Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Maersk, yetenek avı için Facebook ve Google’a nasıl kafa tutuyor?
Süveyş Kanalı’ndaki son trafik sıkışıklığına kadar, nakliye muhtemelen çoğu insanın gündeminde değildi. Özellikle de üst düzey bir iş arayan genç dijital ve mühendis yeteneklerin… 100 yılı aşkın marka geçmişiyle yeni mezunlar için benzersiz bir kariyer yolculuğu sunduğunu düşünen Danimarkalı denizcilik devi Maersk, yeni bir istihdam hikayesiyle yetenek avına çıkmak için kolları sıvadı. Bu alanda Google ve Facebook’la rekabet eden marka, doğrudan Snapchat’e yöneldi. İşte 4 aşamalı kampanyanın başarı yolculuğuna dair detaylar…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Volkswagen’in 1 Nisan şakası başına dert açabilir!
Volkswagen, yeni bir elektrikli otomobili tanıtmak için yaptığı “Voltswagen of America” isim değişikliğinin 1 Nisan şakası olduğunu açıkladı. Fakat bu kafa karıştırıcı şaka yatırımcıların davaları ya da Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’nun incelemesine neden olabilir…
Volkswagen elektrikli araçlara yoğun bir şekilde yatırım yapıyor, ancak isim değişikliği konusundaki kafa karışıklığı, Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’nun incelemesine veya şakadan yanıltıldığını düşünen yatırımcıların davalarına neden olabilir. Menkul Kıymetler Borsası Yasası, şirketlerin yatırımcılara yanlış veya yanıltıcı beyanda bulunmasını yasaklıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Nike “Şeytan Ayakkabıları”na dava açtı!
New York’un Brooklyn semtindeki sanat kolektifi MSCHF geçtiğimiz hafta rap sanatçısı Lil Nas X ile işbirliği yaparak “Şeytan Ayakkabıları” adlı tasarımlarını satışa sunmuştu. Nike ise marka ihlali yapıldığını, tartışmalı ayakkabının tasarımı ile logosunun şirkete ait olduğu izlenimi verdiğini savunarak tabanında kırmızı mürekkep ve bir damla gerçek insan kanı bulunan “Şeytan Ayakkabıları” adlı tartışmalı tasarım yüzünden MSCHF’ye dava açtı…
Tanıtımında sadece 666 adet üretildiği belirtilen ayakabının bir tekinin arkasında MSCHF diğerinde de Lil Nas X yazıyor. Nike Air Max 97 modeli ayakkabılarda “Luke 10:18” yazıyor. Ayakkabıların üzerinde ters haç ve pentagram işrareti de var.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Instagram’dan TikTok’a karşı bir hamle daha
Instagram bugün Reels için Remix özelliğini kullanıma sunduğunu açıkladı. Remix ile insanlar mevcut bir Reels videosuyla yan yana olacak şekilde kendi Reels videosunu oluşturabilecek.
Bu yeni özellik ile birlikte sadece yeni yüklenen Reels videoları üzerinden Remix özelliği kullanılabilecek. Live Rooms, Hikayelerde anket ve soru, Artırılmış Gerçeklik gibi interaktif özelliklerin insanların Instagram deneyimlerinin önemli bir parçası olduğunu vurgulayan Instagram, Remix özelliği ile insanlara yeni trendler ve içerik üreticileriyle etkileşimde bulunmak ve yaratıcı içerikler üretmek için yeni yollar sunmayı amaçlıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pazarlamacılar “deneyim tasarımı” yaklaşımlarını değiştirmeli!
Tüketici etkileşimini arttırmanın en etkili yollarından biri yaratım süreçlerine onları da dahil etmek ve hatta merkezi bir rol vermek… “Cocreation” olarak tabir edilen bu eylem, markaların müşterileriyle daha iyi ilişkiler kurmasına olanak tanıyor ancak etki düzeyini arttırmak için pazarlamacıların ve tasarımcıların birlikte çalışması şart!
Tüm müşteri yolculuğu boyunca ürün ve hizmetlerinin onların ihtiyaçlarına ve deneyimine en iyi şekilde hitap etmesini sağlamak isteyen pazarlamacılar için tasarım anlayışının acilen yeniden şekillendirilmesi gerekiyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.