Mayıs ayının dijital reklam rekabetinde sürpriz var!
Yaz aylarının gelmesiyle birlikte pek çok kişi tatil planlarını yavaş yavaş hayata geçirmeye başladı. Pandemi sonrasında ilk kez maskesiz ve engelsiz bir tatil dönemine girerken, Gemius, her ay olduğu gibi Mayıs ayında da Dijital GRP (Gross Rating Point) Şampiyonları’nı belirledi. Dijital reklam rekabetine ışık tutan bu metrik elbette hem pazarlama hem de iletişim evrenine de önemli bir mesaj niteliği taşıyor. Gemius’ın Mayıs ayı verilerini incelediğimizde geçtiğimiz iki aya damga vuran Trendyol’un tahttan indiği görülüyor. Uzun yıllar sonra tasarımında radikal bir değişikliğe giden ve bu değişimiyle ses getiren Yemeksepeti ise, Mayıs ayının şampiyon ismi oluyor… Gelin bu dijital rekabete rakamlar üzerinden daha yakından bakalım…
Zirvede Yemeksepeti.com var!
Gemius Adreal’in Mayıs ayı verilerine göre 2335 GRP ile başı çeken Yemeksepeti.com’un hemen ardında listelerde üst sıralarda görmeye alışageldiğimiz Trendyol yer alıyor ve 2182 GRP’ye ulaşıyor. Trendyol.com’dan sonra Sahibinden.com 1303 GRP, son olarak Getir İş çözümüyle öne çıkan Getir 1207 GRP ve son zamanlarda reklamlarını daha sık görmeye başladığımız Arabam.com 1158 GRP ile mayıs ayının Dijital GRP Şampiyonu Markaları listesinde yer almayı başarıyor.
YouTube’da Trendyol fark yaratıyor
YouTube üzerinden yayılmayı tercih eden markalar arasında Trendyol.com, 1292 GRP ile başı çekerken, Yemeksepeti.com bu kez Trendyol’un ardında yer alıyor ve 969 GRP’ye ulaşıyor. YouTube’un rakibi olmasına karşın Facebook da 817 GRP ile listede dikkatleri üzerinde toplarken, Getir 519 GRP, Çiçeksepeti ise 547 GRP ile öne çıkıyor.
Spotify Instagram’da zirveyi kaptırmıyor!
Instagram’ın Dijital GRP Şampiyonu Markaları listesinde ipi göğüsleyen isim 510 GRP ile Spotify oluyor. Influencerlarla da yoğun bir çalışma içerisinde olan şirket, reklam çalışmalarında Instagram’a öncelik veriyor. Spotify’ın peşinden gelen Trendyol.com 374 GRP’ye ulaşırken, Getir 357 GRP, Unilever 334 GRP, Getir Yemek de 248 GRP’ye ulaşıyor.
Facebook’ta rekabet Trendyol ve Getir arasında
Markaların reklamlarını yaymakta kullandığı sosyal medya mecralarından biri olan Facebook’ta da Trendyol.com ipi göğüsleyen isim oluyor ve 241 GRP’ye ulaşıyor. Getir, 235 GRP ile Trendyol’a hayli yakın bir performans gösterirken, Kwai 146 GRP, Yemeksepeti.com 99 GRP, Hepsiburada ise 98 GRP ile öne çıkan markalar oluyor.
Trendyol’un girmediği liste yok
Trendyol’un reklam çalışmalarına yoğun bir şekilde devam ettiği görülürken, daha önceki aylarda olduğu gibi her üç sosyal medya platformunda da GRP ölçümleriyle üst sıralarda yer alması dikkat çekici bir nokta.
Yaratıcı video içerikleriyle fark yaratanlar!
Gemius, Mayıs ayında video kreatiflere göre GRP bazında rakiplerini geride bırakan markaları da belirledi.
Verilerine göre Mayıs ayında video kreatifler söz konusu olduğunda ilk sırada 136 GRP ile Trendyol.com yer alıyor.
Instagram’ın Mayıs şampiyonu Pepsi Cola oluyor. 37 GRP’ye ulaşan şirketin, ay boyunca geniş kitlelere eriştiği gözlemleniyor.
Facebook’ta ipi göğüsleyen marka ise KFC oluyor. 16 GRP’ye ulaşan KFC, Mayıs ayı boyunca yeni menülerini ve kampanyalarını öne çıkarıyor.