Pazarlama dünyasının nabzını tutan dosyalarıyla Marketing Türkiye Kasım sayısı yayında!
Türkiye ekonomik olarak zorlu bir süreçten geçerken dört tarafı fiyat artışlarıyla çevrilen tüketicide de “akıllı alışveriş” eğilimi güçleniyor. Tam da böyle bir iklimde giriyoruz Black Friday’e. Hal böyle olunca biz de bu büyük alışveriş maratonunu hem Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Black Friday Araştırması” hem de VanillaPrice ve Kantar Media verileriyle kapağımıza taşıdık…
Kahraman esnafın dijitalleşmesinden cesaretle ayrımcılığın karşısında duran markalara, imkânsızı başarıp pazarlarında ezber bozanlardan Golden Drum’ın mercek altına alındığı dosyalara dek Marketing Türkiye Kasım sayısı yine dopdolu içeriğiyle pazarlama dünyasının nabzını tutuyor…
İşte Marketing Türkiye Kasım sayısında yer alan dosyalar…
Black Friday’de aklınız karışmasın!
Kasım ayının gelmesiyle birlikte büyük alışveriş maratonu Black Friday de kapımızı çaldı. Neredeyse her 10 tüketiciden 8’i haftalar öncesinden alışveriş listelerini tamamlarken markalar da harıl harıl bu büyük yarışa hazırlanıyor. Peki, tüketicinin listesinde neler var? Yapılan indirimleri yeterli buluyorlar mı? Daha da önemlisi bu devasa alışveriş çılgınlığında hangi markalar rakiplerini geride bırakıp tüketicileri mutlu ediyor? Hem Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği “Black Friday Araştırması” hem de VanillaPrice ve Kantar Media verileriyle tüm bu sorulara yanıt aradık…
Ali Saydam yazdı: İstanbul en önemli markasına kavuştu
Bir şehri “kadim” yapan yani onu “başlangıcı olmayan”, “ezeli” kılan kültür ve değerleridir. Bir adım öteye gidelim. O şehrin kültür ve değerlerini taşıyan taşınmazlarıdır… Sadece taşınmazları değil onların tek tek hikâyeleridir şehre mana katan. Süleymaniye’dir, Ayasofya’dır, Galata Kulesi’dir, Kız Kulesi’dir, Topkapı Sarayı’dır, Taksim Meydanı’dır ve tabii ki Atatürk Kültür Merkezi’dir…
Geleceğin pazarlaması bu kitapta!
22 bilim insanının Profesör Byron Sharp liderliğinde bir araya gelerek hazırladığı “Pazarlama, Yeni Pazarlama, Geleceğin Pazarlaması” kitabı son dönemin en kapsamlı kaynaklarından. The Kitap tarafından Türkçeye kazandırılan çalışma için bir araya geldiğimiz Profesör Byron Sharp, kitabın sektör pratikleriyle akademik birikimi tek potada erittiğini dile getiriyor.
Ayrımcılığa karşı duran markalar
Ayrımcılığa karşı kampanyalar yapmak, adeta ince bir buz tabakasının üstünde yürümek gibi… Cesur çıkışlar toplumun bir kesimi tarafından coşkuyla karşılanırken başka bir kesimi tarafından eleştiri yağmuruna tutulabiliyor. Tıpkı geçtiğimiz aylarda Elidor’un Ebrar Karakurt ile gerçekleştirdiği “Dedim Olabilir” kampanyasında olduğu gibi… Peki, ama markalar eşitlik merkezli kampanyalar yaparken nelere dikkat etmeli? Bu konuda toplum markalardan neler bekliyor? Marketing Türkiye için Wunderman Thompson’ın global çalışmaları da inceleyerek gerçekleştirdiği analiz tüm sorulara yanıt veriyor.
Mahalle kültürünün yükselişi
Salgın döneminde “mahalle” kültürü ciddi yaralar alırken mahalle esnafı da büyük bir sınavdan geçti. Teması minimuma indirdiğimiz bu dönemde önemli bir çoğunluk köşedeki manav yerine online alışverişi tercih etti, esnafın satışları dibe vurdu. Ancak e-ticaretin devleriyle el sıkışan kahraman esnaf şimdi dijitalleşerek bu makus talihi değiştirmeye, “Dijital dünyanızda bize de yer açın” demeye hazırlanıyor. Pandemi döneminde yapılan tüm araştırmalar esnafın çöküşünden söz ediyordu. Şimdi ise yükselişini konuşma zamanı…
7 ayda nasıl pazar lideri olunur?
Ardı ardına satışa sunduğu inovatif ürünlerle Getwell, sağlık ürünleri sektöründe tam bir devrime imza attı. Pazardaki hâkim dinamikleri bir kenara bırakan marka kişiselleştirilmiş ürünlerle, tasarım odaklı dokunuşlarla yara bandı kategorisini kelimenin tam anlamıyla baştan yarattı; sadece yedi ay içinde pazar liderliğine ambargo koydu. Peki, böylesi oturmuş bir pazarda Getwell nasıl oldu da aylar içinde tüm dengeleri değiştirdi? Pek çok sektöre örnek olacak bu başarı hikayesini Getwell Zincir Kanalı Satış Yöneticisi Eren Gülsever’den dinledik…
Markalar için gençlik aşısının formülü ne?
Coca-Cola, Nike, Arçelik, Penti, Prima, Eti, Volkswagen ve IKEA… Hepsi farklı sektörlerde faaliyet gösteren bu markaların ortak bir noktası var… Onlarca yıllık uzun geçmişlerine rağmen tüm bu markalar her dönemde genç ve dinamik kalmayı başardı ve tüm kuşaklarda iz bıraktı. Peki, ama tüketici beklentilerinin hızla değiştiği ve kuşaklar arası farkların giderek derinleştiği bir dünyada daima genç kalmanın sırrı ne? Her dönemde genç kalmak için markaların neler yapması gerekiyor?
Avrupa’nın en iyi işverenleri
Great Place To Work, “Avrupa’nın En İyi İşverenleri Listesi”ni açıkladı! En iyi 150 iş yerinin açıklandığı listede yer alan Türkiye merkezli 10 şirket, pandemide de çalışmak için harika bir iş yeri olunabileceğini gösterdi. Peki, harika bir iş yeri olmak ne demek? Çalışan memnuniyeti noktasında yükselen trendler neler? Detaylar Great Place To Work Türkiye Kurucusu ve Genel Müdürü Eyüp Toprak’ın katkılarıyla hazırladığımız “Avrupa’nın En İyi İşverenleri!” dosyasında…
Sen hayatı sigortalayabilir misin Abidin?
Ardı ardına yaşanan doğal afetler ve salgın insanların korkularını önemli ölçüde tetikledi. Bunun en net yansımasını geçtiğimiz yıl sigorta sektörünün çift haneli olarak büyümesinde gördük. Peki, tüketiciler daha çok hangi sigorta türlerine ilgi gösteriyor? Tüketicilerin sigorta yaptırma eğilimlerini neler belirliyor? Daha da önemlisi hangi sigorta şirketinden ne kadar memnunlar? Marketing Türkiye için Pragma Research’ün yaptığı “Sigortalı Hayat” araştırması detaylı analizlerle bu soruların yanıtlarını veriyor…
27. Golden Drum’da sahne sürdürülebilirliğin oldu
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Avrupa’nın en prestijli yaratıcılık festivallerinden Golden Drum bu yıl sürdürülebilirlik temasıyla 13-15 Ekim tarihleri arasında gerçekleşti. Toplamda 271 başvurunun kısa listede yer aldığı yarışmada, çeşitli kategorilerde 46 Bronz, 41 Gümüş, 30 Altın ve 14 Grand Prix sahiplerine kavuştu. Festivale Türkiye’den katılan reklam ajansları da biri Altın olmak üzere toplamda 12 ödülün sahibi oldu…
Önceliği enerji tasarrufu olan marka kazanıyor
Marketing Türkiye için araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin beşincisi “Kuşakların Beyaz Eşya Eğilimleri” çalışmasına göre Arçelik, dört kuşakta da beyaz eşya denince akla ilk gelen marka. Sonuçlara göre ürün satın alınırken dikkat edilen unsurlar konusunda ise kuşaklar ikiye bölünüyor. Baby Boomers ve X kuşağı yakın çevreden tavsiye alarak ürün satın aldığını ifade ederken, Z kuşağı ve Y kuşağı fiyat araştırmasına odaklanıyor. Kuşakların beyaz eşya satın alırken dikkat ettiği konuların başında ise enerji tasarrufu geliyor…
Kâğıttan “hijyen” yükseliyor!
Geride kalan 2 yıl boyunca belki de hiç duymadığımız kadar çok duyduk “hijyen” kelimesini. Küresel salgınla mücadele ederken en öncelikli silahlarımızdan biri olan hijyen ürünleri içerisinde yer alan kâğıt bakım ürünleri de bu dönemde hepimizin hayatında çok daha fazla yer edindi. Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen “Temizlik Kâğıdı Sektör Araştırması” sürdürülebilirlik ve inovasyonun temel rekabet alanı olduğu bu hareketli sektöre tüketicinin gözünden bakıyor.
Muratbey aradığı rüzgârı buldu!
Almanya’dan Azerbaycan’a İngiltere’dan Çin’e kadar 25’e yakın ülkeye ihracat yapan Muratbey, TURQUALITY programına kabul edilen ilk peynir markası oldu. TURQUALITY desteğiyle global pazarda izleyecekleri markalaşma stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz Muratbey Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Vizyonumuz dünyanın en inovatif peynir markası olmak” diyor ve ekliyor: “Beş yıllık stratejik planımızda ihracat hedefimizi cironun yüzde 40’ına yükseltmek olarak belirledik.”
Doğanın içinde İlaç gibi bir festival: Outdoorfest
Tüm dünya için zorlu geçen pandemi sürecinde festivaller ve birlikte bir şeyler yapmak şüphesiz en çok özlediklerimiz arasında yer alıyordu. Tüm bu özleme bir de “doğanın içerisinde olma” hasreti eklenince OutdoorFest tam da İlker Tulunay’ın ifade ettiği gibi katılımcılara ilaç gibi geldi… Kilyos’taki Doğada Yaşam Okulu’nun 400 bin metrekarelik alanı içinde üç gün süren ve benzersiz bir deneyim sunan OutdooFest’i, Outdoor Türkiye Platformu Kurucusu ve Taximpro Ajans Başkanı İlker Tulunay ile konuştuk…
XCO’21: “Deneyim değişmedi dönüştü!”
Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21, 6 Ekim’de deneyim tasarımı dünyasının en iyilerini bir araya getirdi. Hilton Bomonti’de gerçekleşen zirve fiziki katılımcıların yanı sıra canlı yayınlarla binlerce kişiye ulaştı.
Alfa Awards yılın “Customer Brand”lerini seçti
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı ALFA Awards’ta yine kıyasıya bir rekabet yaşandı. Halk jürisi tarafından 57 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek 6 Ekim Çarşamba günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu.