Marketing Türkiye ile 5 dakikada gündeme bakış
Social Media Awards Turkey 2021’de Erken Başvuru Dönemi Başladı!
Marka, ajans ve projelerin sosyal medya performanslarını hem jüri değerlendirmesine hem de objektif verilere dayalı olarak ölçen Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya yarışması Social Media Awards Turkey 2021 ödülleri için erken başvuru dönemi 1 Şubat’ta başladı. Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle beşinci kez düzenlenen yarışmada sektörün en başarılı işleri ve sosyal medyayı en başarılı kullanan marka ve ajanslar ödüllendirilecek.
1 Nisan 2020 – 25 Mart 2021 tarihleri arasında ilk kez yayınlanan sosyal medya çalışmaları, dijital projeler ve markaların sosyal medya performanslarının yer alacağı yarışmada reklam verenlerin ve ajansların başarısı hem objektif sosyal medya verileriyle hem de jüri değerlendirmesiyle ödüllendirilecek.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.
Super Bowl kampanyalarında yaratıcılık sınıfta mı kaldı?
Super Bowl’da yıllardır sahadaki mücadele ve şampiyonluk kadar sahne şovları ve reklamlar da geceye damgasını vuruyor. Tüm dünyanın gözlerini üzerine çekmeyi başaran organizasyonda senelerdir markalar yer almak için birbiriyle kıyasıya rekabet ediyor, başarılı kampanyalarsa uzun süre hafızalardan silinmiyor. Hafızalardan silinmemek iddialı bir söylem evet ancak Apple’ın 1984 temalı Macintosh kampanyasını günümüzde hâlen konuştuğumuzu göz önüne alınca bu iddianın da içinin boş olmadığını görebiliyoruz. 2021 Super Bowl finaline baktığımızdaysa bu büyük finale eşlik eden kampanyaların geçmişe nazaran sınıfta kaldığını söylemek mümkün. Ancak biz yine de tüm kampanyaları sizin için derledik… Karar sizin!
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.
Clubhouse’u kullanan ilk marka Lipton Ice Tea oldu
PepsiCo’nun içecek grubu markalarından Lipton Ice Tea, son dönemin en çok konuşulan sosyal medya platformu Clubhouse’ta yer alan ilk marka oldu. Lipton Ice Tea, oldukça popüler olan ve uzun dönemli iş birliği içinde olduğu Mücbir Sebepler sohbetine dahil olarak Türkiye’de Clubhouse’da gerçekleşen ilk marka iş birliğine imza atmış oldu.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.
Freelance çalışanlar haklarını nasıl korumalı?
Etude Malt’ın son dönemde yaptığı bir araştırmaya göre sadece Fransa’da 830 bin kişi freelance çalışıyor. Bu sayı Avrupa genelinde 9 milyona ulaşıyor. Üstelik yıllık yüzde 11,5 artışla gittikçe daha çok insan bu kanaldan çalışmayı seçiyor. Uzmanlar; başta danışman, yazılım geliştiriciler, grafikerler, sosyal medya yöneticileri ve pazarlama uzmanları olmak üzere freelancer sayısının 10 yılda üç kat arttığını belirtiyor. Peki bu yeni trendin hukuki boyutunda nelere dikkat etmeli?
Freelancer’ların kurumlarla yaptığı iş sözleşmelerinde hassas davranılması gerektiğini belirten PERYÖN 25. Dönem Yönetim Kurulu Hukuk Temsilcisi, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi – İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. M. Erdem Özdemir: “Freelance çalışmada, taraflar arasında, bağımlılık ve otorite ilişkisi bulunmuyor. Bu konuda, hukuki bağımsızlığın freelance sözleşmesinde mutlaka yer alması önem taşıyor; aksi halde sözleşmenin bir ‘iş sözleşmesi’ olarak yeniden vasıflandırılması riski ortaya çıkabilir” diyor.
Sözleşmelerde yer alan hükümlere de dikkat çeken Özdemir: “Sözleşmede yer verilmesi gereken önemli hükümlere baktığımızda, gizlilik ve sır saklama, fikri hakların korunması, sorumluluk, ayartma yasağı, uzaktan çalışmaya ait risklerin tanımlanması gerektiğini söylemek mümkün” diyor.
PR Ajansı: TIME Public Relations
Reklam yaratıcılığı da karantinada mı?
Kendi alanında bir ilki gerçekleştirerek ortak yayın yapma kararı alan Marketing Türkiye ve Karnaval oturumlarındaki sohbetlerin erişimi arttırıyor. İlki geçtiğimiz hafta “İyi Yaşam Markaları” ile gerçekleştirilen Marketing Türkiye-Karnaval Clubhouse sohbetlerinin ikinci konusu “Reklam yaratıcılığı da karantinada mı?” olacak.
Clubhouse’da gerçekleştirilecek bu ikinci yayında Havas İstanbul CEO’su Cüneyt Devrim, Büro Kurucu Ortağı İlker Zaharya ve BLAB Kurucusu ve Kreatif Direktörü Taylan Yapıcı pandemi döneminde yaratıcılığın nasıl bir değişimden geçtiğini anlatacak.
Oturumun moderatörlüğünü Marketing Türkiye ve Karnaval Grup Genel Yayın Yönetmenleri Günseli Özen ve Burak Can gerçekleştirecek.
11 Şubat Perşembe 21.00’de gerçekleşecek olan “Reklam yaratıcılığı da karantinada mı?” oturumu Clubhouse’un yanı sıra Karnaval Dijital Radyo platformundan canlı olarak da dinlenebilecek.
Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.