Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Dünyaca ünlü otomobil devinin adı değişiyor!
Volkswagen, ABD’deki operasyonu için şirketin adını Voltswagen of America olarak değiştiriyor. Şirketin isim kararı ilgili basın açıklamasını yanlışlıkla yayımlamasıyla ortaya çıktı.
Volkswagen, bir ay sonra yayımlamayı planladığı basın açıklamasını pazartesi günü yanlışlıkla sitesinden yayımladı. Yanlışlıkla yayımlanan bu açıklama, Volkswagen’ın ABD operasyonu için ismini Voltswagen of America olarak planını açığa çıkarmış oldu. Aynı açıklamaya göre, şirketin isim değişikliğinin Mayıs ayında gerçekleşmesi ve Volkswagen’ın elektrikli teknolojilere yatırım planının kamusal bir duyurusu olması bekleniyordu.
Açıklamada, “Volkswagen mirasının temellerinin korunacağı” belirtilirken, şirketin benzinli arabalar için kullandığı koyu mavi logosu yerine, yeni elektrikli arabalarda açık mavi yeni bir logonun kullanılacağı da vurgulanıyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İtalya’nın futbol devi logosunu değiştirdi
İtalya Birinci Futbol Ligi (Serie A) takımlarından Inter, logosunu değiştirdi.
Siyah, beyaz ve mavi renklerin yer aldığı yeni logo, kulübün sosyal medya hesaplarından tanıtıldı. Logoda, kulübün resmi adı olan “Internazionale Milano”nun baş harfleri I ve M iç içe geçmiş şekilde yer aldı.
Yeni logonun 2021-2022 sezonundan itibaren kullanılmaya başlanacağı belirtildi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Küresel “ilgi trendi” ne demek?
Geleceğin beklentilerine cevap arayan bir yapay sinir ağı platformu Safer Tomorrow. Çevrimiçi platformuna gönderilen soruların analizine dayanarak insanların en çok ilgilendiği gelecek trendlerini derliyor. Verilerden de anlaşılıyor ki insan evladının hem bu dünyaya hem de öbürküne merakı yüksek. Otomobil, yiyecek, sağlık ve ölümsüzlük ise en popüler ilgi alanları.
Safer Tommorrow adından da anlaşılacağı gibi toplumun ve teknolojinin olası gelişim yönü hakkında farkındalık yaratmayı amaçlamış. Küresel siber güvenlik şirketi Kaspersky, yarına dair mevcut bilgiler ne kadar çok insana ulaşırsa, insanların kendilerini gelecek hakkında daha emin hissedeceklerini söylüyor. Gelecekteki fırsatları bilmek ise hazır olmaları için bir neden olacak.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Gençler oynadı sektör 880 milyon dolara ulaştı!
Birçok sektörde olduğu gibi artan yatırımlarla birlikte Türkiye, dünya oyun sektöründe de adını sıkça söz ettirmeye başladı. Peak Games ve Rollic Games’in Zynga tarafından 1,8 milyar dolar ve 168 milyon dolar ile satın alınması, yılın en önemli gelişmeleri olurken, 2020’nin dokuz aylık döneminde oyun sektöründe gerçekleşen hisse satışı işlemleri yaklaşık 2 milyar dolarlık hacim yarattı. Tüm bu gelişmeler, oyun sektörünü en fazla yatırım alan sektör konumuna taşıdı. Ayrıca Türkiye, dünya oyun pazarındaki yerini 18’inci sırada tamamladı. Gelin bu sektöre Oyun ve Espor Ajansı Gaming’in hazırladığı “Türkiye Oyun Sektörü 2020 Raporu” ile daha yakından bakalım…
Pandemi etkisi altında geçen 2020 yılında daha önce hiç oyun oynamayan kişiler dahi oyun oynadı. Hypecasual oyunlar yeni oyuncular için trend olurken, hardcore oyuncular bir önceki sene olduğu gibi; Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyunlarını tercih etti. Her kitlenin sevebileceği türdeki Among Us, Fall Guys gibi casual oyunlar dönemsel olarak sektöre damga vurdu. Offline etkinlikler yerini online turnuvalara devrederken sayısız turnuva oyuncular ve aynı zamanda markalar için yeni bir dünya yarattı. Raporun bir diğer çarpıcı detayı ise Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’unun mobil oyun oynaması oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
TikTokerlar İngiliz tüketicileri yoldan çıkardı!
İngilizlerin alışveriş yapmayı sevdiği inkar edilemez ve çevrim içi alışveriş, para harcama şekilleri üzerinde devrim yarattı. Online alışveriş yaparken küresel ortalamaya kıyasla üç kat daha fazla harcayan İngilizlerde, ortalama bir kişinin yıllık harcaması 1,382£! Alışveriş tercihlerini en çok etkileyen sosyal medya uygulaması ise TikTok…
Alışveriş alışkanlıklarını belirlemek için, düzenli olarak çevrimiçi alışveriş yapan 4.380 kişiyle anket yapan TikTok, “Nerede alışveriş yaptıkları, ne zaman alışveriş yaptıkları, alışkanlıklarını etkileyen sosyal medya platformları ve cadde mağazacılığın hızla gerilediği günümüzde alışkanlıklarının nasıl değiştiğiyle” ilgili sorular sordu. Yanıtlara göre insanların yüzde 68’i küçük işletmelerden alışveriş yapmak için ellerinden geleni yapıyor. İnsanların yüzde 94’ü her ay aniden alışveriş yapma kararı veriyor ve maaş gününden uzaklaştıkça yapılan alışverişler pişmanlık yaratıyor. Bazı alışverişler özellikle eşlerden gizlenirken, rüyaları spor arabalar süslüyor. Gelin tüm sonuçları beraber yorumlayalım.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Dijital temizlik için kontrollerinizi yapın
Hayatın neredeyse her anında interneti yoğun bir şekilde kullanıyoruz. Evler birer işyeri, eğitim kurumuna dönüştü. Anne babalar uzaktan çalışıyor, çocuklar derslerini online eğitim araçlarından takip ediyorlar. Boş zamanlarımızda online oyunlar oynuyor, sosyal medya araçlarında zaman geçiriyoruz. Alışveriş tüm dünyada online araçlar üzerinden daha fazla yapılır oldu. Bu denli büyüyen internet kullanımının gerek sosyal gerekse iş hayatındaki olumlu katkıları yadsınamaz ancak kimi zaman da pek çok olumsuz durumla da bizi yüz yüze bırakabiliyor. ESET uzmanları, olumsuz durumları yaşamamak ya da en aza indirmek için dijital temizliğin gerekliliğinin altını çizerek yapılması gerekenleri sıralıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.