Marketing Türkiye ile 5 Dakikada gündeme bakış
Siber zorbalık pandemide yüzde 81 arttı!
Koronavirüs salgını, dünyayı benzeri görülmemiş bir belirsizlik, finansal istikrarsızlık ve kaos ile baş başa bıraktı. İş dünyası evden çalışmaya geçmek zorunda kalırken öğrencilerse eğitimlerini evden tamamlamak için mücadele ediyor. Bununla birlikte çevrimiçi mağduriyet, istismar ve siber zorbalıkta da ciddi bir artış gözlemleniyor. Yapılan son araştırmalara göre pandemide siber zorbalığın yüzde 81 arttığına dikkat çeken Bitdefender Türkiye Operasyon Direktörü Alev Akkoyunlu, siber zorbaların özellikle 8-12 yaş arasındaki çocukları hedeflediğinin altını çiziyor.
PR Ajansı: omg!medya
“Gelecek” günü ilk karşılayan reklam panosunda
Kaspersky, insanlığın gelecekle ilgili en önemli sorularını yanıtlamak için Safer Tomorrow (Güvenli Yarın) platformunu başlattı. Platform, küresel reklam ajansı BBDO tarafından hazırlanan, gelecek tahminleri yapabilen bir yapay sinir ağını temel alıyor. Seçilen günlük tahminler Yeni Zelanda’nın doğu kıyısında yer alan, doğan yeni günü ve geleceği ilk olarak karşılayan bir reklam panosunda canlı olarak yayınlanıyor.
Safer Tomorrow sayesinde dünyanın her yerinden herhangi biri yarına dair “uçan arabalar ne zaman sıradan araçlar haline gelecek”, “2050’ye kadar 3D baskının kapasitesi ne olacak” gibi soruların yanıtlarını takip edebiliyor. Ayrıca web adresinden, dünyada yeni günü ilk karşılayan billboardlardan biri canlı olarak izlenebiliyor.
PR Ajansı: F5 İletişim Yönetimi
Instagram silinen gönderilere son bir şans veriyor
Instagram’a “Yakın Zamanda Silinenler” isimli yeni bir özellik geldi. Uygulama bu özellikle kullanıcılara, sildikleri hikaye ve postları kurtarma imkanı sağlıyor. Kurtarma süresi postlar için 30 gün, hikayeler için de 24 olarak belirlendi. Bu güncellemenin en büyük sebebiyse son dönemde artan hack saldırıları…
Oyun sektöründe rekor büyüme!
PaybyMe’nin verilerine göre, oyun sektöründe 2019-2020 arasındaki büyüme COVID-19’un etkisiyle yaklaşık yüzde 27 olarak gerçekleşirken, Türkiye pazarının büyüklüğü 570 milyon dolara ulaştı. Yaşanan tüm ekonomik krizlerin oyun sektörünün gelişmesine engel olmadığını, tam tersine katalizör görevi görerek büyümesini hızlandırdığı belirten PaybyMe CEO’su Emre Gürsoy; oyun konsolları, bilgisayarlar veya mobil cihazlar başında geçirilen sürelerin arttığı, eş zamanlı oyun oynayan sayılarının rekorlar kırdığı, yeni oyuncu kazanımlarının ve hasılatların (oyun satın alım ve oyun-içi satın alım) pik yaptığı dönemlerin çoğunun ekonomik kriz dönemlerinde gerçekleştiğini ifade ediyor.
PR Ajansı: Marjinal Porter Novelli
Toplum izole bir yaşam istiyor
Hayatımızda birçok alışkanlığı değiştiren pandemi, 2020 yılında izole yaşama olan talebi de artırdı. Salgınla birlikte Türkiye’nin en önemli tatil ve turizm bölgeleri arasında yer alan Bodrum’da talep artışı yaşanırken, TÜİK verilerine göre 2020 yılında Bodrum’da bir önceki yıla göre yüzde 23,8’lik artışla toplam 6 bin 403 adet konut satıldı.
PR Ajansı: Aristo İletişim
Dimes lansmanı sosyal medyayı salladı
Türkiye’nin önde gelen içecek firmalarından DİMES’in, ortamı sallayan bir lansman kampanyasıyla tüketicisine sunduğu Milkshake, pazar payını 5 kattan fazla artırdı ve yüzde 50 payla pazarda güçlü bir liderliğe yerleşti. Bu dönemde DİMES Milkshake satışları beklentilerin 3 kat üzerinde gerçekleşti. TikTok for Business, DİMES lansman kampanyasını, “dünya genelinde ilham veren iyi uygulama örneği” ilan etti. Dimes’in “Dijital sosyalleşme nerede, Dimes Milkshake orada” dediği yeni kampanyasında TikTok fenomenleri de yer alıyor.
PR Ajansı: PRactice Communication Management
Jeff Bezos, Elon Musk’la girdiği uzay rekabeti için Amazon’daki CEO’luk görevinden ayrılıyor
ABD’li e-ticaret devi Amazon’un kurucusu ve şirketin üst yöneticisi (CEO) Jeff Bezos, 26 yıl önce garajında kurduğu şirketin CEO’luk görevini bırakıyor. Şirketin yönetim kurulu başkanı olarak kalmaya devam edeceği açıklanan Bezos, üst yöneticilik görevini devrederek diğer girişimlerine odaklanmak için “zaman ve enerji” bulabileceğini ifade etti.
Bezos, Amazon’da CEO koltuğunu şirketin bulut bilişim alanını yöneten Andy Jassy’ye devredecek. Şirketin açıklamasına göre görev değişimi, 2021’in ikinci yarısında yürürlüğe girecek.
Amazon çalışanlarına yönelik mektubunda; “Amazon’un CEO’su olmak büyük bir sorumluluk ve oldukça tüketici bir görev. Böyle bir sorumluluğa sahipseniz başka bir şeye dikkat ayırmanız oldukça zor” diyen Bezos, CEO koltuğunu devretmenin emekli olmak anlamına gelmediğinin, kurucusu olduğu havacılık ve uzay araştırma şirketi Blue Origin ve sahibi olduğu Washington Post gazetesi gibi alanlara odaklanacağını da duyurdu.