Marketing Türkiye ile 5 dakikada gündeme bakış
Yerli ve milli gıda perakendesi tehdit altında!
2020 yılında yerel zincirlerin yürüttüğü çalışmaları değerleren Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) verilerine göre, istihdamda 100 bin barajı aşıldı, ciro ise 40 milyar TL’ye ulaştı. TPF Başkanı Ömer Gürbüz, “Perakende Yasası, olmazsa olmazımız. Ülkemizde market mağaza enflasyonu hızla artmaya devam ediyor. Mağazada sayısal büyümeye odaklananların bu yıl da tutumlarıyla sektörümüze, küçük esnafa, üreticiye zarar vereceğini düşünüyoruz. Yasadaki eksik ayaklardan faydalananlar yan yana market açmaya devam ediyor. Kısa sürede önlem alınmazsa sektörü çok büyük tehlikeler bekliyor. Yerli ve milli gıda perakendesinin yerini tekelleşmiş ve hatta yabancılaşmış bir perakende alma ihtimali yüksek” açıklamasında bulundu.
PR Ajansı: Communication Partner
TikTok’ta skandal reklam!
Son dönemin en popüler sosyal medya uygulamalarından TikTok’ta bir hesap tarafından insan kaçakçılığına dair reklam içeriğinde videolar yayınlandı. Suriye’de rejim tarafından aranan kişileri Lübnan’a kaçırmakla ilgili yayınlanan bu videolar kısa sürede viral oldu. Üstelik videolara göre bu kaçırma organizasyonu oldukça lüks koşullarda gerçekleşiyor. TikTok üzerinden yayınlanan kaçakçılık tarifesi ise şöyle; Dera kentinden 2 bin 858 TL, Şam’dan 1429 TL, Humus’tan 1072 TL, Afrin’den ise 5 bin 717 TL. Yani farklı kentlere göre farklı fiyatlandırmalar mevcut.
Haberin devamı için TIKLAYIN.
Xiaomi, Türkiye’de üretime başlıyor!
Xiaomi, 2021 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de akıllı telefon üretimine başlayacağını duyurdu. Türkiye pazarına 30 milyon dolarlık yatırımla giriş yapan marka bu yatırımıyla hem mavi yaka hem beyaz yaka olmak üzere yaklaşık 2000 kişiye de istihdam sağlayacak. Salcomp iş birliği ile hayata geçirilecek fabrika yıllık 5 milyon adet telefon üretim kapasitesine sahip olacak. Türkiye, Xiaomi‘nin Avcılar’da açacağı fabrika ile dünyada üretime geçtiği dördüncü ülke olacak.
PR Ajansı: MSLGROUP
TÜİK Türkiye’nin güncel nüfusunu açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu 31 Aralık 2020 itibariyle Türkiye’de ikamet eden kişi sayısının bir önceki yıla göre 459 bin 365 kişi artarak 83 milyon 614 bin 362 ‘ye ulaştığını açıkladı. Erkek nüfusu 41 milyon 915 bin 985, kadın nüfusu ise 41 milyon 698 bin 377 olarak belirlendi. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) verilerine göre ülkemizde yaşamına devam eden “yabancı” uyruklu kişi sayısı, bir önceki yıla göre 197 bin 770 kişi azaldı ve yabancı nüfus sayısı toplamda 1 milyon 333 bin 410 kişi oldu. Yabancı uyruklu kişilerin cinsiyetlerine baktığımızda genel nüfusun aksine yüzde 50,3 ile kadınların çoğunlukta olduğunu görüyoruz. Türkiye’nin açık ara en kalabalık şehri olan İstanbul’un nüfusu 2020 yılında şaşırtıcı bir şekilde azaldı. 2020 yılı boyunca 56 bin 815 kişi azalan İstanbul nüfusu, 2020 sonunda 15 milyon 462 bin 452 kişi olarak kaydedildi. Başkent Ankara, 5 milyon 663 bin 322 kişi ile en kalabalık ikinci şehir olurken; İzmir de 4 milyon 394 bin 694 kişi ile üçüncü sırada yer aldı.
“1000 Çiftçi 1000 Bereket” programının kapsamı genişliyor
Cargill tarafından hayata geçirilen “1000 Çiftçi 1000 Bereket” programı ikinci yılında kapsamını mısırın yanına ayçiçeği ekleyerek genişletirken, 12 ilde 1.175 çiftçiyi programa dahil etti. Program kapsamında ekimden hasada kadar eğitim, dijital tarım araçlarına erişim ve tarlalarına özel danışmanlık hizmeti alan çiftçiler, yüzde 26’ya varan oranda verim artışı elde ettiler. 1000 Çiftçi 1000 Bereket programı, çiftçilerin verimini artırmak, geçim kaynaklarını güçlendirmek, tarımda sosyal ve dijital dönüşümü gerçekleştirmek ve sürdürülebilir tarım uygulamalarını yaygınlaştırmak amacıyla 2019 yılında hayata geçirildi. İkinci yılında ayçiçeği çiftçilerini de programa dahil ederek kapsamını genişleten 1000 Çiftçi 1000 Bereket, 12 ilde 70 bin futbol sahası büyüklüğüne denk gelen bir alana etki etti. Tarım ve gıda alanında Türkiye’de ilk kez sosyal etki hesaplaması yapılan program olma özelliği de taşıyan 1000 Çiftçi 1000 Bereket’e, 2020 yılında yapılan her 1 TL’lik yatırımın, 2,78 TL değerinde sosyal getirisi olduğu görüldü. Böylece programın sosyal getirisi bir önceki yıla göre de 2,53 TL’den 2,78 TL’ye yükselmiş oldu.
PR Ajansı: Geometry
Kripto para birimlerinde dengeler değişiyor
Kripto para birimlerinin büyük yükselişi sürüyor. 2020 yılındaki bu trend 2021’de de devam ediyor. Kısmen 2020 yılında kurumsal yatırımcıların dijital altın olarak adlandırılan Bitcoin’e hücum etmesinden güç alan Ethereum, tüm zamanların en yüksek değerine doğru ilerliyor. Sektörün en önemli oyuncularından biri olan Bitpanda’nın Türkiye ve MENA Bölgesi Yönetici Direktörü Elbruz Yılmaz, konuyla ilgili şunları söyledi: “Ulaşmış olduğu en üst seviyeden sonra volatil bir seyrin ardından bir kez daha 1.600 USD gibi tüm zamanların en yüksek değerine tırmanan Ethereum, 2021 yılında Bitcoin’in yüzde 25’lik artışını geride bıraktı. Bitcoin’den sonraki en büyük kripto para biriminin bu yükselişi daha organik ve kripto içerisinden kaynaklanıyor gibi görünüyor. Yatırımcıların bu para birimlerini destekleyen projelerdeki değeri görmeye başlamasıyla, piyasada heyecan artarak kripto para birimleri dünyasının tamamına yayılıyor.”
PR Ajansı: Hill+Knowlton Strategies
2020’de en çok siber saldırı Türkiye’de yaşandı
Covid-19 salgını birçok ilki ve yeniliği hayatımıza sokarken, en çok konuştuğumuz konuların başında da siber güvenlik geldi. Türkiye, 2020’de 100 bini aşkın siber saldırı ile dünyanın en çok atak alan ülkesi oldu. Enerjiden telekomünikasyona, savunmadan sağlık teknolojilerine kadar pek çok alanda 6 milyon çalışan, işlerine evlerinden devam ederken, siber saldırılarda ise yüz milyonlarca TL’lik kayıp yaşandı. Teknoser Genel Müdürü Ozan İnan, 2021’in siber saldırıların artacağı bir yıl olmasının beklediğini belirterek, çözümün siber güvenliğe verilen önemin artmasıyla geleceğini ifade ediyor.
PR Ajansı: PİAR İletişim ve Halkla İlişkiler