Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Bir dönemin sonu: LG telefon üretimini sonlandırıyor!
Bir dönem akıllı telefon pazarında üçüncülüğe kadar yükselen LG Electronics telefon birimini kapatacağını açıkladı. Güney Kore’li markanın bu kararın arkasında uzunca bir süredir cep telefonu birimin zarar etmesini yatıyor…
Bu kararla birlikte ilk defa bir büyük telefon üreticisi faaliyetini sonlandırdı. LG, 2013 yılında dünyanın en büyük üçüncü telefon üreticisi konumuna kadar yükselmişti. Ancak Çinli firmaların yükselişiyle şirket gerilemeye başladı.
LG Electronics bir süredir cep telefonu birimini satmaya çalışıyordu ancak alıcı bulamamıştı. LG’nin bu birimi kapatıp daha karlı gördüğü ev aletleri ve televizyon üretimine ağırlık vereceği öngörülüyor. Şirketin cep telefonu birimi 2015’ten bu yana 4,5 milyar dolar zarar etti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Twitter’dan Clubhouse rekabetini kızıştıracak bir hamle!
Twitter, Clubhouse rakibi özelliği Spaces’i duyurmuş hatta iOs cihazlar için kullanıma açmıştı. Android sürümü beklenen Spaces’le ilgili şaşırtıcı bir gelişme oldu ve özelliğin Android cihazlardan önce web sürümünün çalışıldığı ortaya çıktı. Ünlü Blog Yazarı Jane Wong’da bunu ilk duyuranlardan biri…
Twitter, Spaces isimli özelliğin sadece iki kullanıcı ya da bir grup tarafından kullanılabileceğini doğrulamıştı. Bununla birlikte tıpkı Clubhouse’daki gibi davetle katılma özelliği ve yayın yapan kişilere bahşiş verebilme gibi birçok farklı işlevselliğin de Twitter Spaces’ta yer alacağı biliniyor.
LinkedIn çalışanlarının “tükenmişlik sendromuna” çözüm buldu!
Microsoft’un sahibi olduğu profesyonel iş ağı LinkedIn, 16 bin çalışanının neredeyse tamamına bir hafta izin verdi. Fransız haber ajansı AFP’ye açıklama gönderen şirket çalışanlarına tükenmişlik hissi yaşamamaları ve deşarj olmaları için izin verdiğini açıkladı.
İzin, şirketin 15.900 tam zamanlı çalışanının çoğunu kapsıyor. Çekirdek çalışanlardan oluşan bir ekip hafta boyunca çalışmaya devam edecek, ancak daha sonra onlar da izin planlayabilecek.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Z kuşağının cebinde 100 milyar var
Ekonomi ve iş dünyasındaki varlığını adım adım kuvvetlendirmeye başlayan Z kuşağının sır perdesi aralanmaya başladı. Farklarını hissettiriyorlar fakat çözmesi o kadar da kolay değil, zira kendinden önceki hiçbir nesle benzemiyor. Bu dramatik farklılıklar Z kuşağını araştırmaların favori konularından biri haline getirirken, AdColony ve Global Web Index tarafından açıklanan son veriler Z kuşağının diğer tüm konularda olduğu gibi alışverişte de gözünü kararttığını ortaya koyuyor. Yani henüz iş dünyasına tam olarak adapte olamasalar da alışveriş trendlerini yönetecek gücü ellerinde tutuyorlar…
AdColony ile Global Web Index tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre, günde ortalama 4 saat 15 dakika telefonda geçirdikleri vakit ile Z kuşağı mobil alışverişin en güçlü grubu olarak görülüyor. 100 milyar dolar harcama potansiyeline sahip Z kuşağının yüzde 81’i, markaların eğlenceli ve samimi içerikler üretmesi gerektiğini düşünüyor. Benzer düşünceyi paylaşan Y kuşağında bu oran yüzde 78, X kuşağının ise yüzde 73.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemi dijital dönüşümü de dönüştürdü
Dijital düşünme şirketi TING İstanbul, bu yıl pandemi ve etkilerini odağına alarak gerçekleştirdiği Dijital Düşünme Araştırması ve Raporunu yayımladı. 8 farklı sektörden 146 üst ve orta düzey yöneticinin katılımıyla hazırlanan araştırma raporu, pandemi ile birlikte dijitalleşmenin büyük hız kazandığını ortaya koyarken, Türkiye’de ‘dijital düşünme’ konusu ve dijital dönüşümün gidişatına dair çarpıcı veriler içeriyor. Araştırmada ayrıca, sektörlerin ve şirketlerin ‘dijital olgunluk’ seviyeleri de belirli kriterler doğrultusunda ölçümleniyor.
Geçtiğimiz yıl Türkiye’deki şirketlerin ve yöneticilerin ne kadar dijital düşündüklerini, dijital dönüşüme hangi mesafede durduklarını derinlemesine inceleyen rapor, bu yıl hem verileri karşılaştırıyor hem de pandemi ekseninde değişen yönelimleri analiz ediyor. Gelin öne çıkan başlıkları birlikte inceleyelim…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İkinci el otomobil pazarında neler oluyor?
Covid-19 sürecinde küresel elektronik mikroçip tedarik sıkıntısı yaşanması ile gözler ikinci el otomotiv piyasasına çevrildi. Ramazan Bayramı boyunca kısıtlamalar tekrar devam edecek ancak bayram sonrası kademeli olarak yasaklar kalkar ise yaz aylarının da yaklaşmasıyla beraber ikinci el otomobil satışları artacağı tahmin ediliyor. Öte yandan Ticaret Bakanlığı’nın 120.000 TL ve altındaki taşıt satışlarında 60 aya kadar taksit imkanı getirmesi ile birlikte önümüzdeki aylarda sıfır km araçlara olan talep artabilir, pandemi dolayısıyla talep karşılanamadığında ise gözler ikinci ele kayabilir, bu durumda 120.000 TL altındaki araçların ilanlarda daha çok görülmesi olası. Mart ayında arabam.com’da yayınlanan ilanlarda en çok ilgiyi 200.000 km. – 300.000 km. aralığındaki araçlar gördü. 1.2 – 1.4 arası motor hacmine sahip araçların ilan oranlarının yüzde 11 artış göstermesi ve 1.4 – 1.6 arası motor hacmine sahip araçların ise ilan oranlarının yüzde 7 artış göstermesi dikkat çekiyor. Motor hacmi arttıkça yakıt tüketimi ve MTV miktarları da arttığı için, tüketicilerin ilgisini daha çok çekiyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemi topluma kaç kilo olarak geri döndü?
Ipsos pandemi sürecinin ilk günlerinden bu yana “Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması” ile toplum nabzını tutmaya devam ediyor. Araştırmanın 49. dönem verileri ise bu kez vatandaşların; salgınla beraber beslenme eğilimlerine, sağlıklı kalabilmek düşüncesi ile takviye kullanımlarına, dışarıda spor yapma durumuna, salgının başından bu yana kilo alıp verme durumuna ışık tutuyor.
Ipsos’un Şubat sonunda yaptığı araştırmada bireylere salgın öncesi ve şu anki kilolarını soruldu. Buna göre bireylerin yüzde 60’ının salgın başladığından bu yana kilo aldığı tespit edildi. Kilo verenlerin oranı çok sınırlı iken (yüzde 12), kilosunda bir değişiklik olmayanların oranı yüzde 28.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.