Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Araştırma: Türk halkı verisini çaldıran markayı affetmiyor!
Bizden özel bilgilerimizi isteyen ekranlar önümüze çıktığında kaygılanıyoruz. Bu kaygımız da giderek artıyor. Global sosyal medya platformlarındaki veri sızıntıları bir yana, Yemeksepeti’nin yaşadığı son saldırı kaygıları da iyiden iyiye artırdı…
Toplumsal yaşamda ve alışkanlıklarda köklü değişimlere neden olan dijitalleşme, çeşitli avantajlar sağladığı gibi dezavantajları da beraberinde getirdi. Dijitalleşme ile ortaya çıkan dezavantajların başında ise veri güvenliği yer almaya başladı. Özellikle Kovid-19 pandemisiyle birlikte artan internet alışverişleri yaşamı kolaylaştırdığı gibi tüketicinin kişisel verilerin paylaşımı hakkında daha çok endişelenmesine de neden oldu. Nitekim son zamanlarda artan verilerin sızdırılması veya çalınması vakaları veri güvenliğiyle ilgili firmaların yeterli önlemlere sahip olup olmadığıyla ilgili tartışmaları da beraberinde getirdi.
Marketing Türkiye için verilerin çalınması veya sızdırılmasıyla ilgili gelişmeler ışığında tüketicinin bilgi paylaşımına ve veri güvenliğine bakışını analiz eden Aksoy Araştırma, merak edilen tüm soruları sosyoekonomik statü, yaş ve cinsiyet dağılımlarına göre cevaplandırdı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Yılın inovatif ürünleri
Yepyeni ihtiyaçlar edindiğimiz 2020 yılı hem markaların hem de tüketicinin ezberini bozdu. Pandemi yepyeni ihtiyaçlara kapı aralarken, hayatları kolaylaştıran ürün ve hizmetler de önem kazandı. Marketing Türkiye adına YouGov Türkiye tarafından bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının sonucu da buna işaret ediyor. Gelin 2020’de tüketicinin hafızasına kazınan ve “Yılın Inovatif Ürünü” olmaya hak kazanan ürünlere daha yakından bakalım.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Marka değerini artıran pazarlama liderleri
Pazarlamada başarıyı yakalamak, tüketicinin aklına ve kalbine giden yolu bulup doğru adımlarla hedefe ulaşmayı, ama daha da önemlisi itibarı hep yukarda tutan mükemmel bir ekip çalışmasını gerektiriyor. Bu ekibe liderlik eden CMO’lar ve pazarlama yöneticileriyse sahip oldukları stratejik bakış açısı ve vizyonla markalarını ileriye taşıyıp onurlandırıyor. İşte 2020’de yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik olan The ONE Awards’ta markalarına “Yılın İtibarlısı” ödülünü getiren o liderler ve başarılarının sırları…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
İkinci el otomobil fiyatları düşüyor
İkinci el otomobil fiyatlarında uzun süre beklenen düşüş devam ediyor. Epeydir bu fiyat düşüşünü bekleyen otomobil tutkunlarının takip ettikleri modeller ne? Hangi fiyat aralığındaki ilanlar dikkat çekiyor? Otomobil almaya hangi saatlerde daha yakınız? Soruların hepsini sahibinden.com açıkladığı Mart ayı verileriyle yanıtlıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
CEO’ların ofise dönmek için şartı var!
Pandemi iş dünyasındaki etkilerini hala korurken KPMG liderleri yakın markaja aldı ve Ocak-Mart 2021 tarihleri arasında yapılan anketle, iş süreçlerinin ne zaman ve nasıl normale döneceği konusundaki beklentilerini araştırdı. Araştırma sonuçlarına göre küresel iş dünyası liderleri kısa vadede normalleşme beklemiyor. CEO’ların ofise dönmek için şartı ise nüfusun yüzde 50’den fazlasının aşılandığını görmek.
KPMG, 2020 başındaki CEO Araştırması ve 2020 yazındaki Covid-19 Özel CEO Araştırması’ndan sonra bu yılın ilk üç ayında yeniden iş liderlerinin nabzını tuttu. 11 ülkeden 500 CEO ile gerçekleştirilen 2021 CEO Outlook Pulse anketinde, dünyanın en güçlü şirketlerini yöneten iş liderlerinin “normale dönüşü” nasıl gördüğü ve nasıl planladığı araştırıldı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Siber saldırılarda fidye tuzağına düşmeyin!
Siber saldırılar ve “sosyal mühendislik” gibi konular yaygınlığını arttırdığından beri hem şirketler hem de bireysel internet kullanıcıları oldukça tedirgin. Hükümetler ve hatta teknoloji devlerinde bile büyük çaplı krizlere yol açan bu saldırıları çeşitlerinin en yaygın türlerinden biri de fidye yazılımı. Küresel güvenlik şirketi Kaspersky tarafından yapılan, 15 bin tüketicinin katıldığı küresel bir araştırmaya göre dünya genelinde fidye yazılımı kurbanlarının yarısından fazlası (yüzde 56), Türkiye’de ise yüzde 36’sı geçen yıl verilerine erişimi yeniden sağlamak için fidye ödedi. Ancak bunların yüzde 17’si fidyeyi ödese bile verilerini geri alamadı (Türkiye’de oran daha yüksek, yüzde 27). Bununla birlikte potansiyel siber tehditlere ilişkin kamuoyu bilincinin artmasıyla, fidye yazılımına karşı mücadelede iyimser olmak için nedenler var.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.