi yaşanıyor. Masumlar Apartmanı, Kırmızı Oda, Katarsis, Bir Başkadır ve Terapist başta olmak üzere psikolojik tahlil odaklı yapımlar milyonları ekran başına kitlerken Türk toplumu da kitlesel terapilerle içsel bir yolculuğa çıkıyor, eve kapandığımız pandemi günlerinde iç dünyasını keşfediyor… Bu durum öyle büyük bir trende dönüştü ki psikiyatrlara olan talep katlanarak arttı, sahte terapistler türedi… Peki bu güçlü trendin arkasında nasıl bir toplumsal gerçeklik yatıyor? Psikolojik tahlil odaklı yapımlara artan ilgi toplumun ruh sağlığı hakkında neler anlatıyor? Uzman isimler Marketing Türkiye okurları için yorumladı… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İyi kahve nasıl yapılır, en güzel haliyle nerede içilir?
Türk kahvesi lezzetinin markalaştırılması ve “dünyanın her yerinde aynı lezzeti tadacaksın” vaadi… Bunu kahveden bekleyemeyiz ki hep öyle yaptık. Farklı biçimlerde, yerlerde, ısıda pişirilmiş olması lezzet standardının tutturulamamasına neden oluyordu. Oysaki şimdi iddia net. İş sadece Telve’yi satmak değil Türk kahvesini markalaştırmanın yolunu da açmak…. Arçelik yeni projesi “Göz Açıp Kapayıncaya Kadar” ile bu konudaki iddiasını ve kararlılığını oldukça net ortaya koyuyor.
Türk kahvesini sınırların ötesine taşımayı ve dünyayla buluşturmayı misyon edinen Arçelik, “Göz Açıp Kapayıncaya Kadar” projesiyle bir ilke imza atıyor. Selin Atasoy ve Okan Bayülgen’in senaryosunu yazıp, Okan Bayülgen’in başrolünde yer aldığı “Göz Açıp Kapayıncaya Kadar” kahveyi alışılmışın dışında ele alan yarı belgesel bir film (docu-drama) olarak karşımıza çıkıyor. Çalışma kahve ve kahve kokularının baş döndürücü dünyasında kaybolan bir adamın hikayesini anlatıyor… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kadınların çalışma motivasyonlarında düşüş var
Toplumumuzda cinsiyet eşitsizliği ve bunun sonucunda oluşan problemler her geçen gün büyürken meselenin merkezinde “kadın istihdamı” yer alıyor. Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın BinYaprak iş birliğiyle gerçekleştirdiği “İstihdamda Kadın Araştırması” toplumun kadın istihdamına, çalışan kadına ve sorumluluklarına dair bakış açısını gözler önüne sererken toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin özünde yer alan problemlere de kadın istihdamı perspektifinden ışık tutuyor…
Kadın istihdamı şüphesiz toplumdaki cinsiyet eşitsizliğinin en temel sebeplerinden biri. Ekonomik bağımsızlık sağlanmadıkça kadına dair kronikleşen problemlerin çözülmesi pek de mümkün görünmüyor. Elbette iş dünyasında çalışma şartları, pozitif ayrıcalık ve düzenlemeler sıkça dile getiriliyor. Ancak bu devasa sorunu çözmek için öncelikle toplumun kadın istihdamına karşı bakışının, atfedilen toplumsal rollerin ve kadının ev hayatında, çocuk yetiştirmekteki sorumluluklarının yeniden tanımlanması gerekiyor. Marketing Türkiye ve BinYaprak için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “İstihdamda Kadın Araştırması” kadına biçilen mevcut rolleri tanımlayan, aşılması gereken engelleri işaret eden güncel bir durum tespiti yapıyor. İşte o bu kapsamlı araştırmanın “acı ama gerçek” saptamaları… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
CMO Transition Academy başlıyor!
Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliğiyle hayata geçirilen “NexCMO Marketing Academy” eğitim programı “CMO Transition Academy” 3 Nisan’da başlıyor. Pazarlama alanında ezber bozan işlere imza atan profesyonellerin eğitimci olarak yer alacağı programda “Pazarlamanın Evrimi”, “Tüketiciyi Tanımak”, “Marka ve İnovasyon”, “Pazarlama Teknolojileri” ve “Pazarlama Organizasyonu” konu başlıkları derin içgörülerle anlatılacak.
Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliğiyle hayata geçirilen NexCMO Marketing Academy, değişimin ancak gerekli yetkinlikleri tanımlayarak ve kazanarak gerçekleşebileceği inancıyla eğitimlerini kurguluyor. Program kapsamında eğitmenlerle katılımcılar arasında sağlanacak networkingin farklı perspektifleri görmek için de sağlam bir zemin oluşturacak. Pazarlama profesyonellerini geleceğe ve bir adım sonrasına hazırlamak, bunu yaparken de tüm paydaşlarıyla topluma fayda üretmek üzerine kurulan NexCMO Marketing Academy’de elde edilecek gelirin yüzde 20’si Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ne (ÇYDD) bağışlanacak… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Yılın itibarlıları ödüllerine kavuşuyor
Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi Akademetre iş birliğiyle gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması baz alınarak düzenlenen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nin kazananları 17 Mart’ta gerçekleştirilecek online ödül töreniyle duyurulacak. Bu yıl 53 kategoride gerçekleştirilen araştırmada toplam 12 ilde bin 200 kişiyle görüşülerek sektörlerinde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar “Yılın İtibarlısı” ilan edilirken bu başarıya ortak olan paydaşlarıyla birlikte ödüllendirilecek. İlk kez 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde zaman içinde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletildi. The ONE Awards yedinci yılına yakışır şekilde kapsamını daha da genişleterek 53 kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları online olarak düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşacak. Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.