Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Akan Abdula “Öngörülemeyenler”i anlatacak!
19 Mart Cuma saat 21:00’da gerçekleştirilecek Marketing Türkiye New Step canlı yayınının konuğu, son dönemde “Öngörülemeyenler” kitabıyla çokça konuşulan FutureBright Group Kurucusu Akan Abdula olacak…
Pazarlama sektörünün son 10 yılına damga vurmuş isimlerden biri Akan Abdula… Başarılı pek çok stratejinin gerisinde onun ve ekibinin yaptığı çalışmalar var. Araştırmalarını tek bir cümleye indirgiyor, o cümle de gidip markaların sloganına, varlık amacına dönüşüyor, iş sonuçlarına yansıyor, ödüller alıyor… Pazarlamayı bilen bir araştırmacı değil de araştırmadan da anlayan bir pazarlamacı gibi düşünüyor. Her yönüyle araştırmaya ve pazarlamaya farklı bir yaklaşım getiren Abdula şimdi de yeni kitabıyla gündemde: Öngörülemeyenler…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Amazon LGBTQ+ karşıtı kitapların satışını yasakladı
Amazon, cinsel yönelimleri bir akıl hastalığı gibi sunan LGBTQ+ karşıtı kitapları satmayacağını duyurdu… Amazon’un Ryan Anderson’ın 2018’de basılan “When Harry Became Sally” kitabını 21 Şubat’ta kaldırmasından kısa süre sonra Cumhuriyetçi Senatörler Marco Rubio, Josh Hawley, Mike Braun ve Mike Lee, bir mektup yollayıp şirketten kararın nedenini açıklanmasını istemişti.
Amazon ise halka açık verdiği yanıtla birlikte “Tüm perakendeciler ne tür bir seçki sunacakları konusunda kararlar verir. Biz de müşterilerimize tüm siyasi yelpazede, çok farklı görüşler bulunan içerikler sunuyoruz. Sattığımız içeriği dikkatle değerlendiriyoruz ve düzenli olarak gözden geçiriyoruz. LGBTQ+ kimliğini bir akıl hastalığı gibi gösteren homofobik kitaplarıysa satmama kararı aldık” ifadelerini kullanarak, LGBTQ+ karşıtı kitapları satmayacağını duyurdu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Aşırı tüketimin zararlarını biliyoruz ama kendimizi alışverişten de alamıyoruz!
havucum.com’un Tüketiciyi Koruma Haftası için gerçekleştirdiği ankete göre tüketicilerin büyük çoğunluğu, fazla tüketimin doğaya zarar verdiğini biliyor ancak pratikte bunun önüne geçemiyor.
Katılımcıların büyük bir çoğunluğu, sınırsız ve bilinçsizce yapılan tüketimin çevre üzerinde geri dönüşü olmayan bir tahribata neden olduğunun farkında. Öte yandan bu tahribatı engellemek için ihtiyaç fazlası tüketim yapılmaması gerektiğini bildiklerini ancak kendilerinin de pratikte bunu çok fazla uygulayamadıklarını paylaşıyor. Plastik yerine doğa dostu, yenilenebilir kaynaklardan olan ürünlerin tercih edilmesi ve insanların bu konuda bilinçlendirilmesi gerektiğini belirtiyorlar.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemide hepimiz “Private Label”cı olduk…
Nielsen Perakende Paneli verilerine göre sigara ve alkol hariç toplam Hızlı Tüketim Ürünleri pazarında Private Label cirosu, 2020 yılında 2019’a kıyasla yüzde 23 artarken pazardaki yüzde 21,5’lik pay seviyesini korudu. Private Label ürünlerin ana kategorilere göre büyüme performanslarına bakıldığında 2020’de en yüksek ciro büyümesi yüzde 25 ile Gıda’dan gelirken, bunu yüzde 22 ile Ev Temizlik & Diğer ve yüzde 11 ile Kişisel Bakım ürün grupları takip etti.
Private Label ürünlerin gıdada en yüksek ciro performansını yüzde 33 ile Yağlar kategorisinde kaydettiği ve bu kategorideki payını yüzde 27,7’den yüzde 28,3’e çıkardığı görüldü. Private Label ürünlerin gıdada en yüksek ciro payına sahip olduğu kategori ise yüzde 44,3 ile Süt Ürünleri olmaya devam etti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
“Covid 19 Risk Haritası’nda kırmızı olmak Türkiye’ye pahalıya patlar!”
Görüntülü platformda gazetecilerle kentlerin meslek odası başkanlarını bir araya getiren Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin bu seferki konuğu Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Davut Çetin oldu. EGD Başkanı Celal Toprak ve EGD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Uluğtürkan’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen Türkiye Ekonomiyi Konuşuyor programının konuğu olan Antalya TSO Başkanı Davut Çetin, 2019’da 16 milyon turist ağırlayan Antalya’nın 2020’de 17,5 milyon turist ağırlamayı beklerken pandemi nedeniyle ancak 3.4 milyon turist alabildiğini söyledi.
Antalya’nın turizmde yeni sezona daha tedbirli olması gerektiğini anlatan Çetin, “İki aydır adeta yalvarıyoruz. 20 gün kapanalım” diyoruz. Antalya gibi turizm şehirlerini bu dönemde diğer illerin kefesine koyup merkezden yönlendirmek doğru değil. Şu an Covid 19 Risk Haritası’nda turuncu konumdayız. Bu bile başta Avrupa’dan olmak üzere birçok bölgeden endişeyle takip ediliyor, rezervasyon iptallerine neden oluyor. Etrafımız kırmızı olmuş, bizimle iç içe yaşayan Konya, Burdur gibi şehirlerle çevrili. Antalya’da kırmızıya dönüşürse sonuç vahim olur. Pandemi yönetiminde il bazında özel tedbirleri alabilme inisiyatifimizin olması gerekiyor” dedi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Başka bir ev…
“Pandemide eve yaklaşım” bir araştırmanın ötesinde. Dünden bugüne taşınan “Yaşam için teknoloji” anlayışını geleceğe köprüleyen bir yol haritası. Araştırmayla keşfettiklerimizi önümüzdeki süreçte pek çok format ve mecradan sizlerle paylaşacağız. Dileğimiz Bosch Ev Aletleri ve Marketing Türkiye olarak bu hem kurgulanış hem de içerik anlamında özgün çalışmanın fayda yaratması.
Eğer kuruluş amacınız “Evde yaşam kalitesini” artırmaksa, bitimsiz bir sürecin yolcusu olduğunuzu kabul etmişsiniz demektir. Eğer misyonunuz, “Yaşam için teknoloji” üretmek ise DNA’nızda AR-GE vardır. Giderek hızlanan beklentileri karşılamak hatta ötesine geçmek doğal göreviniz olur. Sizden standartları belirlemeniz, kuralları koymanız istenir. Kalite tutkunları ise izlerinizi takip eder… Hakikati aramak zor iş, hele bugünlerde; daha da cesur olmak gerek. “Pandemide eve yaklaşım” araştırmasının sonuçları evde düşündüğümüzden de köklü bir değişimin olduğunu gösterdi. Araştırmada kadın, erkek ve gençlerin derin duygularından da söz ediliyor. Bu anlamda da sadece beyaz eşya sektörü için değil diğer sektörlere de yol gösterici olabilecek.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.