
Marketing Türkiye ve TÜBİSAD paydası “teknoloji” olan bilişim zirveleri için yola çıkıyor!
TÜBİSAD (Bilişim Sanayicileri Derneği) ile Marketing Türkiye, Anadolu illerinde ve İstanbul’da yapılması planlanan; paydası teknoloji olan bir dizi bilişim temalı zirve için yola çıkmaya hazırlanıyor.
TÜBİSAD üye buluşması, 26 Şubat Salı akşamı Wyndham Grand İstanbul Levent Hotel’de “Bağlan, İlham Ol, Paydaş Ol” temasıyla gerçekleşti.

Etkinlikte konuşan TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Tombalak, “TÜBİSAD, Türkiye’nin yüksek teknoloji üretebilen, ihraç eden, kullanabilen bir ülke olmasını destekleyerek tüm sektörlerin büyümesine katkıda bulunur. Nasıl anılmak istiyorsak onun için çalışalım. Hep birlikte sektörümüze sahip çıkalım. İnsanların yetenek alanlarını bulmalarına, şirketlerin sınırlarını aşarak gerçek potansiyellerine ulaşmalarına destek oluyorum, çünkü herkesin en iyisini ortaya koyduğu bir dünyada daha güçlü bir ülke ve daha iyi bir gelecek inşa edebileceğimize inanıyorum. Önümüzdeki 2 yıl teknoloji için seferberlik yılı. Ekosistemi büyütmek hepimizin görevi. Tüm sektörleri bu seferberliğin bir parçası yapmalıyız” ifadelerini kullandı.
Tombalak, konuşmasının ardından sözü Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’e bıraktı. Özen konuşmasında şunları dile getirdi:

“Geçmişte ülke sınırlarını coğrafi koşullar belirler, zenginlik ise doğal kaynaklarla ölçülürdü. Bugün, sınırları ve zenginliği o ülkenin sahip olduğu yetkin insan kaynağı belirliyor. Yatırımlar güç sahiplerince uzun vadeli bakış açısıyla belli coğrafyalara aktarılıyor. Bu bazen rakip ülkeyi zayıflatmak bazen güvenlik nedeniyle gözden ırak olmak için de yapılıyor.
Teknolojik yatırım kararları yeni bir dünya düzeni oluştururken, ‘Fintech’ gibi yeni bir kavram da yükseliyor: PoliTech. Türkiye bunun neresinde olacak? Koşulsuz proaktif olmak durumundayız. Birey, kurum, ülke açısından fırsatlar var. TÜBİSAD iştigal alanı ile bu kırılmanın odağında yer alıyor. Üyelerin konuya ilişkin farkındalığı yüksek, fırsatlar ise sonsuz. Bu fırsatlar da ancak dönüşüm çağında muktedir olmanın sorumluluğunu almamızla kazanıma dönüşebilir.”

Buluşmada Günseli Özen ile Mehmet Ali Tombalak, paydası teknoloji olan bir dizi bilişim temalı zirvenin Anadolu ve İstanbul’da yapılması konusunda görüş bildirdi.
TÜBİSAD hakkında:
1979 yılında kurulan TÜBİSAD (Bilişim Sanayicileri Derneği); hizmet, yazılım, donanım, bulut, dijital altyapı sağlayıcıları gibi bilgi ve iletişim sektörünün bütün alanlarını kapsayan üye şirketleri ile 785 milyar TL’lik Türkiye Bilgi ve İletişim Teknolojileri pazarının yüzde 90’ını temsil eder.