Pazarlama stratejilerini şekillendirecek 4 mega trend Marketing Türkiye Şubat sayısında
Ekonomik istikrarsızlıktan sürdürülebilirliğe, yaratıcılıktan yükselen teknolojilere kadar belirsiz zamanlarda pazarlama yöneticilerinin rolü de her zamankinden büyük oluyor ve çoğu zaman dümeni devralmaları gerekiyor. Deloitte Digital Türkiye Ortağı Özlem Yanmaz 4 mega trende işaret eden Deloitte “2023 Küresel Pazarlama Trendleri” raporunu Şubat sayısında Marketing Türkiye okurları için yorumladı…
Türk expat furyasının mercek altına alındığı “Expat fabrikası şirketler”den, tüketicinin “Sevgilim ‘o’na benzesin” dediği markalara, “Suyun Koruyucuları”ndan yaklaşan seçimle birlikte ısınan siyasi iletişim gündemini analiz eden “Türk halkı nasıl bir Cumhurbaşkanı hayal ediyor?” araştırmasına kadar akıl açan dosyalarıyla Marketing Türkiye Şubat sayısı şimdi yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına tüm D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Halk “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirdi
Pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl dokuzuncu kez “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirdi… 19 Ocak 2023’te Hilton İstanbul Bomonti Hotel&Conference Center’da düzenlenen törenle 70’in üstünde kategoride öne çıkan markalar “Yılın İtibarlısı” olarak ödüllerine kavuştu.
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirilen The One Awards’ta 2022 yılında “itibarını en çok artıran markalar” halk oyuyla belirlenirken markaların bu başarıya ulaşmasına katkı sağlayan ajansları da ödüllendirildi. Dokuz yıl içinde The ONE Awards’ta beşinci defa “Yılın İtibarlısı” ödülünü almayı başaran Atasay, Kale Alarm ve Vodafone Türkiye ise bu yıl “The ONE Awards Büyük Ödülü”nün sahibi oldu.
Cumhuriyetin 100. yılında global pazarlama sektörünün kalbî İstanbul’da atacak…
Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) tarafından 2009’dan beri her yıl Nisan ayında gerçekleştirilen ve uluslararası arenada en prestijli pazarlama etkinliklerinden biri olarak kabul edilen Global Marketer Conference bir kez daha İstanbul’da… Cumhuriyetin 100. yılında, Reklamverenler Derneği iş birliğiyle Lütfü Kırdar Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek organizasyona rekor seviyede katılım bekleniyor. Marketing Türkiye’nin de destekçi olarak yer aldığı zirvenin genel katılıma açık olan ve 27 Nisan’da gerçekleştirilecek Pazarlama Konferansı bölümü için Biletino.com üzerinden bilet satışı da başladı.
Ali Saydam yazdı: Birleşmelerde “uyumu” yakalamak zor…
Türkiye Sigorta “Great Place to Work (Harika Bir İş Yeri) Sertifikası” almaya hak kazanmış… Bu sertifikayı pek çok iş yeri alabiliyor. Buradaki kritik başarı faktörü, “iş yapış biçimleri” ve “kültürleri” birbirlerinden tamamen farklı altı şirketi bir araya getirip, iki yıl içinde tüm çalışanlar arasında uyumu sağlayabilmektir. Ne demek istediğimizi M&A (birleşme & satın alma) tecrübesi olanlar çok iyi anlayacaklardır…
Sevgilim “o”na benzesin…
Hepimiz hayatımızı paylaştığımız ya da paylaşmayı umduğumuz sevgililerimizde bir takım fark yaratan özellikler arıyor ve istiyoruz.
Diliyoruz ki yol arkadaşımız bize hep güven versin, duruşuyla fark yaratsın, hayalimizdeki gibi koksun ve hatta tadı damağımızda kalsın.
Peki, tüm bu arayışlarımızı zihnimizdeki marka algılarıyla somutlaştırsak ortaya nasıl bir tablo çıkar?
Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Sevgilim ‘O’na Benzesin” araştırması tam da bu soruya yanıt vererek Türkiye’nin “Mükemmel Sevgili” markalarını ortaya koyuyor…
“40 yıllık meslek yaşamımda her türlü krize umutla baktım…”
“Kriz seven bir iletişimci” Ender Merter… Kelimenin tam anlamıyla devasa krizleri maharetle çözerken bundan büyük bir haz da alıyor. “Kriz sevilir mi ya?” diye soranlara “Krizi severek iş yapmaya başladık. Çünkü işimize aşıktık” diyor. Mesleğinde 40 yılı geride bırakan Merter, ilk günkü merakını ve heyecanını da koruyor. “Reklamarkası” birken iki oluyor, fikirleri ve emeği ödüllerle taçlanırken ardında bıraktığı izler de çoğalıyor. Yaptığı işlerle reklamcılık sektöründe sayısız başarıya imza atan Ender Merter ile hem bugünün hem de yarının reklamcılığını konuştuk.
Suyun Koruyucuları
Daha iyi bir dünya hayali, bugün sahip olduklarımızı korumadığımızda yalnızca bir hayal olarak kalmaya mahkûm. Sahip olduklarımızı korumak içinse bireyler, devletler ve sivil toplum kuruluşları kadar markaların da elini taşın altına koymasını beklediğimiz bir dönemden geçiyoruz. Öyle ki bu konuda sorumluluk alan markalar hem farkındalık yaratıyor hem de ortak bir hayalle tüketicisiyle arasındaki bağı güçlendiriyor… Korunması gereken alanların başında ise kaynakları hızla tükenen “su” geliyor… Dünya bugünden yarının suyunu harcarken, “Suyun Koruyucuları”nı FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin liderliğinde mercek altına aldık…
Türk halkı nasıl bir cumhurbaşkanı hayal ediyor?
Cumhuriyetin ikinci yüzyılına adım atarken, Türkiye de tarihin en önemli seçimlerinden birine hazırlanıyor. Hal böyleyken sokaktan sosyal medyaya her an her yerde konu dönüyor dolaşıyor ve seçimlere bağlanıyor. Peki, seçmen kendisini siyasi cetvel üzerinde hangi noktada konumluyor? Partisinin eylemlerinden ve iletişiminden ne derece memnun? Yeni dönem için ülkenin önceliklerini ne olarak görüyor ve dahası nasıl bir Cumhurbaşkanı hayal ediyor? Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Seçmen Partisinden Ne Bekliyor?” araştırması tüm bu sorulara yanıt verirken, usta iletişimciler ve araştırmacılardan da siyasi iletişim izlenimlerini dinledik…
Rafın şampiyonu hangi bebek bezi markası?
Marketing Türkiye ve Tasarist is birliğiyle gerçekleştirilen “Rafın Şampiyonları” araştırmasında, altı farklı bebek bezi markasının ambalaj tasarım performansı analiz edildi. Tasarist tarafından yapılan ve yapay zeka desteğiyle saniyeler içinde ambalajların tasarımını test eden “5’li Raf Etkisi” yönteminin kullanıldığı çalışma, bebek bezi kategorisinde “Rafın Şampiyonları”nı gözler önüne seriyor…
2023 Küresel Pazarlama Trendleri
Yeni bir yıl yeni zorluklar demek; ancak lider pazarlama yöneticileri kendilerini ve organizasyonlarını başarıya hazırlayabilecek trendleri ve çözümleri benimsemeye odaklandıkça, fırsatlar da kendini gösteriyor. 1.000’den fazla küresel üst düzey yöneticiyle yapılan anketler ve detaylı görüşmeler yoluyla derlenen Deloitte “2023 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, kurumsal liderlerin karşılaşabileceği belirsizlikler konusunda rehberlik sunarken, dikkate alınması gereken anlamlı yaklaşımları gösteriyor. 2023 yılı raporu dört ana konuya odaklanıyor: Finansal belirsizlik, sürdürülebilirlik, yaratıcılık ve yakından takip edilmesi gereken yeni teknolojiler. Gelecek için bir yol haritası sunan raporu Deloitte Digital Türkiye Ortağı Özlem Yanmaz, Marketing Türkiye için yorumladı…
TikTok’ta gençlerden fazlası var!
Genç kuşağın hakimiyetinde gibi görünse de her yaştan insanın aktif olarak kullandığı bir platform TikTok. Kullanıcıları için devasa bir “keşfet motoru” görevi gören platform “keşfedilmek” isteyen markaların da ilk adresi. Bir dönem “hakir görülen” platformda katlanarak artan reklam yatırımları da bunun en somut göstergesi. Peki, TikTok’ta adından başarıyla söz ettiren markalar hangileri? Bitimsiz bir dönüşümün yaşandığı platformda başarılı olmanın sırrı ne? Yanıtlar Marketing Türkiye için CreatorDen’in yaptığı analizde…
Expat fabrikası şirketler
Türk yöneticilerin global pozisyonlarda görev aldığı haberleri ardı ardına gelirken Türk iş dünyası da hızla bir “expat üretim üssüne” dönüşüyor. Krizlerin ardı ardına patlak verdiği Türkiye pazarında demlenen Türk yöneticiler global arenada yakaladıkları başarılarla da adından söz ettirmeyi başarıyor. Peki, Türk yöneticilerin hızla tercihlerde ilk sıralara yükselmesinin nedenleri neler? Global markalar “Türk Expat”ları hangi kriterlere göre seçiyor? Türkiye’nin expat fabrikası şirketleri hangileri?
Tedarik zincirinden değer zincirine…
B2B sektörünün Türkiye’deki en büyük zirvesi “B2B Marketing & Management Summit” için geri sayım başladı…
Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma uzmanlığıyla tasarlanan zirve, bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla VakıfBank iş birliğiyle gerçekleştirilecek.
9 Şubat Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de B2B dünyasının en iyilerini bir araya getirecek olan B2B Marketing & Management Summit’te sekiz ana başlıkta B2B sektöründeki son trendler ayrıntılarıyla paylaşılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan “B2B Excellence Awards”ta ise “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” ödüllerine kavuşacak.
Markaların oyundaki skoru ne?
Oyun ve oyuncu ekosistemi devasa boyutlara ulaşırken markaların da gamer’ların hem zihnine hem de kalbine girmek için tutuştuğu rekabet günbegün kızışıyor. Öyle ki başlarda şüpheyle yaklaşılan oyun sektörü artık pazarlama bütçesinden de hatırı sayılır paylar alıyor… Peki, ama bu yatırımlar hedef kitle nezdinde ne denli karşılık buluyor? Marketing Türkiye adına VeriNays’ın gamer’larla gerçekleştirdiği araştırma işte bu soruya yanıt veriyor. Ekipman seçiminden atıştırmalığa, içecekten fast food tercihlerine kadar gamer’ların satın alma alışkanlıklarını yakından inceleyen çalışma oyuncuların bazı ürün gruplarına karşı bariyerler geliştirdiğini ortaya koyuyor.
Birlikte ama biricik: Neo-Kolektivizm
Tek bir tuşla dünyanın herhangi bir noktasına fikrimizi ulaştırabildiğimiz bir çağda iletişim bombardımanı elbette kaçınılmaz. Tüketicileriyle bağ kurmak isteyen marka evreni uzun zamandır her an her yerde ve hemen her biçimde mesajını iletiyor. Ancak sadakat kodları değiştiği için anlamlı bağlar kurabilmenin yolu mesajı iletmekten değil ortak bir hayali ya da değeri paylaşmaktan geçiyor…
Aidiyetsizlik bariyeri kollektif bir yaklaşımla aşılırken asla geçilmemesi gereken tek bir sınır kalıyor geriye; o da bireyin biricikliği.
“Birlikte ama biricik” diyen ve The Future Laboratory’nin 2030’lara damga vuracağını öngördüğü “neo-kolektivizm” trendini Freelance Kıdemli Stratejist Özge Sargın’ın liderliğinde mercek altına aldık…
Türkiye’nin “içi” değişiyor
Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin İç Giyim Trendleri” araştırması tüketicilerin satın alma tercihlerine dair çarpıcı sonuçlar sunuyor.
Araştırma sonuçlarına göre enflasyon iç giyim pazarını da sarsmış durumunda. Artan fiyatlar tüketiciyi hem daha az iç giyim ürünü almaya hem de daha ucuz ürünler almaya itiyor.
Markalı olması ise satın alma kriterleri arasında yüzde 33 ile hayli gerilerde…
Peki, tüketiciler hangi motivasyonlarla, hangi iç giyim ürünlerini satın alıyor? Yılın trend ürünleri ve renkleri neler? Yanıtlar “Türkiye’nin İç Giyim Trendleri” araştırmasında…