Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
2020’nin sesli kitap enleri açıklandı
Türkiye’nin en büyük sesli kitap arşivine sahip girişimlerinden Audioteka, 2020 yılında binlerce dinleyiciyi ulusal ve uluslararası eserle buluşturdu. Pandeminin de etkisiyle büyük bir ivme yakalayan sesli kitap dinleme alışkanlığıyla ilgili verileri paylaşan Audioteka, 2020 yılında en çok dinlenen sesli kitapları, podcast yayınlarını ve yazarları açıkladı. 2020 yılında da kitap tutkunlarının en önemli durağı olan Audioteka’da geçtiğimiz yıl en çok dinlenen sesli kitap Suzanne Collins’in kaleme aldığı Açlık Oyunları serisi oldu.
Türkiye’nin en köklü yayınevleri ile profesyonel seslendirmenleri ile çalışan Audioteka’da 2020 yılının en çok dinlenen yazarı Gülseren Budayıcıoğlu oldu.
2020 yılında geleneksel radyo anlayışına modern bir yorum getiren podcast dünyasına adım atan Audioteka, birçok yayınla dinleyicilerle buluştu. Audioteka’da en çok dinlenen podcast listesinin zirvesinde Sailing Kalamari yer aldı. Sesli tiyatro kategorisinde en çok rağbet görense Ah Şu Aşktan Çektiklerimiz oyunu oldu.
PR Ajansı: Aristo İletişim
Sosyal medyada gündem yaratan görüntülere ilişkin Dardanel’den ilk açıklama geldi!
Dardanel’in fabrikasında çekilen bir video sosyal medyanın gündemine bomba gibi düştü. Hızla viral olan konuya dair tepkiler sürerken Dardanel’den ilk açıklama geldi!
İşte o açıklamanın bir kısmı: “Bugün bazı sosyal medya mecralarında yayınlanan görüntülerle ilgili gelen eleştirileri üzülerek ve hassasiyetle takip etmekteyiz. Tesislerimizdeki eldiven kullanımı başta olmak üzere, yorumlara konu olan bazı yanlış bilgilendirmelere açıklık getirmek isteriz.
Günümüzün gıda güvenliği prensipleri içerisinde, plastik eldivenlerin konserve üretim süreçlerinde kullanılmaması tüm dünyada gıda otoriteleri tarafından kabul edilen bir uygulamadır. Plastik eldivenlerin büyük risk taşıdığı; kolay yırtılabilir ve parçalanabilir bir malzeme olmasından dolayı son üründe yabancı madde bulaşı riski oluşturduğu bir gerçektir. (Türk Gıda Kodeksi ve FDA)”
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Toplumun neredeyse yarısı internetsiz bir hayat düşünemiyor
Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırmasının 44. dönem verileriyle; vatandaşların salgınla beraber İnternet kullanımları, görüntülü görüşmeler, dijital alışverişleri izlendi. Ayrıca; zorunlu olmayan ihtiyaçlar için dışarı çıkma trendine de bakılan araştırmanın sonuçlarına göre normalleşme adımlarıyla birlikte evlerde geçirilen süre kısaldı.
Araştırmada internetin vatandaşlar için ne kadar önemli olduğunu anlamaya yönelik sorulan sorunun yanıtına göre toplumun neredeyse yarısı (yüzde 46) internetsiz bir hayatı düşünemiyor. Bu oran yükseköğretim mezunları arasında daha yüksek (yüzde 57). Öte yandan ilköğretim ve altı eğitim seviyesine sahip bireyler arasında da interneti vazgeçilmez olarak görenlerin oranının yüksek olduğunun altını çizmek gerekir (yüzde 45).
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Microsoft, Facebook’a karşı yayıncıların yanında yer aldı!
Avustralya hükümeti “dünyada bir ilk olarak” kamu yayıncılarını büyük teknoloji firmalarına karşı koruyan bir yasa hazırlayarak Facebook’tan haber platformlarına “paylaşım bedeli” ödemesini talep etmişti. Tepki olarak Facebook haber paylaşımını engellemekle tehdit etti ve nihayetinde gerçekleştirdi. Bunun üzerine denkleme Microsoft’ta katıldı, Google ve Facebook gibi teknoloji devlerinin ödeme yapması için Avrupa’daki yayıncılarla güçlerini birleştirdi.
Microsoft, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Avrupa Yayıncılar Konseyi gibi medya gruplarıyla işbirliği yaparak, dünyanın dört bir yanındaki milletvekillerinin tasarladığı benzer politikalar için bir lobi oluşturacağını söyledi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Clubhouse’da söylediklerinize dikkat edin!
Sesli sosyal medya uygulaması Clubhouse, uygulamadaki konuşmaların başka bir sitede yayınlanabilmesini sağlayan bir açığın varlığını kabul etti. Fakat açık bununla sınırlı değil, bir Clubhouse kullanıcısı birden fazla sohbet odasına girebildiğini keşfetmesi üzerine, bir web sitesi kurarak kendi hesabını siteye giren herkese açtı. Böylece siteye girenler uygulamayı kullanıyormuşçasına sohbet odalarına girip istedikleri konuları dinleyebildiler.
Kullanıcıların sohbet odalarına girerek dinlediği ve konuştuğu uygulama, görüşmelerin ses kaydı alınmıyor ve konuşulanların canlı bir şekilde dinlenmesi gerekiyor. Fakat ABD’li siber güvenlik araştırmacıları, bir kullanıcının sohbet odalarındaki konuşmaları başka bir sitede yayınlayabildiğini ortaya çıkardı. Bu açığı kabul eden Clubhouse ise söz konusu kullanıcının hesabını kapattıklarını ve bunun bir daha yaşanmaması için yeni önlemler aldıklarını açıkladı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Türkiye’nin ilk podcast ajansı: TTWW Media
Yeni medyanın yeni Ajansı TTWW Media alanında uzman ve itibarlı gazetecilerle birlikte kurum ve kuruluşlara podcast hizmeti vermeye başlıyor. Podcast kanal kurulumundan, içerik yönetimine ve marka konumlandırmasına kadar uçtan uca hizmet verecek olan TTWW Media, markaların kendi mecrasına sahip olmalarını sağlayarak, üretilen paylaşılabilir içerikle markalara değer katmayı hedefliyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Ses mecrasında pazarlama trendleri ve fırsatlar!
Kendi alanında bir ilki gerçekleştirerek ortak yayın yapma kararı alan Marketing Türkiye ve Karnaval Clubhouse sohbetleri devam ediyor! Geçtiğimiz haftalarda “İyi Yaşam Markaları”, “Reklam yaratıcılığı da karantinada mı?” ve “Beyaz Yakalının İşverene Bir Çift Sözü var!” başlıklarının konuşulduğu yayınlarda bu haftanın gündemi “Sesini Yükselt: Ses mecrasında pazarlama trendleri ve fırsatlar” olacak…
Clubhouse’da gerçekleştirilecek bu dördüncü yayında Socrates Genel Müdürü Can Oz, Karnaval Program Müdürü Canberk Cenger, Program Yapımcısı ve Komedyen Mesut Sure ve Marketing Türkiye ve Karnaval Grup Genel Yayın Yönetmenleri Günseli Özen ve Burak Can, öngörülemez bir yükselişe geçen ses mecrasının trendleri ve fırsatlarını konuşacak.
25 Şubat Perşembe günü 21.00’de gerçekleşecek olan “Sesini Yükselt: Ses mecrasında pazarlama trendleri ve fırsatlar” oturumu Clubhouse’un yanı sıra Karnaval Dijital Radyo platformundan canlı olarak da dinlenebilecek. Kayıt, Karnaval Dijital Radyo platformunda podcast olarak yer alacak ve sonrasında da dinlenebilecek.
Covid-19 pazarlamacıların kariyerini nasıl etkiledi?
“The 2021 Marketing Week Career and Salary Survey” araştırması Covid-19’un global olarak pazarlamacıların ekip yapıları, iş kültürü, maaş ve primlerindeki değişimlere dair çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.
Covid-19 pazarlamacılar için de hummalı bir sürecin başlangıcı oldu. Bu süreçte sadece uzaktan çalışmayla değil birçok sektörün adeta kış uykusuna yatmasıyla da sınanan pazarlamacılar, yılın büyük bir bölümünde reklam bütçelerinde yaşanan kesintilerle mücadele etti. Bu sınav her düzey ve her sektörden birçok pazarlamacıyı derinden etkiledi. Bazı pazarlamacılar direkt tüketiciye yönelik modellere dönerek bunun satışlara olan pozitif yansımasını görürken, diğerleri işletmelerini hayatta tutmak için savaştı ve çeşitli kesintilerle karşı karşıya kaldı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.