Marketing Türkiye Kasım sayısıyla bayilerde
Türkiye’nin lobicilik stratejisi: Taktik maktik yok BAM BAM BAM
Şüphesiz daha önce de iletişim sıkıntısı yaşıyorduk ancak bu denli yoğun algı operasyonlarına hiç maruz kalmamıştık. Aradan bir sene geçmesine rağmen 15 Temmuz sonrası dış basında ülkemiz aleyhine yapılan haberler sona ermiş değil. Yanı başımızda toprak bütünlüğümüzü tehdit eden referandumu bile hakkıyla anlatamadık. Batı basını söz anlamaz bir duvar gibi duruyor karşımızda. Son olarak da nur topu gibi bir vize krizimiz oldu. Gerçek şu ki Türkiye büyük bir iletişim sıkıntısı yaşıyor. Peki, özellikle ülkeler için etkili bir iletişim aracı olan lobiciliği neden etkin olarak kullanamıyoruz? İyi bir lobicilik stratejisinin olmazsa olmazları nelerdir?
Ali Saydam: İş Bankası ile müthiş bir yolculuk
Müsaadenizle, biraz abarttığım izlenimi yaratacak olabilse de düşüncemden çok duygularıma dayanarak ifade etmek istiyorum: Türkiye iletişim tarihinin en ilginç, en etkileyici olaylarından birine tanıklık ediyoruz… “Reklamlarla İş Bankası’nın İletişim Yolculuğu”… İş Bankası’nın Bahçekapı, Eminönü’ndeki müzesinde açtığı sergi bu.
Irak’ın En Cool Markası “Türkiye”
Bir yanda tüm baskılara rağmen bağımsızlık referandumu düzenleyen Kuzey Irak Yönetimi, diğer yanda sınırları kapatmaya hazırlanan Türkiye… Bölgede tansiyon hiç olmadığı kadar yüksek. Ancak işin bir de ticari boyutu var. Öyle ki Türkiye’nin en çok ihracat gerçekleştirdiği ilk üç ülkeden biri Irak. Bölge halkının Türk markalarına olan sevgisiyse bir başka. Irak’ın köklü araştırma firmalarından Barend ve Wizsight Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Irak’taki Tüketicileri ve Türk Markalarının Konumunu Anlamak” çalışması Irak pazarına dair oldukça çarpıcı veriler koyuyor ortaya…
Günseli Özen: Türk işi gibi olmamış
Bizde gelenektir hızlı başlanır ama hemen sonra yavaşlanır, yola çıkanların sayıları azalır yarı yolda kalanlarla yarı yolda bırakılanlar küser. ANMOGEP projesinde bırakın eksilmeyi yolda kervana katılanların sayısı artmış. Bakın nasıl olmuş…
The One Awards: Kazananlar nasıl belirleniyor?
Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik olan The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde sona yaklaştıkça heyecan artıyor. Peki, herkesin merakla beklediği bu önemli etkinlik nasıl bir metodolojiye sahip? Yıl içinde itibarını en çok artıran markalar nasıl belirleniyor?
Ali Gürak: Çocuklara yönelik pazarlamanın sırları
Modern dünyada satın alma ve ebeveynlerini yönlendirme gücü artan çocuklar, reklamların da hedefinde. Peki, çocuklara yönelik yapılan başarılı kampanyalar ve bu kampanyaların ortak noktaları neler?
Hatırla Müşteri, O Güzel Günleri…
Her yerde gördüğümüz retro modeller… Bizi çocukluğumuza döndüren nostaljik ürünler… “Eskinin ihtişamı, bugünün modası” diyen reklamlar… Pazarlama iletişiminde retro furyası bitmek bilmiyor… Peki, ama pek bilinmeyen markaların, hatta büyük geçmişi olmayan teknoloji firmalarının dahi “klasik” modellerini piyasaya sunması size de garip gelmiyor mu? Yoksa “retro pazarlama” kolaya kaçmanın, yaratıcı ve orijinal işlerin bittiğinin bir işareti mi?
Süslü Hikayeleri Bırakın Sorunlara Odaklanın
Özellikle gençlerin sadece reklam olsun diye yapılan “zırvalıkları” kilometrelerce öteden tanıdığını savunan “Goodvertising” kitabının yazarı Thomas Kolster markalara şöyle sesleniyor: “Süslü hikayeleri bırakın, sorunlara odaklanın…” P&G’nin Kurumsal Vatandaşlık Raporu’nun anlatıldığı basın toplantısında konuşmak üzere İstanbul’a gelen Kolster ile yaratıcısı olduğu “Goodvertising” kavramını ela konuştuk…
Türkiye’nin Milli Sponsorları
Türkiye Futbol Federasyonu’nun verilerine göre ülke nüfusumuzun yarısından fazlası futbolla ilgileniyor. Yaklaşık yüzde 46’sı ise aktif olarak futbolu destekliyor. “Futbol” kelimesi “Milli Takım” ile yan yana geldiğinde ise bu durum yurt içinde ve yurt dışında futbola yatırım yapmak isteyen markalar için de bulunmaz bir fırsat anlamına geliyor. Peki, başarılı olup olmadığına bakmaksızın Milli Takımı destekliyor olmak markalara ne katıyor? Federasyon markalardan neler bekliyor?
PR’ı Daha İyi Bir Dünya İçin Yeniden Tasarlamalıyız
Dünya İletişim Forumu’nun bir girişimi olan Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu’nda Türkiye’yi temsil eden 360 İletişim Ajans Başkanı Seçil Şendağ’a göre iletişimcilerin artık dünyayı değiştirmek isteyen şirketlere yol göstermek gibi bir sorumluluğu da var. Şendağ bu doğrultuda PR’ın “örnek gösteren haber” modeliyle yeniden tanımlanması gerektiğini savunuyor. Deneyimli iletişimciyle hem Dünyayı Etkileyen Kadınlar Forumu’nun gündemini hem de iddialı sözlerle tanımladığı PR sektörünün yeni misyonunu konuştuk.
Pazarlamaya Dair Bildiklerinizi Unutun
Sektörünün duayen isimlerinden Temel Aksoy yeni kitabı “Efsaneler ve Gerçekler / Pazarlama Nasıl Yapılır?” ile pazarlamaya dair tüm bilinenleri al aşağı ediyor. 2015’te okuduğu bir kitaptan yola çıkan Aksoy sanılanın aksine pazarlamanın bir sanat değil, bilimsel kanunları olan bir sistem olduğunu iddia ediyor. İşte Aksoy’un ezber bozan açıklamalarından satır başları…
Gastronomi Artık Bir Turizm Çeşidi
Kuşkusuz Türk Mutfağı yaşadığımız müthiş coğrafyanın bizlere en büyük armağanı… Peki, ama dünyanın her yerinde kebabıyla, döneriyle, baklavasıyla övündüğümüz Türk Mutfağı’nı aslında ne kadar tanıyoruz? Daha da önemlisi bu eşsiz zenginlikleri birer markaya dönüştürüp pazarlayabiliyor muyuz? İşte ünlü şeflerimizin yorumuyla bir gastronomi markası olarak “Türkiye Mutfağı”…
Markaların KSS Karnesi!
Şüphesiz tüketicilerin markalardan beklentisi artık iyi ürünlerle sınırlı değil. Topluma fayda üretmeyen, daha iyi bir dünya için katkı sağlamayan markaların yaşama şansı yok desek yeridir. Peki ama tüketiciler KSS projelerinde neler görmek istiyor? Toplumun bam teline dokunabilen KSS projeleri hangileri? Hangi markalar hangi projeleriyle öne çıkıyor? Tüm bu soruların yanıtı Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algı Araştırması’nda…
Sanatın Pazarlaması Olur Mu?
Artık bienallerden konserlere, tiyatrodan sahne sanatlarına, sergilerden festivallere kadar sanatsal faaliyetleri sponsorlardan bağımsız düşünmek imkansızla eşdeğer. Kimileri için “sanat” ve “pazarlama” kavramlarını bir arada ele almak olumsuz bir algı oluştursa da desteklenemeyen sanat faaliyetlerinin ayakta kalamadığı da aşikâr. Peki, bu iki kavramı bir arada kullanırken nelere dikkat etmeli? Ülkemizde sanat hakkıyla pazarlanabiliyor mu?
24. Golden Drum Festivali’nde Yaratıcılık İçgörüyle Buluştu
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin yaptığı 24. Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali sona erdi. 18-20 Ekim tarihlerinde Slovenya’nın Ljubljana kentinde düzenlenen festivalde 1000’den fazla yaratıcı iş yarıştı. Toplamda 76 ödülün verildiği gecede Türk reklam sektörünün temsilcileri ülkeye 7 ödülle döndü.
Koray Özdemir: Çanlar fiziki mağazalar için çalıyorTeknolojinin uzanmadığı hiçbir yer kalmadı. Dijital dönüşüm milyarlık şirketlere bir günde rakip yaratıyor. Rekabetin en etkili olduğu iş alanlarından biri de fiziksel mağazacılık. ABD’de bu yıl 8 binden fazla mağazanın kapanacağı konuşuluyor. Sanal perakendenin yıkıcı gücüne ancak deneyim açan mağaza konsepti karşı koyabilecek.
App Store ve Google Play üzerinden Marketing Türkiye Kasım sayısını hemen okumak için tıklayın…