Mart ayının dijital reklam şampiyonu markaları belli oldu!
Küresel olarak medya yatırımları içerisinde dijitalin payı her geçen büyüyor. Bu bağlamda Türkiye’de de agresif bir yükseliş söz konusu. Öyle ki geçtiğimiz günlerde Deloitte’un yayınladığı “Türkiye’de 2021 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu” verilerine göre Türkiye dijital medya yatırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı ise, 42 pazar içinde 5. sıraya yükselerek bir önceki yıla göre konumunu daha da güçlendirmiş durumda. Yatırımlar büyürken bunun tüketicide nasıl bir karşılık bulduğu da elbette ölçümlenmesi gereken alanlardan birisi oluyor. Dijital ölçümleme metriklerinde GRP ile yepyeni bir dönemi başlatan ve Türkiye’de bu ölçümlemeyi tek yapan isim olan Gemius, GRP’ye (Gross Rating Point) göre Mart ayının öne çıkan markalarını ortaya çıkardı. Gelin raporun öne çıkan verilerini birlikte inceleyelim…
Trendyol açık ara önde
Gemius, GRP’ye göre Mart ayının öne çıkan markalarını belirledi. YouTube, Facebook ve Instagram üzerinden 4314 GRP ile Trendyol.com açık ara ilk sırada yer alarak dikkatleri üzerine çekmeyi başarırken, 1112 GRP ile Yemeksepeti.com ikinci sırada kendine yer buldu.
Dünyanın çeşitli noktalarında da büyümeye devam eden ve yatırımlarını artıran Getir, 1009 GRP ile YemekSepeti’nin hemen ardında bulunurken, teknoloji devi Meta’nın sosyal medya platformu Facebook 914 GRP, Trendyol Yemek ise 899 GRP’ye ulaştı.
Trendyol’un zirvedeki yalnızlığı YouTube’da da sürüyor
Mart ayında YouTube üzerinden en çok GRP’ye ulaşan ilk 5 marka incelendiğinde Trendyol’un agresif tutumunun devam ettiği gözlemleniyor. Trendyol 3490 GRP ile listeye tepeden girerken; Facebook 909, Trendyol Yemek 860, Yemeksepeti.com 722, TRT 1 ise 617 GRP ile öne çıkan markalar oluyor.
Spotify’dan Instagram atağı
Instagram üzerinden en çok GRP’ye ulaşan ilk 5 markaya gelince… 769 GRP ile Trendyol bu platformda da liste başı olurken, dijital müzik platformu Spotify 672 GRP ile Trendyol’un hemen peşinde yer aldı. Vodafone 437 GRP’ye ulaşırken, Getir 435, Getir Yemek 403, Yemeksepeti.com ise 344 GRP ile bu listenin öne çıkan isimleri oldu.
Facebook’ta zirvenin adı Vodafone
Facebook üzerinden 115 GRP ile Vodafone ilk sırada yer alırken, Getir uygulaması da 109 GRP ile Vodafone’u yakından takip ediyor. MUBI 61, Hangikredi.com 60, Letgo ise 58 GRP ile GRP’ye göre ilk 5 markanın içinde kendine yer buluyor.
Kreatiflere göre GRP bazında öne çıkan markalar
Kreatiflere göre GRP bazında öne çıkan markalar belli oldu.
Instagram, Facebook ve YouTube’ta yayınlanan video kreatifler arasında GRP’ye göre zirvedeki isim, 83 GRP ile Coca Cola oldu.
Ramazan için hazırlıkların yapıldığı Mart ayında pek çok marka özel kampanyalar hazırlarken, Coca Cola’nın öne çıktığı verilere yansıdı. Instagram’da yayınlanan video kreatifler arasında 83 GRP’ye ulaşan Coca Cola, rakiplerini geride bıraktı.
Türkiye’nin dört bir yanına ulaşan Trendyol, YouTube’ta yayınlanan video kreatifler arasında 72 GRP’ye ulaşarak dikkatleri üzerinde topladı.
Facebook’ta yayınlanan video kreatifler arasında 14 GRP’ye ulaşan Yumoş, platformda öne çıkan markalar arasında ilk sırada yer aldı.