Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Sosyal medyaya damga vuran markalar!
Dijitaldeki rekabette kimlerin önde olduğunu her ay yayınladığı sosyal medya performans sıralaması ile duyuran SocialBrands’in Mayıs ayı sonuçları açıklandı! Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirerek markaların sosyal medya faaliyetlerini ölçümleyen SocialBrands, tamamen veriye dayalı yaptığı değerlendirme ile marka sıralamalarını aylık olarak paylaşmaya devam ediyor. 1-30 Nisan döneminin değerlendirildiği SocialBrands Mayıs listesine göre sosyal medyanın en başarılı markası Baykar oldu!
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Markalar mobil ekosistemde büyümeyi nasıl sağlayabilir?
Türkiye’de dijital patlama yaşanıyor. 2020 yılında Türkiye’deki dijital medya yatırımları, toplam medya yatırımlarının yüzde 54’üne karşılık olacak şekilde yaklaşık 1 milyar dolara ulaştı. Türkiye’deki dijitale geçiş trendi bütün hızıyla devam ediyor ve mobil ekosisteme öncelik veren start-up’ların sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Geleneksel ve köklü markalar da tüketicilere ulaşabilecekleri ve rekabetçi kalabilecekleri bir kanal olarak mobile yöneliyor. Bu durumda, dijital bir öncelik haline gelmeye devam ettikçe Türk markaları mobil hizmetlerini nasıl ölçeklendirebilir?
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Bankacılıkta “uzaktan müşteri edinimi” rekabeti başladı
Uzaktan müşteri edinimiyle birlikte bankacılıkta da yeni bir dönem başladı. Artık hesap açmak için ıslak imza da şubeye gitmek de gerekmiyor… Bu devrimsel gelişmeyle birlikte bankacılıkta kıyasıya bir müşteri kapma yarışı başladı. Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği ve Mayıs sayısında yer alan “Bankacılıkta Dijitalleşme ve İnovasyon” araştırmasına göre uzaktan hesap açma konusundaki en büyük bariyer ise güven…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
WhatsApp’dan ödeme dönemi başlıyor
2020’de chatbotlarıyla 400 milyonluk rekor diyaloğa imza atan CBOT, anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ın çözüm sağlayıcısı oldu. WhatsApp’ın global çapta çok az sayıda şirkete verdiği bu yetki ile, globaldeki ve Türkiye’deki işletmelere daha önce yabancı şirketler tarafından sunulan Business API hizmetini Türk mühendislik gücüyle sunacak. Böylece şirketler; WhatsApp’ı müşteri ve çalışan etkileşimi süreçlerini hızlandırmak amaçlı bir kanal olarak kullanabilecekler. Aynı zamanda WhatsApp üzerinden ödeme alma imkanına da sahip olacaklar.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
“Sosyal TV” hangi fırsatları getirecek?
Kabul etmek gerekir ki; “sosyal medya” TV izleme şeklimizde tamamen devrim yarattı. Bugün kaçımız için televizyonda en sevdiğimiz dizi dahi olsa tek bir ekran yeterli oluyor ki? Sevdiğimiz karakterler birbirlerinin gözlerinin içine bakadursun biz de hemen ya Twitter’dan gündemi yakalamaya çalışıyor ya Instagram’da kısa bir tura çıkıyoruz. Sonra birden ekranın sol alt köşesinde bir “#” beliriyor ve hemen gidip orada yazılanlara bakıyoruz. Derken o da ne? Reklamlar TikTok akımlarınca şekilleniyor, danslar ve anlık efektlerle değişen kıyafetler havada uçuyor… İşin özü her iki ortam da şimdi her zamankinden daha fazla iç içe… Peki bu gelecekte medya stratejilerini nasıl etkileyecek? Sorunun yanıtını Drum’ın sosyal medya yöneticisi Amy Houston’dan alıyoruz…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.