Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
WhatsApp kullanıcı sözleşmesinde geri adım atmıyor!
WhatsApp kullanıcılara dayattığı gizlilik sözleşmesi üzerine tepki çekince sözleşme onaylama tarihini 15 Mayıs’a ötelediğini duyurmuştu. Tepkilere neden olan bu sözleşme için Rekabet Kurulu da harekete geçmiş ve Facebook ve WhatsApp hakkında resmen soruşturma başlatmıştı. WhatsApp’ın resmi blog sayfasında yayınlanan yazıda “WhatsApp’ı kullanmaya devam edebilmeleri için bu güncellemeleri inceleyip kabul etmelerini kullanıcılara hatırlatmaya başlayacağız” açıklamasıyla birlikte geri adım atmayacağını bir kez daha belirtmiş oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Avusturalya Başbakanı Facebook’a tepki gösterdi
Bilindiği gibi Avustralya hükümeti teknoloji devlerinden yayıncılara ödeme yapmasını talep ediyor. Bunu kabul etmeyen Facebook Avusturalya hükümetini haber paylaşımını engellemekle tehdit etmişti.
Bunun üzerine Avustralya Başbakanı Scott Morrison, Facebook’un Avustralyalıların haber paylaşmasını engellemesinin hükümetin gözünü korkutmayacağını belirtti.
Büyük teknoloji şirketlerinin dünyayı değiştiriyor olabileceğini ama dünyayı yönetemeyeceklerini ifade eden Morrison, Facebook’un Avustralyalıların sağlık ve acil yardım hizmetleriyle ilgili temel bilgilere erişimini kesmesinin küstahça olduğunu aynı zamanda hayal kırıklığı yarattığını kaydetti. Diğer ülkelerin liderleriyle de bu konuyla ilgili sürekli temas halinde olduğunu belirten Morrison, “Facebook hükümetimizle yapıcı bir şekilde çalışmalı” ifadesini kullandı. Konuyla ilgili detaylı bilgi için TIKLAYIN.
Google, Twitter ve Facebook CEO’ları ifade verecek
Facebook, Twitter ve Google‘ın CEO’ları yakında Kongre’nin önüne bir kez daha çıkacak. Mark Zuckerberg, Jack Dorsey ve Sundar Pichai, House Enerji ve Ticaret Komitesi‘nin 25 Mart’taki duruşmasında ifade vermeyi kabul ettiler. Gerçekleşecek duruşmada, şirketlerin Covid-19 aşıları hakkındaki yanlış bilgiler ele almaları da dahil olmak üzere 2020 seçimlerindeki “çevrimiçi platformları rahatsız eden yanlış bilgi ve dezenformasyon” ele alınacak.
Komite başkanları duruşma ile ilgili beyanda bulundu Komite başkanlarının duruşma ilgili yaptığı açıklamaya göre bu duruşma, komitenin çevrimiçi platformları yanlış bilgi ve dezenformasyonun artan artışından sorumlu tutma çalışmalarını sürdürecek. Konu ile ilgili açıklama yapan Komite başkanları, duruşmayı şu şekilde değerlendiriyor; “COVID-19 aşısı hakkındaki yalanlar olsun veya seçim sahtekarlığı iddialarının çürütülmesi olsun, bu çevrimiçi platformlar yanlış bilgilerin yayılmasına, ulusal krizlerin gerçek hayatla yoğunlaşmasına, halk sağlığı ve güvenliği açısından korkunç sonuçlara yol açmasına neden oldu” dedi.
Kaynak: ShiftDelete
Veresiyenin yerini kredi kartı aldı: Esnaf nakit yüzü görmüyor!
Küçük esnafın nabzını tutan ‘Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi’nin Ocak 2021 dönemi sonuçları açıklandı. Rapora göre küçük esnafta kredi kartı kullanım oranı yüzde 84 ile zirveye çıktı. Sadece küçük esnafta değil genel kredi kartı kullanım oranları da yükseldi. Zira son 6 ayda nakdin ciro içindeki payı yüzde 69’dan yüzde 62’ye indi. Bunun başlıca sebebi temassız ödemenin daha güvenli olması fakat bakkalların veresiye defterleri de kabarıyor…
Kredi borcu bulunan bakkalların oranı bir önceki döneme göre artarak yüzde 51’e yükseldi. İş yapma seviyesi son dönemde daha da düşen bakkallar faizlerin yüksekliğine rağmen finansman sorununu yönetebilmek amacıyla krediye yöneldi. Özellikle ciro seviyesi düşük olan ve fazla deneyimi olmayan bakkallarda bu oran yüzde 70’e çıktı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Echo İletişim
Kızışan dijital bankacılık rekabetinde kazanan kim oldu?
Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı Bankacılık Sektör Raporu, 2020’nin son çeyreğinde web sitesi trafiklerindeki değişimi ve mobil uygulamalara gösterilen ilgideki artışı gösteriyor. Dijital alanda payını korumak isteyen bankaların yeni rakiplerini de dikkate alarak güncel gelişmelerle değişen ihtiyaçlara cevap vermesi önem kazanıyor.
Bankacılık sektöründe yer alan 100 web sitesinin toplam trafiği 2020’nin 4. çeyreğinde 2019’un aynı dönemine göre yüzde 3,27’lik bir oran ile düşüşe geçmiş durumda. Ancak web sitelerine trafik getiren ortak anahtar kelimeler incelendiğinde, toplam aranma hacminin yüzde 31 arttığı göze çarpıyor.
Sektörel araçlardan alınan verilere göre; kamu bankaları incelendiğinde, Ziraat Bankası 2020’nin her çeyreğinde en çok ziyaretçi alan banka olurken, ziyaretçi hacmini en çok artıran ise VakıfBank oldu. Özel bankalar arasında ise her çeyrekte en çok trafik alan Garanti BBVA, trafik hacmini en çok artıran site ise Türkiye İş Bankası’nın web sitesi oldu.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.