Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Social Media Awards Turkey’de başvurular 12 Nisan’a kadar uzatıldı…
Yılın en başarılı marka ve projeleri, Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Social Media Awards Turkey’de ödüllendiriliyor. Henüz başvuru yapmadıysanız bu son fırsat! Marka ve ajanslardan gelen yoğun talep üzerine başvuru dönemi 12 Nisan 2021 saat 23.59’a kadar uzatıldı! Yıl boyunca dijital dünyada sergilenen projeler, 24 farklı kategoride sektörün önde gelen isimlerinden oluşan jüri tarafından değerlendirilecek. En başarılı kampanya, strateji, proje ve çalışmalarınızla yarışmaya hemen başvurun! Unutmayın son başvuru tarihi 12 Nisan!
Jüri Başkanlığını Lize Karaboğa‘nın üstlendiği yarışmada katılımcılar Gerçek Zamanlı Kampanya, Özel Gün Kampanyası, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği gibi 24 farklı Jüri Ödülü kategorisine başvuru yapabilecekler. Sektörün önemli isimlerinin yer aldığı jürinin değerlendirmeleri Social Media Awards Turkey kazananlarını belirleyecek.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Cüneyt Özdemir’in “SANAT ESERİ” bakın ne kadara satıldı…
Ünlü gazeteci Cüneyt Özdemir bugün ilginç bir konu ile sosyal medyanın gündemine oturdu. Her gün YouTube kanalında haber programı yapan yayıncı, izleyicilerinin karşısında bir tweet’ini NFT yöntemi ile 10 bin dolara sattı. Özdemir Tweet’in satışı gerçekleştikten sonra buradan elde edilen gelirin tamamını Darüşşafaka Eğitim Kurumları’na bağışlayacağını açıkladı.
Mart ayı boyunca kripto sanat akımı hayatımızda önemli bir yer etmeye başladı. Geçen hafta Kristina Kim isimli genç sanatçı dünyanın ilk üç boyutlu dijital evini NFT olarak satarak 515 bin dolara yakın gelir elde etmişti. Türk karikatürist Tarık Tolunay ve ünlü oyuncu Bensu Soral da yine bu ay içerisinde NFT’de dikkat çeken isimler arasındaydı. Her iki sanatçı da açık arttırma yoluyla resimlerini sattı. Akıma en son katılan gazeteci Özdemir ise sattığı Twitter gönderisiyle şu ana kadar Türkiye’de NFT ile satılan eserler arasında en yüksek meblağa ulaşan isim oldu…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Yemeksepeti hakkında inceleme başlatıldı!
Yemeksepeti’ne 21 milyon 504 bin 83 kişinin etkilendiği belirtilen siber saldırı sebebiyle KVKK (Kişisel Verileri Koruma Kurulu) tarafından inceleme başlatıldı.
18 Mart’ta şüphe yaratan ihlal 25 Mart’ta belirlenmiş ancak kamuoyu bilgilendirmesi 27 Mart’ta gerçekleşmişti.
Yemeksepeti tarafından yapılan resmi açıklamaya göre siber saldırganların ulaştığı bilgiler şu şekildeydi; Ad – Soyad, Doğum Tarihi, Yemeksepeti’ne Kayıtlı Telefon Numaraları, Yemeksepeti’ne Kayıtlı Adres Bilgileri, Açık Olarak Görülemeyen, SHA-256 Algoritması ile Maskelenmiş Giriş Şifreleri. Yemeksepeti, kredi kartı bilgilerinin Mastercard altyapısında saklandığını ve bu siber saldırıdan etkilenmediğini vurguladı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Kripto sanat akımı gümbür gümbür geliyor
Pandeminin en çok kısıtladığı alanlardan biri tartışmasız sanat oldu. Sanatçılar eserlerini alıcısıyla buluşturabileceği ortamlardan yoksun kaldılar ve bu durum çılgın bir trendi tetikledi… Evet son yılların hızla fenomene dönüşen NFT (Non-Fungible Token) yani “Kripto Sanat”ından bahsediyoruz. Dönemin en çılgın ve en pahalı trendlerinden biri olan NFT, dudak uçuklatan rakamlarla konuşulmaya devam ederken, bu akımın son konuşulanı ise bugün sattığı tweetiyle Cüneyt Özdemir oldu…
Foundation, Bitski, Showtime, Zora, OpenSea gibi pazaryerlerinde satışa sunulan “Kripto Sanat” eserlerine olan ilgi çığ gibi büyümeye devam ediyor. Hızla ilgi unsuruna dönüşen NFT’ler, yüksek bütçede satın alımlarla gündemdeki yerini korumaya devam ederken bu akımın en çok konuşulanlarını derledik.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
CMO Transition Academy başlıyor!
Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliğiyle hayata geçirilen “NexCMO Marketing Academy” eğitim programı “CMO Transition Academy” 3 Nisan’da başlıyor. Pazarlama alanında ezber bozan işlere imza atan profesyonellerin eğitimci olarak yer alacağı programda “Pazarlamanın Evrimi”, “Tüketiciyi Tanımak”, “Marka ve İnovasyon”, “Pazarlama Teknolojileri” ve “Pazarlama Organizasyonu” konu başlıkları derin içgörülerle anlatılacak.
Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliğiyle hayata geçirilen NexCMO Marketing Academy, değişimin ancak gerekli yetkinlikleri tanımlayarak ve kazanarak gerçekleşebileceği inancıyla eğitimlerini kurguluyor. Program kapsamında eğitmenlerle katılımcılar arasında sağlanacak networkingin farklı perspektifleri görmek için de sağlam bir zemin oluşturacak. Pazarlama profesyonellerini geleceğe ve bir adım sonrasına hazırlamak, bunu yaparken de tüm paydaşlarıyla topluma fayda üretmek üzerine kurulan NexCMO Marketing Academy’de elde edilecek gelirin yüzde 20’si Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ne (ÇYDD) bağışlanacak…
Yenilendik!
Bir yıl süren çalışmanın ardından, Marketing Türkiye web sitesi yeni görünümü ve özelliklerine kavuştu. WordPress’in Türkiye’deki partneri olmasının yanı sıra dünyanın dört bir yanından markaya WordPress çözümleri sunan Asquared Agency imzası taşıyan yeni web sitesi, Marketing Türkiye’nin güncel duruşunu yansıtırken okur ve abone deneyimini daha kolay ve keyifli hale getiriyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Türkler Google Play’de 5 üzerinden 3,94 aldı!
42matters tarafından gerçekleştirilen 2021 Türkiye Mobil Oyun İstatistikleri araştırmasına göre, Google Play’de yer alan 444 bin 258 oyunun 8 bin 383’ü Türk yayıncılara ait. Mobil oyunların puan ortalaması 3,78 iken Türk yayıncıların oyunlarının ortalama puanı 3,94.
Mobil uygulama veri analizi şirketi 42matters’ın Android özelinde gerçekleştirdiği 2021 Türkiye Mobil Oyun İstatistikleri araştırmasına göre, Google Play’de 173 bin 421 oyun yayıncısı arasında 2 bin 797’den fazla Türk yayıncı bulunuyor. Google Play’de 444 bin 258 oyun arasında Türk yayıncıların sunduğu 8 bin 383’ten fazla oyun bulunuyor. Rapora göre, Türk yayıncıların oyunlarının ortalama puanı 5 üzerinden 3,94. Bu puan, tüm mobil oyunların genel ortalama puanı olan 3,78’den daha iyi bir ortalamaya gelindiğini gösteriyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Ramazan ayında markaları hangi fırsatlar bekliyor
Covid-19 pandemisi birçok alışkanlığı değiştirirken, yaşanan bu zor zamanlar paylaşma ve yardımlaşma konularını da gündeme taşıdı. Ramazan ayında birçok insanın oruç tutarak gıdaya erişimi olmayan insanlarla empati kurması yine aynı konuları desteklerken, markaların sosyal sorumluluk projeleri de mercek altına alınıyor. 2020 yılının Ramazan ayında Facebook’un araştırmalarını yürüten Facebook IQ ve YouGov iş birliğiyle yapılan araştırmanın sonuçları markalara kapsamlı bir yol haritası oluşturacak içgörüler sunuyor.
Covid-19 pandemisi insanların yaşam, iletişim, alışveriş ve keşif alışkanlıklarını büyük ölçüde etkiledi. Dünya genelinde yaklaşık 2 milyar insanın bir parçası olduğu Ramazan döneminde bu durum daha net gözlemlendi. Tüm bu değişimle birlikte yeni keşif ve alışveriş davranışlarının ortaya çıktığı görülüyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.