Mart ayının en dinamik markaları belli oldu
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, mart ayının “En Dinamik Markaları”nı Marketing Türkiye’ye özel olarak analiz etti. BrandZone verilerine göre; FMCG’de en aktif firma Ülker olurken teknolojide ise Samsung zirvede yer aldı.
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak 2018 Mart ayının “En Dinamik Markalar” analizini yayınladı. Tüm kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları raporladı. Analizde; ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknoloji kategorisindeki TV ve radyo reklamı kampanyaları da ele alındı.
Beyaz eşyada lider Grundig
BrandZone verilerine göre; beyaz eşya kategorisinde toplamda 734 kampanya düzenlendi. Yüzde 45’lik kampanya oranı ve 332 kampanyayla Arçelik’in Grundig markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 15’lik kampanya yüzdesi ve 109 kampanyayla Samsung ikinci sırada yer alırken; yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 91 kampanyayla Seg üçüncü sırada yer aldı.
Akıllı telefonda Samsung Galaxy ilk sırada yer aldı
Mart ayında akıllı telefon kategorisinde toplamda 3 bin 721 kampanya düzenlendi. Yüzde 19’luk kampanya oranı ve 721 kampanyayla Samsung Galaxy, en dinamik marka oldu. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 304 kampanyayla Vestel Venus ikinci sırada yer alırken; yine yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 285 kampanyayla Apple iPhone üçüncü sırada yer aldı.
Mart ayında liderliğe LG yerleşti
BrandZone verilerine TV kategorisinde toplamda 2 bin 36 kampanya düzenlendi. Yüzde 39’luk kampanya oranı ve 789 kampanyayla LG, en dinamik marka oldu. Yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 368 kampanyayla Samsung ikinci sırada yer alırken; yüzde 4’lük kampanya yüzdesi ve 88 kampanyayla Philips üçüncü sıraya yerleşti.
Küçük ev aletlerinde Philips ilk sırada
Mart ayında küçük ev aletleri kategorisinde toplamda bin 482 kampanya düzenlendi. Yüzde 29’luk kampanya oranı ve 425 kampanyayla Philips, en dinamik marka oldu. Yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 169 kampanyayla Sinbo ikinci sırada yer alırken; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 133 kampanyayla Arzum üçüncü sıraya yerleşti.
Bisküvide Eti Burçak zirvede
Bisküvi kategorisinde toplamda 963 kampanya düzenlendi. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 112 kampanyayla Eti Burçak, 2018 Mart ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 72 kampanyayla Ülker Pötibör ikinci olurken; yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 67 kampanyayla Oreo üçüncü sırada yer aldı.
Eti Hoşbeş ilk sırada yer aldı!
Çikolata bar kaplama&gofret kategorisinde toplamda bin 213 kampanya düzenlendi. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 99 kampanyayla Eti Hoşbeş, en dinamik marka oldu. Yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 65 kampanyayla Fellas ikinci olurken; yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 58 kampanyayla Torku no:1 üçüncü sırada yer aldı.
Ülker tablet çikolatada zirveye yerleşti
Toplamda 686 kampanyanın düzenlendiği tablet çikolata kategorisinde; yüzde 21’lik kampanya yüzdesi ve 141 kampanyayla Ülker Çikolata, en dinamik marka oldu. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 84 kampanyayla Nestle Tablet ikinci sırada yer alırken; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 65 kampanyayla Torku Dream üçüncü sıraya yerleşti.
Peynir kategorisinde Pınar zirvede
Mart ayında peynir kategorisinde toplamda bin 525 kampanya düzenlendi. Yüzde 16’lık kampanya yüzdesi ve 247 kampanyayla Yaşar Holding’in Pınar markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 214 kampanyayla Sütaş ikinci sırada; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 170 kampanyayla Bahçıvan üçüncü sırada yer aldı.
Prima bebek bezinde yine en dinamik marka oldu
BrandZone verilerine bebek bezi kategorisinde toplamda 503 kampanya düzenlendi. Yüzde 41’lik kampanya yüzdesi ve 207 kampanyayla Procter&Gamble’ın Prima markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 66 kampanyayla Evy Baby ikinci sırada yer alırken; Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 65 kampanyayla Hayat Kimya’nın Molfix’i üçüncü oldu.
Saç bakımda Pantene zirvede!
BrandZone verilerine göre; saç bakım kategorisinde toplamda bin 641 kampanya düzenlendi. Yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 145 kampanyayla Pantene, en dinamik marka oldu. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 110 kampanyayla Gliss ikinci sırada yer aldı. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 109 kampanyayla Johnson’s Baby üçüncü sırada yer buldu.
Finish zirveye oturdu
Mart ayında bulaşık makinesi kategorisinde toplamda 1.002 kampanya düzenlendi. Yüzde 41’lik kampanya yüzdesi ve 413 kampanyayla Finish, en dinamik marka oldu. Yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 204 kampanyayla Fairy ikinci; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 88 kampanyayla Pril üçüncü sırada yer aldı.
Ev temizleyicileri kategorisine Cif damga vurdu!
BrandZone verilerine göre; ev temizleyicileri kategorisinde toplamda bin 977 kampanya düzenlendi. Yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 200 kampanyayla Cif, en dinamik marka oldu. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 157 kampanyayla Parex ikinci sırada yer aldı. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 144 kampanyayla Domestos üçüncü sırada yer buldu.
Diş macununda Colgate zirvede
BrandZone verilerine göre; diş macunu kategorisinde toplamda 530 kampanya düzenlendi. Yüzde 26’lık kampanya oranı ve 138 kampanyayla Colgate, en dinamik marka oldu. Yüzde 19’luk kampanya oranı ve 102 kampanyayla Signal ikinci; yüzde 14’lük kampanya oranı ve 75 kampanyayla Ipana üçüncü sırada yer aldı.