Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Euro 2020’nin en değerli 10 futbolcusu
Avrupa Futbol Şampiyonası’nın (Euro 2020) heyecanı tüm hızıyla devam ederken, KPMG Football Benchmark ekibi, turnuvada forma giyen ‘En değerli 10 futbolcu’yu açıkladı. Toplam 621 futbolcunun mücadele ettiği Avrupa Futbol Şampiyonası’ndaki en değerli 10 futbolcunun toplam değeri 1 milyar 189 milyon euroyken, birinci sırada Fransa’nın yıldızı Kylian Mbappe yer aldı. 189 milyon euroluk piyasa değeriyle zirveye çıkan 22 yaşında futbolcu, şu anda dünyanın da en değerli futbolcusu konumunda bulunuyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Tüketici pandemi öncesi alışkanlıklarına dönecek mi?
Hiç şüphesiz ki pandemi dönemi hayatlarımızın bütün seyrini değiştirdi. Sektör fark etmeksizin tüketicilerin kazanmış olduğu yeni alışkanlıklar, bu dönemde pek çok insanın hayatına ilk kez giren dijital deneyimler hayatımızın geri kalanında ne denli bir rol oynayacak ve dahası tüketicinin kazanmış olduğu bu yeni alışkanlıklar ne denli kalıcı hâle gelecek? SAS’ın herkesin aklından geçen bu sorudan referansla gerçekleştirmiş olduğu araştırma çarpıcı veriler sunuyor. Öyle ki geçmiş alışkanlıklarına dönmek isteyen katılımcıların oranı yalnızca yüzde 15! Gelin araştırmanın detaylarına birlikte bakalım…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Seyahat özlemi yavaş yavaş sona eriyor
Seyahat uygulamalarının indirilmeleri arttı
Pandeminin etkileri hala küresel çapta devam etse de 1,5 senenin sonunda nihayet normalleşme sürecine geçiş yapmaya başladık. Özellikle, aşı uygulamalarının yayılmasıyla, dünya olağan düzenine dönme konusundaki umutlarına yeniden kavuştu.
Sensor Tower tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma bu konuyla paralel sonuçlar ortaya koyuyor. Araştırmanın verilerine göre, aşılama çalışmalarıyla birlikte mobil seyahat ve navigasyon uygulamalarının indirilmelerinde de artış yaşanmaya başlandı.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Babalar Günü harcamaları bu yıl iki kat arttı
Babalar Günü haftasında yapılan harcamalar geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 126 arttı.
Türk mühendislerinin geliştirdiği, yenilikçi ürün ve çözümler sunan ödeme şirketi PayTR’ın açıkladığı verilere göre Babalar Günü haftasında yapılan harcamalar geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 126 arttı. Hafta içerisinde en çok harcama yapılan kategori ise yine teknoloji oldu.
Geliştirdiği ürün ve teknolojilerle müşterilerinin ve tüketicilerin hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlayan ödeme kuruluşu PayTR, geçtiğimiz ay, Anneler Günü kapsamında yapılan harcamaların geçen yıla kıyasla yüzde 133 arttığını ortaya koyan veriler paylaşmıştı.
Firma bu kez 2021 yılı, Babalar Günü özelinde yapılan bir haftalık harcamalara ilişkin verileri yayınladı. 14-20 Haziran haftasını kapsayan verilere göre, online alışverişlerde bir önceki yıla kıyasla, adet bazında yüzde 140 artış görüldü. Tutar bazında ise yıllık yüzde 126 artış yaşandı. Ortalama harcama tutarının 182 TL olduğu haftada en yoğun alışveriş yapılan saat dilimleri 11:00-15:00 ile 20:00-23.00 arası olarak belirlendi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemide en çok hangi YouTube videoları izlendi?
Youtube kültür trendleri raporu yayınlandı
Dünyanın en büyük çevrim içi dijital video içerik platformu YouTube, “YouTube Kültür Trendleri Raporu”nu yayınladı. Rapor, pandemi döneminde insanların video izleme alışkanlıklarının nasıl şekillendiğini ortaya koyuyor.
YouTube’un kendi Culture&Trends (Kültür ve Trendler) birimi tarafından hazırlanan YouTube Kültür Trendleri Raporu, pandeminin hakim olduğu 2020-2021 döneminde yükselen trendlere ve bu trendlerin video içerik geleceğini nasıl etkileyeceğine ışık tutuyor. Aralarında Türkiye’nin de olduğu 20’den fazla ülkeden araştırma verilerini içeren rapora göre, video izlemek, yeni insanlarla bağlantılar kurabilmek için bir araç haline geldi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
marketingturkiye.com.tr’ye Altın Örümcek!
Marketing Türkiye ve Asquared Agency iş birliğinde bir yıl süren çalışmanın ardından yeni tasarımı ve kullanıcı deneyimiyle Mayıs ayında okurlarıyla buluşan marketingturkiye.com.tr sonuçları 22 Haziran’da açıklanan Altın Örümcek Ödülleri’nde Haber & Magazin & Blog kategorisinde birinci oldu!
Doruknet tarafından 2002 yılından bu yana Türkiye’de web, dijital pazarlama ve mobil teknolojilerin kullanımıyla hayata geçirilen projelerin ön plana çıkarılması adına düzenlenen Altın Örümcek Ödülleri’nde 1598 başvuru arasından 265 proje finale kaldı. Finalistler, her biri konusunda uzman 41 kişilik jürinin oylarıyla belirlendi.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Instagram’da “Görsel Arama”, WhatsApp’ta, “Alışveriş” özellikleri kapıda
Facebook, güncellemeler kapsamında WhatsApp ve Instagram’a gelecek yeni özelliklerini duyurdu. Yapılan açıklamaya göre WhatsApp ve Facebook Marketplace’e “Alışveriş”; Instagram’a ise “Görsel Arama” özelliği gelecek.
Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, bugün yaptığı bir açıklamada uygulama ailesine eklenen alışveriş odaklı 3 yeni güncellemeyi duyurdu. Güncellemeler kapsamında “Alışveriş” özelliği hem WhatsApp’e hem de Facebook Marketplace’e eklenirken “Görsel Arama” özelliği Instagram’da yerini alıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
LinkedIn’de “Taciz Tespit Mekanizması” nasıl işliyor?
Günümüzün büyük bir kısmında çeşitli sosyal medya platformlarında vakit geçiriyoruz. Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter… Hepsinin kendine has dinamikleri var. Hepsi tüketilecek ve üretilecek dijital veriler ve izler oluştururken, amaçları ve kullanım şekilleri farklılaşıyor. Çalışma hayatındaki insanların iş amacıyla bir araya gelmesi ve bağlantılar üzerinden profesyonel sosyal iş ağı kurma misyonu LinkedIn’i diğer platformlardan ayıran en önemli özellik… Türkiye’deki kullanımına baktığımızda kullanıcıların yüzde 67,5’i erkelerden oluşurken sadece yüzde 32,5’i kadınlardan oluşuyor. Dolayısıyla LinkedIn’de manipülatif tavırlara, istenmeyen mesajlara ve hatta tacize genelde kadınlar maruz kalıyor. Çoğu kullanıcının ilk verdiği reaksiyon engellemek oluyor. Fakat Eğitmen ve Dijital İletişim Profesyoneli Gamze Nurluoğlu bununla yetinmeyin diyor ve kullanıcıların tacize uğradığında neler yapabileceklerini anlatıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.